73 % Slovákov preferuje dovolenku v zahraničí: Slovensko podceňujeme, v tomto sme však popredu

  • Až 73 % ľudí si myslí, že dovolenka na Slovensku nie je lepšia ako v zahraničí
  • Slovenské hotelierstvo je veľmi podceňované, oproti zahraničiu vynikáme v prístupe ku klientom
  • Zákaznícky servis je oproti zahraničiu na Slovensku na vysokej úrovni, tvrdí marketingová riaditeľka Kvetoslava Krajčí
trinity
Trinity
  • Až 73 % ľudí si myslí, že dovolenka na Slovensku nie je lepšia ako v zahraničí
  • Slovenské hotelierstvo je veľmi podceňované, oproti zahraničiu vynikáme v prístupe ku klientom
  • Zákaznícky servis je oproti zahraničiu na Slovensku na vysokej úrovni, tvrdí marketingová riaditeľka Kvetoslava Krajčí

V hotelierstve pandémia zamiešala karty, nákupné správanie Slovákov sa veľmi zmenilo. Slováci si kedysi bookovali dovolenku oveľa skôr, dnes to robia na poslednú chvíľu.

Kým však iné hotely očakávajú neistotu, sieť Trinity má naplánovaný silný rok. Úspech stavia na jedinečnom koncepte orientovanom na deti, tvrdí pre Startitup marketingová riaditeľka Kvetoslava Krajčí.

Podľa nej by Slovensko malo viac podporovať hotelový biznis a zabojovať aj o domácich turistov. Mnohí Slováci majú stále zafixované, že kvalitné služby dostanú len v zahraničí, pritom na Slovensku sú takisto na vysokej úrovni.

Zahraničných turistov však prilákať vieme. „V susednom Česku je málo hotelov ako tie naše. Aj preto máme veľa českej klientely,“ teší sa Kvetoslava Krajčí.

  • V čom slovenské hotelierstvo vyniká oproti zahraničiu?
  • Ako ekonomická kríza ovplyvnila správanie Slovákov?
  • Je koncept baby-friendly na Slovensku populárny?
  • Čo je pre Slovákov prioritou na dovolenke?

image002
zdroj: Startitup - V hotelierstve na Slovensku sa posúvame sedemmíľovými krokmi. Zákaznícky servis je tu na vysokej úrovni.

Až 73 % respondentov si myslí, že dovolenka v zahraničí je lepšia ako na Slovensku. Čo by ste odporučili Slovákom, aby dovolenku doma uprednostňovali viac?

Prioritami pre Slovákov sú hlavne pokoj, určitý štandard a príjemná atmosféra – a práve to nájdu aj na Slovensku spolu s unikátnymi konceptmi, ktoré odporúčam vyskúšať.

U nás v hoteloch, ktoré patria pod Trinity, si rodičia môžu oddýchnuť vo wellnesse a SPA. Pre deti je pripravený celodenný animačný program a venuje sa im náš profesionálny animačný tím, ktorý je školený detským psychológom. Ak chcú rodičia stráviť viac času so svojimi deťmi, máme aktivity aj pre celé rodiny, prípadne aj večerný program pre rodičov.

Trinity Hotels & Resorts je preto miesto oddychu aj zábavy pre deti i rodičov. Svojim klientom ponúkame jedinečné zážitky a rovnako jedinečné priestory. Disponujeme súkromným kinom- MediaTrom, kulinárskym štúdiom Foodie, kde sa nové recepty naučia malí i veľkí či kreatívnymi dielňami zvanými ArtClub.

Naši hostia sa ďalej môžu zabaviť pri bowlingu a najrozličnejších hrách v našom Game Zone, no a detský kútik sme povýšili na celý detský svet- MiniMe. Kopu relaxu i zábavy poskytnú takisto vodné a saunové svety, ktorými sú vybavené naše hotely, okrem Hotela Senec, ktorý ale disponuje dokonca celým pridružený Aquaparkom.

Ako je na tom slovenské hotelierstvo v porovnaní so zahraničím?

Slovenské hotelierstvo je veľmi podceňované. Dovolím si povedať, že sa slovenské hotely posúvajú míľovými krokmi. Vynikáme najmä zákazníckym servisom, ktorý je na vysokej úrovni aj oproti mnohým zahraničným krajinám.

Purple Phone Mockup Fashion Store Promotion Facebook Ad (2)

Ako vyzerá konkurencia hotelov na Slovensku?

Zdravá konkurencia je vždy super. My sa napríklad špecializujeme na baby-friendly koncept hotelov. Netvrdím, že sme v tom jediní, hotelov aj pre deti je tu viac, no vždy sa dokážeme odlíšiť.

Napríklad tým, že máme vlastný viac ako 105 členný tím animátorov, ktorí sú školení detským psychológom a venujú sa deťom na osobnej úrovni. Vytvárajú pre nich program a aktivity, kde sa môžu zapojiť a kreatívne vyžiť.

Byť baby-friendly pre nás totiž neznamená len mať detský kútik, ale na rodičov s deťmi a ich potreby myslíme od A po Z. Izby sú vybavené potrebnými redukciami, v šatni v SPA v Hoteli Sitno máme dokonca ohrádku, kde si viete svoje dieťa bezpečne uložiť kým sa prezlečiete.

Na hoteloch máme tzv. Baby corner’s, kde môžu rodičia ohriať jedlo pre deti, prípadne pripraviť dojčenské mlieko.

Je tento koncept populárny aj v zahraničí?

V susednom Česku je baby-friendly hotelov málo, aj preto k nám chodí veľa českých zákazníkov. No samozrejme inde v zahraničí je tento koncept pomerne rozšírený.

Celkovo však možno povedať, že v zahraničí sú baby-friendly hotely často skôr o atrakciách. My sme sa vybrali skôr cestou vytvárania programu a osobného prístupu.

U detičiek sme známi najmä našimi maskotmi – Kamarátmi z Trinity. Podľa nich pre našich klientov vytvárame tematické dni a okolo nich staviame aj celý animačný koncept. Vymysleli sme im povolania, natočili sme s nimi videoklipy a nahrali sme už 22 pesničiek.

MediaTro
zdroj: Trinity - Sieť hotelov Trinity Hotels & Resorts funguje na Slovensku už viac ako 25 rokov a prevádzkujete 3 hotely na vysokej úrovni. Známa hotelová sieť s baby friendly konceptom sa sústreďuje najmä na rodiny s deťmi.
Sieť hotelov s unikátnym konceptom

Sieť hotelov Trinity Hotels & Resorts funguje na Slovensku už viac ako 25 rokov a prevádzkujete 3 hotely na vysokej úrovni. Známa hotelová sieť s baby friendly konceptom sa sústreďuje najmä na rodiny s deťmi.

„Trinity sú taktiež silnými kongresovými hotelmi. Všetky priestory prispôsobené detskej klientele, ako napríklad kinosály či kulinárske štúdio, sú v zimných mesiacoch využívané kongresovou klientelou,“ ozrejmuje Kvetoslava Krajčí, marketingová riaditeľka Trinity.

Najväčšími kongresovými priestormi na Slovensku disponuje Hotel Senec a pod sieť Trinity aktuálne patria aj Hotel Sitno v Štiavnických vrchoch a Atrium Hotel v Novom Smokovci. 

V Hoteli Sitno sú priestory rozdelené na Pool & Active zónu s plaveckým bazénom, terasou na oddych a pool barom, detský vodný svet a wellness zónu so saunami a termálnym bazénom. Hotel Atrium má zase k dispozícii vodný a saunový svet 4 Elements Aqua, ktorý je inšpirovaný štyrmi prírodnými živlami.
Viac informácií →

Tvrdíte, že animátorský program ponúkate takmer nonstop. Ako je to udržateľné? 

Centrála Trinity Hotels & Resorts má svoju eventovo-animačnú manažérku, ktorá zastrešuje nábory, workshopy a školenia pre stálych aj nových animátorov. Rovnako si vyberá a kontroluje všetky služby a spolupráce. Tým zabezpečuje určitý štandard pre všetky hotely.

Event manažéri jednotlivých hotelov, následne dostanú už zaškolených animátorov a podklady, s ktorými môžu pracovať a tvoriť koncept pobytov pre rodiny s deťmi v danom hoteli.

Nevnímate, že sa môžete pripraviť o štandardného klienta?

Skôr naopak. Silná orientácia na rodiny s deťmi je našou unikátnosťou a konkurenčnou výhodou. Sme miestom, kde sa rodiny s deťmi majú cítiť dobre. No samozrejme to neznamená, že k nám nemôžu zavítať aj páry.

Naše hotely disponujú wellness centrom či SPA, ktoré sú na veľmi vysokej úrovni. Stráviť tu čas môžu práve ľudia, ktorí cestujú sami alebo rodičia, ktorí deti odložia do detského sveta.

No myslíme samozrejme aj na iné iné vekové skupiny. V Aquaparku Senec máme napríklad aj pondelky pre dôchodcov (smiech). Sieť našich hotelov sa však sústredí na rodiny s deťmi a rodičia s deťmi chcú ísť niekam, kde nebudú dostávať pohľady od iných ľudí, že čo robí a ako sa správa ich dieťa.

Horeca segment už roky zažíva ťažké obdobie. Ako vnímate súčasnú situáciu v hotelierstve?

V Horeca segmente zamiešala karty už pandémia. Nákupné správanie ľudí sa veľmi zmenilo. Predtým si Slováci bookovali dovolenku oveľa skôr, dnes to robia na poslednú chvíľu.

S obsadenosťou hotela však problém nemáme, lebo náš koncept baby-friendly, obzvlášť na Slovensku, je veľmi špecifický. Ľudia sa k nám neustále vracajú, nemáme ani 1 % ľudí, ktorí by sa k nám nevrátili opäť. Mnohých ľudí už poznáme po mene.

Napriek tomu, že sme počas pandémie boli zatvorení, vraciame sa postupne do starých koľají a na čísla z roku 2019, ktorý bol v našom prípade naozaj silný. Plány vždy stúpajú, ale plnia sa, a to najmä jedinečnosťou nášho konceptu.

Chápem to správne, že váš baby-friendly koncept vám dáva prakticky imunitu pred krízami?

Áno, ľudia sa za ním vracajú. Plus si ho celý produkujeme in-house. Náš koncept spočíva v našich animáciách a nie v subdodávkach ako v iných hoteloch.

Máme vlastnú eventovú agentúru a animátorov, ktorých je vyše 100. Sami si ich vyberáme a zaúčame. Naši animátori sú zároveň aj moderátori a využívame ich pre oba segmenty – B2B aj B2C. Všetko robíme my.

Dokonca máme aj vlastnú hudobnú šesticu – Kamarátov z Trinity. Deti ich milujú – nechodia k nám ako do hotela, ale do domčeka Svetlušky či Ozvenky. Vytvárame pre nich program celý deň.

Day Spa
zdroj: Startitup - Našu marketingovú stratégiu necielime na páry alebo na jednotlivcov, ktorí sú bez detí. Pridané hodnoty nášho hotela sú wellness centrum a SPA, ktoré je na veľmi vysokej úrovni, ozrejmuje marketingová riaditeľka.

Nemáte problém zamestnať také veľké množstvo ľudí? Po pandémii nastal v Horeca segmente exodus.

Po pandémii ľudia pochopili, že môžu robiť aj v inom segmente. Niektorí prestali robiť v hoteloch či reštauráciách, lebo je to objektívne náročná práca – čašníci sú na nohách aj 12 či 14 hodín denne. Ľudia si uvedomili, že si dokážu nájsť ľahšiu prácu za porovnateľnú mzdu.

My máme, našťastie, zamestnancov zastabilizovaných. Medzi zamestnancami je dokonca človek, ktorý u nás robí už 40 rokov.

Počas pandémie sme napríklad nikoho nevyhodili. Vedeli sme, že to raz prehrmí a tých ľudí budeme potrebovať.

Čo robiť s tým, aby Horeca segment neprichádzal o ľudí?

Ja to vnímam trošku inak než, že všetci odišli. V minulosti bol problém s obslužným personálom – chyžná, čašník, recepčné. Dnes však chýbajú skôr odborníci a kvalitní ľudia.

Ďalší postreh je, že na obslužné pozície sa kedysi hlásili desiatky ľudí, ktorí boli rôznej kvality. Dnes sa ich prihlási menej, no kvalita je na vysokej úrovni.

Veľmi by však pomohlo, ak by sa zmenili predsudky Slovákov voči určitým profesiám. Mnohí si myslia, že čašník by mal byť mladý človek a že chyžná je žena. A že to sú vlastne študentské práce. Ale to vôbec nie je pravda. Sú to normálne zamestnania ako každé iné. 

Horeca segmente napriek tomu už prebieha určitý vývoj a profesionálov je čoraz viac.

animátori
zdroj: Startitup - Po pandémii ľudia pochopili, že môžu robiť aj v inom segmente. Keďže práca v Horeca segmente je náročná – čašníci sú na nohách aj 12 či 14 hodín denne. Ľudia si uvedomujú, že si dokážu nájsť ľahšiu robotu za porovnateľnú mzdu, tvrdí marketingová riaditeľka v Trinity Hotels & Resorts.

Ako sa pripravujete na energetickú krízu?

Ťažko povedať. Ešte stále nevieme, čo presne nás čaká. My sme mali energie nakúpené na burze (= spotové ceny) a už minulý rok sme naskočili na vysoké ceny.

Aj napriek kríze sme však nepozastavili naše aktuálne projekty – prerábame hotel Sitno a kongresové centrum v Senci, i keď sme materiál mali zazmluvený dopredu.

Do kongresového centra v Senci vám zrejme musia chodiť samé bratislavské firmy. Tu sa o národnom kongresovom centre hovorí roky, stále však žiadne nestojí.

Je celkom jedno, či je to hotel Sitno, Senec alebo Atrium, väčšina firiem je vždy z Bratislavy. Hotel Senec má najväčšiu kongresovú sálu na Slovensku s kapacitou 650 osôb, aj preto láka bratislavské firmy.

Premietajú sa problémy a ekonomická neistota posledných rokov aj do úbytku hostí v hoteloch?

Čo sa týka ubytovaných hostí, našťastie sa nám stále darí udržať slušnú obsadenosť hotela, no určitú opatrnosť vidím.

Hostia si zaplatia plnú penziu alebo polpenziu, no mimo toho míňajú opatrnejšie než predtým.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá