Second hand ešte nikdy nebol tak sexi

Daniela Vojik / 24. júna 2014 / Lifehacking

Pras­ka­jú vám skri­ne v pán­to­ch, no polo­vi­ca váš­ho oble­če­nia sa vám zuno­va­la? Jar­né upra­to­va­nie už nestí­ha­me, ale s tými­to start-upmi nie je nikdy nesko­ro.

Možno ste si všimli trend, ktorý je v angličtine označovaný ako „collaborative consumption“. Čo sa za týmto pojmom skrýva? V skratke povedané ide o zdieľanie vecí alebo služieb, ktoré by ste si za normálnych okolností nemohli dovoliť. Cieľom je daný produkt používať, nie nevyhnutne vlastniť. My vám dnes predstavíme trio, ktorému sa tento koncept podarilo zrealizovať najefektívnejšie.

Tradesy

Tradesy minulý mesiac zarezonoval v start-up komunite informáciou, že sa mu podarilo vyzbierať 13 miliónov dolárov v sérii B. Ako uvádzajú na svojej web stránke, zainvestovať sa rozhodol aj samotný Sir Richard Branson, ktorý využívanie služieb Tradesy prirovnáva k vlastnému podnikaniu. “Váš šatník sa stáva vaším start-upom a vy sa stávate podnikateľom,” vyjadril sa Branson v oficiálnej tlačovej správe.

Tradesy je založené na peer-to-peer princípe, kde medzi sebou obchodujú konkrétni ľudia a Tradsey funguje iba ako platforma. Na rozdiel od iných konkurentov sa špecializuje na exkluzívnejší tovar. Má v ponuke oblečenie, topánky ale aj doplnky od takých návrhárov ako je Burberry, Chanel, či Louis Vuitton.

 

Twice

V prípade Twice posielajú predávajúci tovar priamo firme, ktorá kúsky ocení, nafotí a zverejní na web stránke. Vďaka tomuto procesu je Twice schopný garantovať kvalitu a pravosť tovaru a pravdivosť informácií, ktoré kupujúci dostane.

Tento start-up z amerického San Francisca preskočil akési nepísané poradie vývoja a ako prvú uviedol na trh aplikáciu pre iPad. Mobilné telefóny majú prísť na rad až neskôr. Twice sa týmto krokom rozhodol adresovať trend prechodu z počítačov na mobilné zariadenia a od novej aplikácie si sľubuje rast tržieb o 25%. Momentálne akceptovaný tovar je len oblečenie, no v krátkej dobe sa sortiment má rozšíriť o kabelky a neskôr aj iné doplnky.

BloggersCloset

Posledný inovátor pochádza od protinožcov a stavia na popularite fashion blogov. BloggersCloset pripomína medzi priateľkami organizovaný blší trh organizovaný na webe.

Predávať na tejto web stránke môžu iba schválení blogeri, čo takmer garantuje, že na nej nájdete iba módne vychytávky. Už na prvý pohľad je jasné, že tu nejde o kvantitu. Ako aj zakladateľka Lauren Slade sama tvrdí, šlo jej v prvom rade o vytvorenie komunity a priestoru pre milovníkov módy. BloggersCloset ponúka nosené veci v dobrej kvalite za smiešnu cenu. Jedinou nevýhodou je, že sa musíte vmestiť do rovnakej konfekčnej veľkosti akú nosí vaša obľúbená blogerka, ktorá je často XS.

 

Zdroj: www.tradesy.com, www.liketwice.com, www.bloggerscloset.com 

 

Pridať komentár (0)