Slovenské Delito – služba, s ktorou vyhral zákazník aj podnik

  • Ešte počas vysokej školy, pár rokov dozadu som si nemohol nevšimnúť, že niektorí spolužiaci si okrem štúdia začali rozbehávať aj vlastné projekty.
delito
  • Ešte počas vysokej školy, pár rokov dozadu som si nemohol nevšimnúť, že niektorí spolužiaci si okrem štúdia začali rozbehávať aj vlastné projekty.

Medzi nimi aj jeden z mojich mnohých spolužiakov, Tomáš Liszkai, ale v pohode ho volajte Spigy, väčšina ľudí ho tak volá. Nuž, veľa z nápadov ostalo len v hlavách ich autorov, iné na papieri, no niektoré sa ozaj začali realizovať.

Toto je prípad Delita. Keď som nedávno Spigyho stretol, a povedal mi, že sa pomaly udomácňujú na trhu, prvé čo mi napadlo bolo, že má riadnu výdrž. Dlho som neváhal a išiel som ho podrobnejšie vyspovedať.

 

Dlho sme sa nevideli, predstav nám teda pár vetami váš produkt. Čo sa snažíte dosiahnuť, ako pomáhate ľudom a akú pridanú hodnotu prinášate.

Delito dokáže v súčasnej dobe nie len v reštauračnom, ale aj v hotelovom sektore vyriešiť veľa otázok. Nie len v marketingovej oblasti, ale aj v oblastiach týkajúcich sa zvýšenia efektívnosti v celkovom procese ponúkania služieb, či komunikácii s hosťom. Hotelový sektor využíva Delito podľa potreby.

Vytvára oblasti, ktoré môžu zákazníci hodnotiť, v digitálnej forme predstavovať tovary a služby, samozrejme jedným klikom dokáže tieto položky objednávať alebo rezervovať. Reštauračný systém je rozšírený o možnosť privolania obsluhy, doobjednávania položiek z ponuky, rezervácie stola či jedla na konkrétny čas, alebo online donáškový systém.

2_hotel

Aký je teda účel Delita ? Čím uľahčujete život ľuďom?

Doba je uponáhľaná a čas je drahý, čiže z pohľadu zákazníka a aj prevádzky by malo byť Delito vnímané ako nenásilná pomôcka, ktorá dokáže ušetriť čas na miestach, kde by sa strácať nemusel. Zákazník sa vyhne zdĺhavému  vyhľadávaniu podnikov, kam sa ísť najesť, kam posedieť s rodinou. Ak sa tam už nachádza, vyhne sa zbytočnému čakaniu  napríklad na jedálny lístok. Na druhej strane využívaním Delita získava čas najmä personál. Tento čas môže venovať napríklad hosťom, ktorý si vyžadujú kontakt s obsluhou, nemajú smartfón alebo Delito jednoducho nevyužívajú.

 

Podobné riešenia tu už ale boli a aj sú, či už v podobe portálov zgrupujúcich takéto zariadenia alebo aplikácií, ktoré sa snažia o podobnú funkcionalitu, v čom sa od nich líšite ?

Presne ako hovoríš, svet je dnes prehustený všeličím. Sú tu už podobné nápady, ale skoro všetky sú len jednoúčelové. Ako som už spomínal, Delito disponuje viacerými funkciami, ktoré fungujú nezávisle od seba. Človek si v našom prípade ani nemusí sťahovať či inštalovať aplikáciu, prípadne sa registrovať aby mohol využiť system. My využívame QR kódy, ktoré Vás presmerujú na webové rozhranie.

Odlišností je tu však viacero, no sme realisti, vieme že naše služby nie sú pre každého, a nie všetci to budú aj reálne využívať. Ide nám však o komunitu ľudí, ktorým sa to ozaj páči. Tým, ktorým to uľahčí život a ocenia to. Určite registrovaní koncoví používatelia majú u nás výhody ako rôzne prehľady, napríklad sumár toho, čo si objednali alebo koľko minuli za určité obdobie, prípadne aj počet kalórií.

