Štu­dent­ský star­tup: pre­čo je dob­ré začať pod­ni­kať už počas ško­ly

Lukáš Timko / 10. júna 2015 / Tools a produktivita

Väč­ši­ne štu­den­tov počas stre­so­va­nia na skúš­ky, spo­re­nia na týž­den­nú záso­bu vifo­niek ale­bo noč­ný­ch zmien v štu­dov­ni (zatiaľ čo sa sna­žia mať aj osob­ný život) ani nena­pad­ne myš­lien­ka začať pod­ni­kať. No mala by. Pre­čo?

 

Počas svojho štúdia si Jessica Ekstrom, zakladateľka spoločnosti Headbands of Hope, vždy nachádzala dôvody prečo nezaložiť vlastnú spoločnosť. Dôvody ako napríklad „musím sa sústrediť na školu“ alebo „nemám dosť skúseností“ poznáme všetci. Neskôr si však uvedomila, že v živote si vždy nájdete dôvod na to, aby ste si mohli povedať: „teraz nie je ten správny čas“. Avšak, teraz vám určite povie, že počas tých rokov na škole je „ten správny čas“!

 

Pre tých čo sú stále na vážkach, tu je pár dôvodov prečo práve počas školy je najlepšie založiť spoločnosť.

 

Okolo seba máte obrovské množstvo zdrojov. Keď prišla Jessica s nápadom na Headbands of Hope, nemala ekonomický titul, ani znalosti týkajúce sa výroby alebo produktov. Neskôr si však uvedomila, že je obkolesená expertmi. Keď ste na škole, profesori majú znalosti a skúseností, ktoré vám môžu pomôcť. Vďaka konzulatáciam, ktoré boli zadarmo a na ktorých jej profesor zodpovedal všetky otázky, sa jej podarilo premeniť svoj sen na podnikanie a to viedlo k jej prvým krokom vo svete podnikania.

 

Keď však skončíte školu, všetci títo experti sa nazývajú „konzultanti“, a tí vám vyúčtujú aj rannú kávu. Preto si dajte záležať na tom, aby ste využili to čo vám vaši profesori a mentori, ktorých máte na dosah, vedia ponúknuť.

 

 

Rozhodte siete a spolupracujte. Keď ste na škole, máte okolo seba ľudí, ktoré majú podobné názory ako vy. Určite ste boli svedkami obrovských študentských akcií, na ktorých študenti tvorili dav zaujímajúci sa o jednu vec. Či ste ich poznali alebo nie, študenti chceli, aby ľudia z ich univerzity boli úspešní a robili veľké veci.

 

Jessikyným prvým trhom boli študenti z jej univerzity. Následne títo študenti povedali o jej produkte svojim kamarátom a rodinám, takto sa jej produkt pomaly, ale isto dostával do povedomia celého národa. Musíte uvedomiť, že všetci študenti používajú sociálne média, cez ktoré dávajú vedieť iným všetko čo im príde zaujímavé.

 

Byť je sebeckým je akceptovateľné. Na škole máte povinnosti. Avšak, tieto záväzky nie sú nič oproti tomu, čo vás čaká po škole a keď vkročíte do „ozajstného sveta“. Ako študent, vašou jedinou povinnosťou je postarať sa sám o seba, preto máte možnosť byť sebeckým.

 

 

Investujte svoje srdce, dušu a peniaze do niečoho čomu veríte. Keď nemáte toľko povinností je jednoduchšie podstúpiť riziká.

 

Musíte prekonať svoju reputáciu. My všetci sme známi ako „miléniová generácia“. Sme leniví, závislí na sociálnych sieťach a sme tí čo nepoznajú ťažkú prácu. Tieto negatívne stereotypy sú vlastne výhodou pre podnikateľa. Keď niekto z miléniovej generácie spraví niečo super, je to obrovská vec.

Jessica získala obrovskú pozornosť médií aj ľudí najmä preto, že bola mladá. Využite svoj mladý vek a buďte hrdý na to, že ste miléniovou generáciou. Je dobré neuspieť. Jessica rada spomína na školské roky ako na obdobie, kedy si pre neúspechy musela niektoré veci zopakovať. Robiť chyby je normálne. Neuspieť znamená aj to, že sa snažíte.

 

 

Ak sa Jessica cíti pohodlne a nikto neodmieta jej názor, znamená to, že sa príliš nesnaží. Ak niečo pokazíte, počas toho ako študujete na škole, vždy máte dosť miesta na manévrovanie. Posledná vec, ktorú by ste chceli zažiť potom čo skončíte školu, je ľútosť z toho, že ste nešli za svojim snom.

Veci, ktoré nejdú tak, ako ste ich plánovali (čo sa deje často), sa nazývajú skúsenosti. Po celý svoj život budete tieto skúsenosti využívať, čo vám dá lepší pohľad na svet okolo vás.

 

Tieto myšlienky, nie sú len o založení firmy počas vášho štúdia, ale najmä o využití príležitostí, ktoré vám škola počas štyroch (alebo piatich... alebo šiestich) rokov ponúka, a ktoré sa stanú vašou skúsenosťou.

  

zdroj: www.entrepreneur.com

Pridať komentár (0)