Slovenský podnikateľ: Keď iní zatvárali, na nás sa pozeralo ako na šialencov, že chceme v tejto dobe otvoriť food truck

  • Dušan a Gabika sú manželia, ktorí na trh priniesli svoju vlastnú značku street foodu s názvom Futrak
  • Ten otvorili priamo v Novom Meste nad Váhom, kde by dovtedy takýto experiment nikto nečakal
  • Dnes žnú úspechy aj napriek tomu, že podľa iných nemali šancu uspieť a sú drahí
Futrak
  • Dušan a Gabika sú manželia, ktorí na trh priniesli svoju vlastnú značku street foodu s názvom Futrak
  • Ten otvorili priamo v Novom Meste nad Váhom, kde by dovtedy takýto experiment nikto nečakal
  • Dnes žnú úspechy aj napriek tomu, že podľa iných nemali šancu uspieť a sú drahí

Gabika je doktorka pedagogiky a Dušan je inžinier. Už od maturity sa pohybuje v gastro segmente. Posledných 6 rokov navyše pracoval ako manažér v luxusnom kaštieli blízko Bratislavy.

„Odkedy sa s manželkou poznáme, radi sme cestovali, ochutnávali a skúšali nové veci. Taká klasika. Prirodzene sme tajne snívali o tom, že raz budeme mať vlastný podnik. Vždy sme žili dobrým jedlom a pitím. Stále boli prednejšie veci, vzdelanie, práca, deti. Tak sme si raz v roku 2019 povedali, že už nie je na čo čakať,“ povedal nám Dušan.

Food truck ako lacnejšia alternatíva

Podnikateľ objasňuje, že foodtrucková vlna bola v čase, keď začínali práve na vrchole. S manželkou si preto povedali, že z hľadiska vstupných nákladov by to mohla byť dobrá podnikateľská cesta. Tak si z úspor kúpili príves, vo voľnom čase na dvore u babky ho zrekonštruovali, zariadili, vybavili, vymysleli celý dizajn a koncept. Všetko popri práci a deťoch.

„V našom koncepte sme nechceli ísť do extrémov a stavili skôr na produkt, ktorý majú ľudia radi a netreba ich s ním dlhšie zoznamovať. Stavili sme teda na burgery. Ich vlna práve vrcholila, no keď sme sa do toho hlbšie ponorili, zistili sme, že urobiť dobrý burger je fakt výzva.“

zdroj: Futrak

Obaja vedeli, že chcú ísť „po kvalite”. Preto stavili na prémiové suroviny, špičkové vyzreté hovädzie a poctivú domácu briošku. Dušan priznáva, že pravidelne dostávajú otázky typu „Koľko vás to celé vyšlo?“. Ich odpoveď je, že trikrát viac ako si myslia, lebo taká bola aj realita.

Zakladatelia Futraku vysvetľujú, že jedna vec je kúpiť samotný food truck, ale je nutné ho aj zariadiť a potrebuješ tiež výrobné priestory, ktoré manželia od piky zariaďovali, obkladali, ťahali do nich elektriku, vodu a odpad.

V neposlednom rade investovali aj do dizajnu či marketingu. „Investícia bola tak veľká, že by sme si v podstate mohli namiesto food trucku otvoriť malé bistro. Ale takto je to presne tak, ako sme to chceli a takto to má svoje čaro!“

Podnikaví manželia sú radi, že ich pri podnikaní nestretli žiadne extrémne problémy. Hovoria, že zo začiatku si museli zvyknúť na to, že komunikácia s úradmi a úradníkmi je zdĺhavejšia a nič sa nedá vybaviť hneď a na jednom mieste. „Občas to bola doťahovačka o slovíčkach, no vždy sme všetko v rámci spokojnosti oboch strán vyriešili.“

zdroj: Futrak

Biznis vďaka COVID-u

Dušan tvrdí, že pandémia COVID-19 ich podnikanie paradoxne naštartovala. Počas úplne prvého lockdownu na jar 2020 sa pustili do rekonštrukcie prívesu. „Bolo to obdobie, kedy boli všetci doma, no my sme na dvore u babky rekonštruovali príves a deti sa pri nás hrali v pieskovisku. Mali sme na to čas, lebo kaštieľ, v ktorom som pracoval, sme museli núdzovo zatvoriť.“

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá