Ranné vstávanie je bolesť, no stojí za to!

Tatiana Blazsekova / 24. augusta 2015 / Lifehacking

Čítam to pomerne často: Veľa úspešných ľudí údajne vstáva veľmi skoro ráno. Áno? A kto?

 

Vstávať skoro ráno vám prinesie chvíľku pre seba. Budete mať čas reflektovať svoj deň, naplánovať ho, pripraviť sa na udalosti, ktoré na vás čakajú. Súhlasím, chce to neuveriteľné sebazaprenie a disciplínu na to, aby sa človek dostal z postele v rozumnom čase, či dokonca skôr, ako je treba. Ranné vtáča si tým však zabezpečuje výhodu nad ostatnými vtáčatami. Jedno vtáčatko už tancuje vo víre každodenného chaosu a druhé len stáča budík.

 

 

Tu je niekoľko príbehov ultra-úspešných ranných vtáčat:

  • Zakladateľ Virgin, Richard Branson vstáva každé ráno 5:45, a to aj keď oddychuje na svojom súkromnom ostrove. Krásne rána využíva na cvičenie a pochutnaní si na bohatých raňajkách.

  • Prvá dáma, Michelle Obama, začína svoj deň o 4:30, aby mala čas zacvičiť si ešte predtým, ako zobudí deti.

  • Tim Cook, generálny riaditeľ Apple, posúva hranice rána na 3:45. Ako prvé si skontroluje maily, potom si zacvičí a uteká do Starbucks na kávičku.

  • Generálny Starbucksu Howard Schultz je trošku kľudnejší na rozdiel od jeho kolegu a každé ráno vstáva 4:30. Zacvičí si, častokrát spolu s manželkou a potom skočia na šálku kávy. Ktovie čo pijú.

  • Šéf Disney, Bob Iger, vstáva v rovnakom čase, 4:30. Ráno si spraví čas na čítanie novín, cvičenie, počúvanie hudby a kontrolu mailov.

  • Kráľovná Vogue, Anna Wintour začína ráno o 5:45, kedy je už nachystaná v sukienke na kurte.

 

 

Ako ste si asi všimli, okrem skorého vstávania, všetci majú v svojom rannom rituáli zakomponované cvičenie. O blahodarných účinkoch cvičenia vám rozprávať ani nemusím. Človek si vyčistí hlavu, naštartuje sa a je viac efektívnejší a produktívnejší. Čo okrem cvičenia zahrnúť do svojho ranného rituálu?

  • Dajte si pohár vody po prebudení: naštartujte si metabolizmus, doplníte tekutiny, ktoré ste stratili počas spánku

  • Spite 7-8 hodín: telo si potrebuje oddýchnuť a zregenerovať sa

  • Usteľte si posteľ: budete mať dojem, že začínate svoj deň správne a usporiadane

  • Doprajte si zdravé raňajky: vločky, ovocie, smoothie vás naštartujú do dňa

  • Kávička na ráno neuškodí: zaobstarajte si kvalitnú kávu, ktorá vás správne nakopne

  • Naplánujte si váš deň: skúste appky, tabuľky, diáriky na naplánovanie dôležitých udalostí

 

Všetky tieto ingrediencie, ak sú správne zamiešané, majú vplyv na úspešný začiatok nového dňa. Vyžaduje si to veľa úsilia, vstať tak skoro ráno ale ako vidíte, je to možné a dokonca veľmi produktívne. Skoro by som zabudla ten najdôležitejší bod, ktorý je nutné splniť, ak chcete vstávať skoro ráno: ísť spať skôr, ako ste zvyknutí.

 

Tieto triky by vám mali pomôcť a motivovať, aby ste vstávali skôr. Dúfam, že som vás inšpirovala a skúsite život ranného vtáčaťa.

 

 Zdroj: www.medium.com

Pridať komentár (0)