Star­tu­po­vá súťaž? Pre­čo by som sa mal do nej pri­hlá­siť?

Tomáš Kahn / 30. mája 2015 / Tools a produktivita

V posled­nom čase sa roz­trh­lo vre­ce s rôz­ny­mi star­tu­po­vý­mi akci­ami. Sko­ro kaž­dý týž­deň pre­bie­ha neja­ká kon­fe­ren­cia, fes­ti­val či súťaž. Urči­te ste sa aj vy zamýš­ľa­li nad tým, či skú­siť šťas­tie v jed­nej z nich. Ak ste si však nebo­li istí či do toho ísť, ste tu správ­ne.

 

Startupových súťaží je kopa a niekedy je veľký problém sa v nich vôbec vedieť zorientovať. Veď už pomaly na každej startupovej konferencii prebieha nejaký "Pitching contest". A tu sa dostávame pomaly k otázke, či ísť alebo neísť na takúto súťaž. Pre mnohých je takáto súťaž obrovskou výzvou, avšak väčšina z nás má z toho panický strach už mesiace dopredu. Ako to už býva, kto sa bojí, nech nechodí do lesa. Môže sa zdať, že startupová súťaž vám ponúkne iba výhru, či už peňažnú alebo nepeňažnú, v skutočnosti tomu tak nie je. Niekedy vám samotná účasť v súťaži vám dá oveľa viac!

 

 

Ešte pred samotnou súťažou zistíte, že na to, aby ste sa mohli zúčastniť, budete musieť spraviť niekoľko vecí. Väčšina súťaží prebieha tak, že sa do užšieho výberu tých najlepších startupov, dostanú len tí najlepší. To znamená, že vaša príležitosť prichádza hneď v prvom momente, ako sa porote dostane do rúk vaša prihláška. Snažte sa preto zaujať a získať si pozornosť hneď v pri prvej možnej situácii. Ak riešite zložitý problém, snažte sa ho jednoducho opísať. Pokiaľ nedokážete vašu problematiku vysvetliť pár vetami, máte problém. :) Toto vám pomôže presvedčiť porotu v úvode o tom, že danej problematike skutočne rozumiete.

 

 

Startupové súťaže majú väčšinou viacero kôl. Už počas výberového procesu sa môžete dozvedieť hromadu nových vecí, ale hlavne postretávate rôznych zaujínmavých ľudí. Či už sú to porotcovia alebo mentori, títo ľudia vám vedia otvoriť oči. Pohybujú sa v danej oblasti už dostatočne dlho a vedia vám poradiť, prípadne vás naviesť na ten správny smer. V prípade, že ich názory nebudú zhodné s tými vašimi, mali by ste sa určite nad nimi aspoň zamyslieť. Ďalšou skvelou vecou, kvôli ktorej sa oplatí prihlásiť, je networking. Dá sa povedať, že vždy sa okolo startupových súťaží motajú ľudia z „fachu“. Okrem mentorov a porotcov môžete naraziť určite aj na ďalšie tímy startupistov, investorov a v neposlednom rade novinárov :P. Všetci títo ľudia vám môžu dať cenné rady, ako posunúť váš startup opäť o úroveň vyššie.

 

 

V neposlednom rade tu ideaj o zviditeľnenie sa. Startupy sú momentálne sexy témou a každý chce vedieť o startupoch, resp. byť s nimi nejako spájaný. Takže prihlásenie sa do takejto súťaže vám môže značne pomôcť aj po tejto stránke. Môžete získať nových fanúšikov alebo prilákať nových zákazníkov.

V dnešnej dobe sa so startupmi veľmi radi spájajú aj veľké korporáty, keďže sa u startupov jedná o opačnú stranu mince. Jedným z týchto korporátov je aj spoločnosť Telekom a jej súťaž Business Wall of Fame. Momentálne prebiehajúci ročník súťaže, je zameraný predovšetkým na Internet of Things. Máte možnosť vyhrať 30.000€, ale čo je ešte dôležitejšie, ak sa vám podarí vyhrať, získate aj skvelého partnera na rozbeh vášho biznisu. Prihlasovanie je otvorené už len do 1. júna, preto by ste sa mali poponáhľať. Držíme palce!

 

 

Pridať komentár (0)