Si iba vlastník biznisu alebo skutočný podnikateľ?

  • Máš svoj vlastný biznis a iba sa snažíš prežiť v mori podnikania, alebo sa môžeš právom nazývať skutočným podnikateľom?
2 (1)
  • Máš svoj vlastný biznis a iba sa snažíš prežiť v mori podnikania, alebo sa môžeš právom nazývať skutočným podnikateľom?

Na trhu bolo mnoho hudobných prehrávačov pred tým, ako prišiel Apple na trh so svojim iPodom, napriek tomu to bol práve iPod, ktorý začal trhu dominovať. A prečo? Pretože za produktmi Apple stál skvelý podnikateľ Steve Jobs. Nielen že stál Jobs na čele spoločnosti, bol tiež skutočne zanietený a vášnivý podnikateľ, čo sa odrazilo aj na jeho biznise.

Aký je teda rozdiel medzi ľuďmi, ktorí majú vlastný biznis, a tými, ktorí sú skutočnými podnikateľmi? Tu je pár kvalít, ktoré spravia veľký rozdiel.

# Pokrokové myslenie

Ľudia s vlastným biznisom majú myseľ nastavenú tak, že im stačí splniť svoje vlastné minimálne očakávania. Dúfajú, že si splnia kvartál, možno ročný plán a dosiahnu požadované čísla. A preto, že tak majú nastavenú myseľ, presne to aj urobia – splnia minimálne ciele. Skutoční podnikatelia majú myseľ nastavenú inak, v štýle “poďme z tohto biznisu spraviť miliardovú spoločnosť”, a to aj v čase, keď je ich firma zatiaľ malá. Nelimitujú sa myšlienkami na drobné ciele. Berú všetko. Go big or go home.

1200px-product-management

foto: entrepreneur.com

# Vášeň pre podnikanie

Ľudia, ktorí majú vlastný biznis, do ktorého išli preto, že ”v tom čase sa to zdalo ako dobrý nápad”, nemusia mať nevyhnutne vášeň pre podnikanie. Na druhej strane skutoční podnikatelia, bez ohľadu na to, v čom podnikajú, idú do podnikania so skutočným zanietením a vášňou. Možno podnikanie milujú, možno chcú zmeniť svet alebo na trhu preraziť vlastným revolučným produktom. Akýkoľvek je ich dôvod, ich vášeň pre podnikanie nakazí aj všetkých naokolo. Ľudia s vlastným biznisom to robia pre peniaze, skutoční podnikatelia podnikajú, pretože je to ich životná vášeň a nedokážu to nerobiť.

# Vyhľadávanie nových príležitostí

Ľudia s vlastným biznisom majú vo zvyku zakotviť vo svojom podnikaní. Nechcú vytvárať vlny. Ale práve táto cesta časom vedie ku stagnácií. Skutoční podnikatelia majú svoj biznis, ale neustále vyhľadávajú aj nové príležitosti, nový rad produktov, stratégií a zdrojov príjmu. V neposlednom rade počúvajú aj názory zákazníkov, pretože to je zdroj potenciálnych nových nápadov a možností.

entrevestor com

foto: entrevestor.com

# Flexibilita

Ľudia, ktorí majú vlastní biznis, majú odskúšaných pár svojich vecí a tých sa držia. Neskúšajú zmenu zo strachu, že to ich podnikanie negatívne ovplyvní. Nie sú otvorení zmenám, lebo majú svoj “overený a bezpečný” chod vecí. Skutoční podnikatelia sú, naopak, zmenám otvorení a dokonca na dennej báze hľadajú spôsoby, ako svoj biznis zmeniť a priblížiť k zákazníkom. Vedia, že sa treba prispôsobiť trhu a zákazníkom a sú si vedomí toho, že ak niečo nefunguje, prípadne stagnuje, treba to zmeniť. Neboja sa zmien, vítajú ich.

Ako sa hovorí, pokojné more z teba skúseného námorníka neurobí.

# Vízia

Ľudia s vlastným biznisom sú ten typ ľudí, ktorí, keď si kúpia dom, vidia ho taký, aký práve je. Skutoční podnikatelia majú víziu toho, ako bude ich spoločnosť alebo organizácia vyzerať v budúcnosti. Ak sa ich spýtaš, presne ti opíšu, kde budú o 5-10 rokov. Majú víziu, ktorá im umožňuje predstaviť si neobmedzenú budúcnosť s obrovskými príležitosťami pre nich aj zamestnancov. Vďaka tomu nerobia rozhodnutia iba pre dnešok alebo nasledujúci deň, ale dlhodobo. Aj Walt Disney si dokázal vizualizovať, ako bude Disneyland vyzerať a aký bude úspešný dlho predtým, ako niekto iný uveril jeho vízií.

getty4-e1416559634992

foto: metro.co.uk

# Pracovná etika

Ľudia s vlastným biznisom sa správajú ako zamestnanci, nie majitelia. Keď hodiny odbijú určitý čas, pobalia sa a idú domov, pretože je už predsa koniec pracovného dňa. Neuvedomujú si, že ich každodenná minimálna snaha prispieva k zlým výsledkom v budúcnosti. Skutoční podnikatelia vedia, že ak chcú skutočne uspieť, mnohokrát musia pracovať dlhšie ako od deviatej do piatej, aj keby to znamenalo, že musia pracovať 7 dní v týždni 5 rokov vkuse.

Samozrejme, keď majú výsledky, ľudia hovoria, “aké majú obrovské šťastie” a pritom netušia, že roky pracovali aj po nociach a cez víkendy. Ale ako raz povedal Stephen Covey, autor nesmierne úspešnej knihy 7 návykov skutočne efektívnych ľudí (mimochodom, ak si ešte stále nečítal, odporúčam): “Súkromné víťazstvo predchádza tomu verejnému.”

zdroj: lifehack.org, zdroj titulnej fotografie: entrepreneur.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech