Spoločnosť Alibaba ohrozená miliardovým Mogujie?

Michal Tomek / 8. júna 2014 / Lifehacking

Mogujie, čínska nákupná platforma, oznámila svoje štvrté kolo financovania vo výške 200 miliónov dolárov. Medzi investormi sú Hopu Fund, TBP Capital, Qiming Venture Partners, IDG Capital Partners a Banyan Fund. Spoločnosť tak bola údajne ohodnotená na 1 miliardu dolárov.

 

Rovnako ešte stále nie je isté, či údajné rokovanie o akvizícii s Alibaba Group, boli naozaj ukončené alebo ide len o dohady.

Mogujie začala v roku 2011 ako služba na zdieľania a nakupovanie, podobná Pinterestu. Má 80 miliónov užívateľov, z čoho 35 miliónov mesačne sú mobilne aktívni.

Koncom roka 2013 startup spustil svoju platformu Youdian, vďaka ktorej môžu obchodníci predávať tovar priamo zákazníkom, čím sa stal trhom, kde sa stretol dopyt s ponukou. Z mesačného predaja predstavuje až 60% mobilná verzia. Práve na vylepšenia mobilného marketplace-u sa využije časť získaných investícií.

 

 

Alibaba, čínsky e-commerce gigant, nebol práve nadšený zo vzostupu sociálnych nákupných platforiem (vrátane Mogujie a jeho priamej konkurencie Meilishuo), keďže odvádzali užívateľov preč z ich vlastných stránok – Taobao a Tmall, kde zákazníci dovtedy vyhľadávali tovary.

Nie je to ani tak o tom, že tieto nové platformy nenasmerujú ľudí tam, odkiaľ pôvodné fotografie prišli, na Taobao a Tmall. Nákup sa teda uskutoční na pôvodných stránkach. Skôr ide o to, že Alibaba má tržby najmä z marketingu vo vyhľadávaní a zobrazovaných reklám v rámci ich vlastných stránok. To znamená, že potrebuje, aby užívatelia videli tak zobrazované reklamy, ako aj tie, čo vybehnú vo výsledkoch vyhľadávania. Ak budú vyhľadávať na iných stránkach, Alibaba môže mať celkom problém.

 

 

S novým marketplaceom sa Mogujie stane priamou konkurenciou Alibabe a iným obchodníkom. Miliardové ohodnotenie však môže byť na mieste pravdepodobne len vtedy, ak sa podarí premeniť veľké množstvo užívateľov, ktorí na ich stránkach tovar iba vyhľadávajú (pričom ich kupujú na iných platformách), na kupujúcich, ktorí na Mogujie zostanú a aj tam tovar kúpia.

Možno práve fakt, že všetci zakladatelia Mogujie sú z Taobao, dodáva investorom istotu, že sa podarí získať časť trhu práve od veľkých hráčov. 

 

Zdroj: venturebeat

Foto: nbcnews.com, chinesesocialmedia101.wordpress.com, todayonline.com

Pridať komentár (0)