Premeň svoju vášeň na svoju profesiu týmito 5 krokmi

Henrieta Balázsová / 27. novembra 2016 / Lifehacking

Si v niečom, čo ťa naozaj baví skutočne dobrý a rád by si túto činnosť premenil na svoj dream job? Dobrá správa pre teba – túto príležitosť máš na dosah ruky. Nechaj sa inšpirovať týmito piatimi krokmi.

Najdôležitejšie je začať

O tom, ako rád by si skončil so súčasnou prácou a končene robil niečo, čo ťa baví a napĺňa len nerozprávaj – sprav preto niečo. U mnohých totiž toto snívanie ostane navždy ostane len v rovine nesplneného sna. Ty však máš príležitosť niečo zmeniť už dnes.

Možností máš viacero. Zisti si napríklad, ktorých 10 kníh je v danej oblasti TOP a zaobstaraj si ich. Rovnako môžeš vyhľadať a osloviť aspoň 5 ľudí, ktorí v danej oblasti už pracujú. Chceš písať blog? Kúp si doménu už teraz. Chceš napísať knihu? Sprav si poznámky, čo by mala obsahovať. Jednoducho, ak chceš zmenu, musíš sa tou zmenou stať sám. Ideálne, ak začneš už dnes.

Polož si tieto otázky

Či máš v pláne ponúkať nejaký produkt, alebo nejakú službu, mal by si si položiť nasledovné otázky:

Potrebuje svet to, čo mu idem ponúknuť? Odpovedz si na otázku, čím je to, čo vytváraš výnimočné. Potrebujú to ľudia? Odlišuješ sa od konkurencie? Ak nie, popremýšľaj nad tým, ako by si to vedel zmeniť.

Som v tom dobrý? Prirodzene, naučiť sa dá všetko. Inšpiráciu môžeš hľadať aj u iných a si schopný naučiť sa akúkoľvek teóriu. Pravdou však je, že skutočne a dlhodobo dobrý budeš len v niečom, na čo más prirodzený talent.

Môžem si to dovoliť? Aj keď peniaze hrajú v tejto otázke jednu z najdôležitejších úloh, netýka sa to len nich. Popremýšľaj aj nad tým, aké sú tvoje časové a priestorové možnosti. Dôležité je tiež to, či máš aktuálne dostatok energie nato, aby si začal niečo nové.

 

Zdroj: lifehack.com

Identifikuj svoju cieľovú skupinu

Komu konkrétne ideš svoj produkt či svoju službu ponúknuť? Kto sú to? Kde sa nachádzajú v najväčšej miere? Akým výzvam musia čeliť? Ako im môže tvoj nápad pomôcť žiť lepšie?

O svojich budúcich klientoch musíš mať jasnú predstavu. Práca, ktorú robíš, totiž musí byť presne cielená. Čím presnejšie „zamieriš“, s o to väčším úspechom sa stretneš. Svojich zákazníkov si neprestávaj vážiť a sociálne siete využívaj aj nato, aby si s nimi ostal v kontakte.

Vytvor si checklist s presne stanovenými termínmi

Možno si už počul, že cieľ, ktorý nie je na papieri, nie je cieľom. Preto si spíš všetky svoje ciele a rozdeľ si ich na tie najmenšie, čiastkové kroky. Následne ku každému z nich priraď deadline, do ktorého ho musíš stihnúť dokončiť.

Výborným nástrojom na zlepšenie sebadisciplíny je v tomto prípade odmeňovanie. Odmeň sa nejakou drobnosťou (vôbec nemusí byť materiálneho charakteru) za každú načas splnenú úlohu. Naopak, za každý zmeškaný deadline si urči nejaký trest.

Rátaj s úspechom, no nenechaj sa odradiť ani neúspechom

Prirodzene, nikto nejde do niečoho „na vlastnú päsť“ preto, aby zlyhal. Všetky začiatky sú však ťažké a bez ohľadu nato, aké finančné zdroje budeš mať a ako dobre budeš pripravený, rátaj aj s neúspechom. Musíš byť odolný, vytrvalý a cieľavedomý. Čo ťa dnes zrazí na kolená, zajtra ti pomôže byť ešte silnejším. Neúspech ber ako príležitosť na ďalšie vzdelávanie, rast a zlepšenie svojho pozitívneho myslenia.

Viera v seba samého je pre plné využite potenciálu, ktorý v sebe máš faktorom úspešnosti č. 1. Buď sám sebou, dôveruj si a buď hrdý na svoju tvrdú prácu. Žiť život, v ktorom sa stane tvoja vášeň tvojou profesiou, sa žiť naozaj oplatí.

Zdroj: success.com, zdroj titulnej fotografie: pexels.com

Pridať komentár (0)