[Podcast s Romčom] V kryptomenách je už 500 miliárd dolárov. Cez koronu narástli o šialených 40 percent

[Diskusný Klub] Jakub Ptačin: Odrbávať na Slovensku už nemôže byť jednoduchšie

[Hacker Zdravia] Prekonal množstvo operácií a nevzdal to. Ak chceš byť lepší, musíš pokoriť svoje ego

Si unavený zo života? Týchto 6 tipov ti pomôže stlačiť „refresh button“

  • Každý z nás občas pocíti únavu. Ak jej však je priveľa a trvá pridlho, môže ťa to obmedzovať
  • V takejto situácii môžeš nadobudnúť pocit, že si jednoducho unavený zo života
  • Ak cítiš, že si sa vo svojom živote ocitol v tomto bode, je načase stlačiť “refresh button”
titulka
Unsplash/Luis Villasmil | Unsplash/Toa Heftiba
  • Každý z nás občas pocíti únavu. Ak jej však je priveľa a trvá pridlho, môže ťa to obmedzovať
  • V takejto situácii môžeš nadobudnúť pocit, že si jednoducho unavený zo života
  • Ak cítiš, že si sa vo svojom živote ocitol v tomto bode, je načase stlačiť “refresh button”

Keď je toho priveľa…

V takejto situácii si už určite neraz bol. Ani si nevedel ako, a ocitol si sa v bode, kedy si jednoducho cítil obrovskú únavu – zo všetkého. Možno si bol silný už pridlho, alebo si musel v poslednom období podávať zvýšený výkon, alebo sa na teba jednoducho všetko zosypalo. V takýchto obdobiach nemáme na nič náladu, sme demotivovaní a naša produktivita klesne na žalostné minimum. Ako z tohto prekliateho kruhu von? Stlačiť “refresh button” ti pomôže týchto 6 aktivít.

#1 Zresetuj si hlavu dlhou prechádzkou

Nejde o žiaden mýtus – poriadna prechádzka dokáže spraviť skutočné zázraky, a má množstvo benefitov nielen pre naše telo, ale aj pre našu myseľ. Je naozaj vedecky dokázané, že prechádzka v prírode podporuje činnosť mozgu, čo je v tomto prípade naozaj skvelou správou. Vyčleň si na ňu preto pár hodín a sám uvidíš, ako skvele sa ti osvieži nielen telo, ale aj myseľ. 

#2 Zisti, čo ti chýba

Portál Lifehack medzi svojimi radami uvádza aj to, že ak sa z toho chceš dostať, musíš identifikovať, čo ti v živote chýba. Zamysli sa preto nad obdobím, kedy ti bolo v živote úplne najlepšie, a napíš si zoznam vecí, ktoré ťa robili tak šťastným. Následne skús analyzovať, čo všetko môžeš spraviť preto, aby si sa k týmto pocitom opäť dostal. Ak raz niečo fungovalo, je predsa pravdepodobné, že to bude fungovať aj druhýkrát – a čo nás dokáže energiou dobiť viac ako naše vlastné šťastie. 

zdroj: Unsplash/Jeremy Perkins

#3 Zmeň svoju dennú rutinu

Ak si sa dostal do stavu úplného vyčerpania, je zrejmé, že v tvojom živote je niečo, čo musíš radikálne zmeniť. Aby sa ti to podarilo, budeš musieť zmeniť svoje aktuálne vzorce a návyky, a nahradiť ich novými. Pouvažuj nad nejakou svojou novou dennou rutinou, ktorá by ti síce do života vniesla disciplínu a poriadok, no zároveň by ťa každý jeden deň motivovala vstať z postele. Ideálne je pritom začať malými krokmi, a ďalšie pridávať po ich úspešnom zvládnutí. 

#4 Prehodnoť svoje vzťahy

Veľakrát si to odmietame priznať, no pravda je taká, že o energiu nás často oberajú aj toxické vzťahy. Je jedno, či ide o vzťah partnerský, priateľský, rodinný či pracovný, no ak sa v ňom dusíš, niet sa čo čudovať, že z teba vysal všetku životnú energiu. Skús preto prehodnotiť všetky svoje vzťahy a možno medzi nimi nájdeš nejaký (alebo ich dokonca bude viac), ktoré sú zdrojom tvojej únavy. Najlepším refreshom pre myseľ je ich ukončenie. 

#5 Zbav sa toho, čo škodí tvojmu telu

Portál HuffPost odporúča zbaviť sa aspoň na 7 dní cukru, nikotínu a alkoholu. Ide totiž o obrovskú záťaž na organizmus, ktorá zaťažuje aj tvoju myseľ. Ak sa ich nechceš zbaviť úplne, pokús sa ich príjem aspoň maximálne obmedziť. Už za 7 dní uvidíš obrovské zmeny. Naopak, pridaj do svojho jedálnička aspoň jednu zdravú vec. Vynikajúce sú napríklad jedlá bohaté na Omega-3 mastné kyseliny (napr. ryby), ktoré majú vplyv aj na redukciu únavy. 

zdroj: Unsplash/Carlos Lindner

#6 Dopraj si digitálny detox

Síce to možno nebude jednoduché, no môžeš na to ísť aj postupne. Pokiaľ si nemôžeš dovoliť byť napríklad aspoň cez víkend úplne offline, vyčleň si počas dňa úseky, počas ktorých sa budeš svojmu smartfónu doslova vyhýbať. Kľúčových je pritom prvých 30 minút po tvojom rannom prebudení a posledných 30 minút predtým, ako zaspíš. Tieto minúty totiž rozhodujú o tom, aký bude náš spánok, a aký bude náš nadchádzajúci deň. Keď ťa počas nich rušia vnemy z tvojho smartfónu, ako napríklad pripomienky pracovných povinností či upozornenia na sociálnych sieťach, môže sa ti to vypomstiť v podobe únavy, ktorej príčina pre teba bude veľkou neznámou. Niekedy však postačí spraviť tento jediný krok, a chronická únava je do niekoľkých dní preč. 

Zdroje: lifehack.org, huffpost.com, pnas.org

Najnovšie video

Najnovší podcast

[Podcast s Romčom] V kryptomenách je už 500 miliárd dolárov. Cez koronu narástli o šialených 40 percent

Najnovšie