Slováci zabodovali na medzinárodnom festivale v Rige so žuvačkami

  • Kreatívni študenti z Gymnázia na Trebišovskej ulici v Košiciach získali v Lotyšsku titul Najlepšia firma roka! Tím mladých podnikateľov úspešne obhájil svoj projekt HerbaFit - žuvačka na chudnutie
  • Kreatívni študenti z Gymnázia na Trebišovskej ulici v Košiciach získali v Lotyšsku titul Najlepšia firma roka! Tím mladých podnikateľov úspešne obhájil svoj projekt HerbaFit - žuvačka na chudnutie

Produkt mladých Košičanov obstál v hodnotení odbornou porotou v konkurencii 100 tímov z celej Európy. Ich projekt vznikol na základe programu JA Aplikovaná ekonómia pod vedením Márie Kovaříkovej. JA Firma GLORY sa úspešne prezentovala aj na národnej súťaži JA Veľtrh podnikateľských talentov, ktorý bol 22.marca 2016 v Bratislave.

GLORY tím po

 

„Mojim cieľom v predmete aplikovaná ekonómia bolo naučiť  žiakov, dnes úspešných mladých ľudí, ako funguje reálny trh. Dať im reálnu skúsenosť a ponúknuť im praktické zručnosti, ktoré sa im zídu pri prechode zo školských lavíc na trh práce. Naučiť ich premieňať svoje sny na skutočnosť,“ – dodáva motivátor a učiteľ v jednej osobe MáriaKovaříková

Pri vývoji svojej žuvačky študenti čerpali z poznatkov z biológie, chémie a botaniky. Žuvačka obsahuje L-karnitín , ktorý pôsobí na nervové receptory a vyvoláva pocit chladu, tým zrýchľuje ľudský metabolizmus a napomáha k lepšiemu spaľovaniu tukov. Ďalšou látkou je výťažok z kambodžskej rastliny na potlačenie chuti do jedla. Žuvačku a jej zloženie konzultovali s odborníkmi a ich produkt od nápadu až po samotný výrobok preletel celým svetom.

fit2

 

„Keď sme vstupovali do aplikovanej ekonómie, nemysleli sme si že nám to dá tak veľa. Skúsenosti z veľtrhu v Bratislave a Rige nám dali iný pohľad na svet. Zistili sme, že tímovou prácou a tvrdou drinou sa dajú dosiahnuť vyššie ciele. Výhra na medzinárodnom veľtrhu v Rige, kde sme sa umiestnili na prvom mieste spomedzi 100 tímov, bola už len čerešničkou na torte,“ dodáva Petra Pangrácová, viceprezidentka pre financie v študentskej firme GLORY

fit1

 

Nakoľko je ich výrobok veľmi špecifický, dlho nevedeli nájsť výrobcu,ktorý by bol žuvačky schopný vyrobiť.Po neúspešných pokusoch nájsť firmu na Slovensku alebo v Česku, sa im podarilo objaviť ochotného výrobcu až v Estónsku.

„JA Slovensko podporuje a rozvíja vo svojich vzdelávacích programoch prierezové kompetencie, ktoré pomáhajú mladým ľuďom rozvíjať ich schopnosť tvorivo myslieť a inovovať, posilňujú ich aktívnosť, pružnosť, samostatnosť, schopnosť riadiť projekty a dosahovať výsledky. Po viac ako 20 rokoch pôsobenia na Slovensku, môžeme poukázať na pozitívny vplyv podnikateľského vzdelávania, ktorý potvrdzuje stále viac dôkazov, že mladí ľudia, ktorí absolvujú tieto programy, si vo väčšej miere osvoja podnikateľské postoje, získajú zamestnanie skôr po ukončení štúdia alebo si založia firmu a časom vytvárajú nové pracovné miesta,“ hovorí generálny riaditeľ JA Slovensko Adam Šepetka. 

Najnovšie video