4_info

Poďme si teda vysvetliť priamo na príklade ako to celé funguje. Chcem si ísť večer pochutnať na dobrom jedle, v dobrej reštaurácii. V takej, kde by som asi ťažko hľadal miesto na sedenie, viem si ho cez Delito rezervovať?

Áno, okrem miesta si vieš na konkrétny čas objednať aj jedlo. Ale poďme od začiatku, ak chceš ísť večer von – Delito katalóg ti dá typ na podnik, ktorý by sa ti mohol páčiť. Na webe využívame 5 siluet, ktoré sú meradlom. Každá z piatich siluet reprezentuje širokú skupinu ľudí, pre ktorú sú charakteristické určité vlastnosti, ako životný štýl, záujmy… Tak sa dostaneš k detailu podniku a dozvieš sa o ňom a jeho ponuke viac.

Túto rozšírenú ponuku si online spravuje samotná prevádzka, čiže bavíme sa už o marketingovom nástroji, ktorý je úplne v ich rukách a záleží už len na ich stratégii a kreativite aby oslovili svojich zákazníkov. Verných zákazníkov vedia hromadne oslovovať pomocou notifikácií.  Z pohľadu prevádzky je to ako keby spravovali vlastnú aplikáciu. Tým pádom ťa prevádzka informuje o aktuálnej ponuke a ak ťa zaujala, vieš využívať navigáciu priamo z detailu daného podniku.

 

Paráda! Prišiel som teda na miesto, ako začnem používať Váš systém? K akým informáciám sa viem cez Delito v tomto momente dostať ? Akými akciami viem interagovať s personálom/podnikom?

V prípade, že tvoj stôl má povolené všetky funkcie, tak sa stačí usadiť, načítať QR kód cez ktorúkoľvek skenovaciu aplikáciu a potom už môžeš využívať všetky možnosti Delita. Napríklad si prezerať v digitálnej podobe ponuku produktov a služieb, blížiacich sa udalostí a všetko to, čím ťa chce podnik zaujať. Buď si privoláš obsluhu, alebo si priamo objednáš z menu. Ak si s partiou, odpadáva trápne zbieranie drobných na účet, vieš si objednávku jednoducho rozložiť na viacero účtov za jedným stolom. Dokážeš hodnotiť personál alebo rôzne oblasti kvality služieb a podobne. Samozrejme, ak to umožnil majiteľ podniku.

5_katalog

Ak tomu rozumiem správne, Vy ponúkate registrovaným prevádzkam rozhranie, v ktorom si môžu kompletne upravovať možnosti, aké smie používateľ využívať, vytvárať rozhranie pre svojich zákazníkov? 

Samozrejme o tom, čo má byť človeku zobrazené, rozhoduje samotná prevádzka. dokonca ohľadne funkcií volania obsluhy a objednávania vie rozhodovať jednotlivo pre konkrétne stoly, teda ktorú funkciu má povolenú alebo zakázanú daný stôl, nezávisle od seba alebo aj v kombináciách. Po zakázaní služby objednávania, sa zákazníkovi stále zobrazuje digitálne menu. Podnik má k dispozícii šablónu na vytváranie tém, či oblastí, ktoré môžu zákazníci hodnotiť alebo komentovať.

Taktiež môže vytvoriť profil jednotlivých zamestnancov a tak dať možnosť zákazníkovi hodnotiť ich kvality. Vo verzii pre hotely existuje možnosť nastaviť čas automatického zakázania objednávania, čo oceňujú prevádzky, ktoré nemajú nonstop recepciu.

 

Teda tvoja cieľová skupina, sú podnikatelia vlastniaci prevádzky. Ľudia si už len užívajú komfort samotného systému, bez toho aby museli utratiť čo i len euro. Vašou snahou je teda zgrupovať čo najviac prevádzkarov a tým v konečnom dôsledku zlepšovať služby ponúkané zákazníkom. Čo všetko získava Váš zmluvný partner oproti takému, ktorý sa vie zadarmo zaregistrovať vo Vašom systéme ?

