Promiseo – Začalo to malým blogom a dnes je firma kľúčovým partnerom Google na Slovensku

  • Relatívne mladá košická reklamná a marketingová agentúra, ktorá sa tento rok umiestnila v rebríčkoch 50 najrýchlejšie rastúcich firiem strednej Európy a 500 najrýchlejšie rastúcimi firmami Európy, Blízkeho východu a Afriky zostavenom poradenskou spoločnosťou Deloitte. Tým sa zaradili medzi päť slovenských firiem, ktorým sa to tento rok podarilo. Rozhodli sme sa ich navštíviť a vyspovedať CEO Petra Šoltésa.
  • Relatívne mladá košická reklamná a marketingová agentúra, ktorá sa tento rok umiestnila v rebríčkoch 50 najrýchlejšie rastúcich firiem strednej Európy a 500 najrýchlejšie rastúcimi firmami Európy, Blízkeho východu a Afriky zostavenom poradenskou spoločnosťou Deloitte. Tým sa zaradili medzi päť slovenských firiem, ktorým sa to tento rok podarilo. Rozhodli sme sa ich navštíviť a vyspovedať CEO Petra Šoltésa.

Peťo z úvodu by som ti teda rád zagratuloval k úspechu. Povedz nám pár slov o tejto a prípadne o ďalších udalostiach, ktoré stretli v poslednej dobe vašu firmu.

Toto ocenenie vnímam ako uznanie za prácu, ktorú vykonávame najlepšie ako len vieme. Tím, ktorí tu vznikol na to naozaj má. Tieto rebríčky nás určite aj motivujú, aby sme sa tam našli aj budúci rok. Kto vie, možno aj na lepšej priečke. V novembri sme sa dozvedeli, že sa stávame kľúčovým partnerom Google na Slovensku. To je najvyšší status, ktorý je na Slovensku možné získať pri spolupráci s Google. Spustili sme tiež množstvo ďalších spoluprác s inými slovenskými aj zahraničnými firmami napríklad v oblasti mobilného trackingu alebo sme sa zaradili do zoznamu MailChimp experts.

12003423_10153183777852852_7333671853805536438_n

 

V poslednej dobe sme začali robiť školenia pre verejnosť. Obávali sme sa ako úspešné to bude v lokálnych pomeroch, nakoľko marketing na východnom Slovensku nie je silno zastúpený. Prvé tri termíny týkajúce sa Facebooku, či copywritingu sme vypredali extrémne rýchlo. Čo nám spravilo ešte väčšiu radosť, bolo, keď sme videli všetky tie pozitívne feedbacky. Už teraz je temer vypredaný aj ďalší januárový termín a pripravujeme nové školenia zamerané čisto na Google Analytics a aj seminár k Mailchimpu. Vidíme, že školenia pomáhajú. Boli sme svedkami aj toho, že nám na školenie prišli marketingový špecialisti, no o online netušili ani základy. Online a mobile je pritom dnes už úplná nutnosť. Ďalej sme realizovali viacero školení na Technickej Univerzite, tie boli, samozrejme, pro bono.

 

Priblíž nám prosím, čo predstavuje pre firmy Top partnerstvo Google a ako pomôžeš zákazníkom v rámci MailChimpu.

Ako je iste viacerým známe, Google poskytuje možnosť zapojiť sa do jeho reklamného programu. V novembri v ňom bolo 479 agentúr. Ak sa tomu človek venuje stáva sa z neho Google Partner, ktorých je 52. Tým Google poskytuje rôzne možnosti, podporu a pomáha im s rozvojom. Odtiaľ sa dá posunúť už len o jeden krok, kde sú kritéria podstatne tvrdšie. A tým je status Kľúčového Parnera. Čo sa týka MailChimpu, je to len jedna z našich služieb. Tieto služby naši klienti určite potrebujú a využívajú. Partnerstiev však máme oveľa viac, aj s inými reklamnými, vývojarskymi či trackingovými nástrojmi a spoločnosťami.

11178339_995606293790381_4627679920949124808_n

 

Porozprávaj nám niečo o svojich začiatkoch a o ceste, ktorú si za relatívne krátku dobu stihol prejsť.

Nuž prvýkrát som sa s marketingom stretol, keď som si ako veľa trinásť ročných chalanov rozhodol napísať svoj prvý Web. Samozrejme, že to bola len obyčajná statická stránka, kde mi tu však jeden známy navrhol, či na ňu neumiestnim jeho banner, za ktorého videnia by sa mi vedel odmeniť. Samozrejme, že moja snaha smerovala ku zvyšovaniu počtu týchto videní. Zisťoval som ako, to je možné urobiť a dostal som sa k SEO. Keď sa mi v ňom darilo, začali sa mi ozývať aj iní, či nepomôžem aj im. Začal som písať blog a mal som o “brigádu” postarané. :-)

 

To boli teda skoré začiatky, kedy to začalo naberať na obrátkach ?

Keď som dovŕšil 18 rokov, dal som tomu právnu formu, práce bolo celkom dosť tak sa ku mne pripojil prvý človek. Vtedy sme sa ešte volali Soltes.eu a v priebehu asi štyroch rokov sme prijali ešte ďalších dvoch ľudí. Cítil som, že už to nie je len o mne a ak sa z one man show chceme posunúť ďalej, tak to nemôže byť pod rovnakým menom. V roku 2013 mi pomohol vymyslieť nové, lepšie meno a identitu firmy Big Name Theory. To bol asi moment, keď sme ozaj pohli ľady a za ďalšie dva roky sme nabrali trinásť ľudí a dostali sa medzi tie rýchlo rastúce spoločnosti.

10945140_993919030625774_4049143560896047229_o

 

Fakt trefný názov pre takúto firmu. V celku rýchly nárast počtu zamestnancov, naberáte stále?

Áno, pracujem s týmom super ľudí, odborníkov v tom, čomu sa venujú. Je skvelý pocit vidieť ľudí, ktorí vedia oveľa viac ako ty a stále sa zlepšujú. Šikovných ľudí nie je v tíme nikdy dosť, preto aj teraz hľadáme ďalších, ktorí by sa k nám pridali. Na našej stránke máme vždy vypísanú nejakú tu voľnú pozíciu, momentálne ich tam máme asi 5 alebo 6.

 

Povedz nám teda, čo všetko ponúkate svojím zákazníkom.

Myslím si, že môžem s čistým svedomím povedať, že dokážeme poskytnúť kompletné služby v oblasti online marketingu. Najviac však služby v oblasti SEO a webovej analytiky. Určite nezabúdame na PPC kampane v lokálnych aj zahraničných systémoch a prácu so Social Media. Nesmieme zabudnúť ani na emailingové aktivity. Veľmi do popredia nám ide tá analytika. Najčastejšie teda A/B testing, kde sa klientom predkladajú dve alebo viac rôznych verzií webu/aplikácie a sledujeme, ktorá im viac vyhovuje a tvorí viac “cieľov”.

12243027_1110328645651478_1030953796111400101_n

 

Keď už spomíname tvojich zákazníkov, spomeň nám, kto sú to a koľko ich už bolo.

V tom je krása tejto práce, nedá sa jednoznačne definovať, kto sú moji zákazníci. Každý z nich je iný a ku každému treba pristupovať osobitne. Môžem ale povedať, že už ich bolo cez 150 a boli minimálne z desiatich krajín. Pracovali sme pre úplne začínajúce start-upy aj pre firmy dávno kótované na burze. Tým, že máme skúsenosť aj so zahraničnými systémami a máme jazykovo zdatný tím zabezpečujeme niektoré činnosti napríklad pre spoločnosť Fortuna na štyroch trhoch, alebo košickú HR spoločnosť Express People na piatich trhoch.

Pracujeme pre Londýnsku kliniku genetiky a umelého oplodnenia City Fertility. Vieme pracovať pre nové start-upy ako BeeSafe, SaferPass alebo Profifox alebo pre veľké zabehnuté brandy ako Pronamel, Kotex či FitInn. Najnovšie sme sa napríklad dohodli na online marketingových aktivitách pre Americkú obchodnú komoru alebo napríklad lokálny fitness a wellness club Forma. Každému klientovi pripravíme to, čo v online potrebuje. A väčšina spoluprác je dlhodobá, niektoré fungujú od úplného začiatku spoločnosti.

 

Peťov príbeh znovu raz dokazuje, že aj v malej krajine sa dá vybudovať úspešná firma a často na to netreba viac ako koníček a odhodlanie robiť niečo. Internet je krásna vec, ak máš nápad neboj sa ho ukázať svetu. Spraviť tak môžeš hneď teraz.

Najnovšie video