Fakt záleží na tom, ako bude využívať tento nástroj. Či už mu pôjde o zviditeľnenie, propagovanie svojich akcií inou, modernou formou, alebo zvýšenie obratu. V každom prípade náš partner získava možnosť online ovládať a využívať viacero funkcii, napríklad vytvárať oblasti, ktoré môžu zákazníci hodnotiť, v digitálnej forme predstavovať tovary a služby, samozrejme jedným klikom dokáže každý tieto položky objednávať alebo rezervovať  podľa potreby a rovno aj komunikovať s hosťom vo forme chatu.

V konečnom dôsledku má možnosť získať asi to najcennejšie a to je vedomosť o tom, aký sú jeho klienti, ich zvyklosti a návyky.

Screen Shot 2016-04-05 at 12.19.07

Čím všetkým si stihol prejsť Ty a Váš projekt odkedy sme sa nevideli ?

Vieš Peťo, stálo to veľa môjho času, rovnako  času mojich kolegov na to, aby sme sa dostali do štádia, kde sme dnes. Stále mame kopu práce pri realizácii našich ďalších nápadov ako rozširovať Delito inými smermi. Ak chceme používateľom priniesť čo najlepší servis, nemôžeme sa zameriavať len na gastro a hotelierstvo, ale aj na iné odvetvia. Museli sme ísť s nápadom do produkcie, keďže sme sa pozerali okolo seba a videli, ako konkurencia uvádzala do predaja časti nášho produktu.

Sme v rokovaniach kvôli expandovaniu a iných spoluprácach a zároveň rozbiehame obchod čiže roboty je vyše hlavy. No stále sme otvorení novým ponukám na spoluprácu.

 

Je mi jasné že chvíľu potrvá, kým sa Delito rozšíri medzi podniky a ľudí. Z toho, čo si mi povedal tuším, že o neho bude záujem. Pokiaľ to nie je tajomstvo, môžeš nám spomenúť niektorých svojich zákazníkov ? Kde všade už fičí Delito ?

Z hotelového segmentu by som určite spomenul významný hotel na štrbskom plese, Hotel Patria, a neďaleké hotely Kontakt wellness, Penzion Strachan, alebo z Jasnej Mikulášska chata. No pomáhame aj menším penziónom, ktoré využívajú niektoré z našich služieb ako napríklad Vila Emma. Z gastro zariadení sme začali spoluprácu so zvučnými košickými prevádzkami ako Pivovar Hostinec, Camelot, Pub u Kohúta, Vigvam alebo nočný klub Retro cult club. Z Prešovských by som spomenul Bizarre,  Extreme Music Club, Šport Pub.

3_degusto

Dosť sa v poslednej dobe spomína nahradenie ľudskej sily výpočtovou technikou, informačnými systémami prípadne robotmi. Určite sa ťa už mnoho ľudí pýtalo, či neodbúravate týmto kontakt medzi personálom a zákazníkom ?

Ľudia si možno v podvedomí spájajú či prirovnávajú náš systém k nejakému robotovi,  ktorý je šikovnejší ako človek a dokáže ho nahradiť. Nás však treba prirovnávať  skôr k tácke v reštaurácii. Sama nápoje neroznáša, chce to zručnú čašníčku, ktorej vie ušetriť veľa času a námahy.

Aj v našom prípade je kľúčovou ľudská sila a šikovnosť. Delito nápoje tiež neroznáša a nijako nebráni v  styku personálom a hosťom. Čašník ale aj manažment by mali považovať Delito za nástroj a naučiť sa ho ovládať a využívať v ich prospech. To že prevádzka využíva takýto systém vôbec neznamená, že si už človek neobjedná jedlo klasickým spôsobom. Samotný digitálny ponukový lístok bez možnosti objednávania dokáže ušetriť čas obidvom stranám.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech