Štyri tipy, ako spraviť z podceňovaného startupu úspešný biznis!

Martin Bohunický / 23. októbra 2015 / Lifehacking

Ako začínajúci podnikateľ nenájdeš väčšiu výzvu, ako získať financie na svoj nápad.

 

Nemáš za sebou žiadne záznamy, žiadny dôkaz o tvojich úspechoch, žiadnu infraštruktúru. A s prázdnymi rukami máš niekomu dokázať, že tvoj nápad má zmysel. Stať sa z nuly hrdinom, to vyžaduje trpezlivosť, správnu dávku drzosti a kopec šťastia. Ale najmä pripravenosť na výzvy, ktorým budeš čeliť. 

 

 

Z mojej skúsenosti existujú štyri základné rady, ktoré pokiaľ budeš nasledovať, tvoj startup čaká pekná budúcnosť.

 

1. Ľudia v pohybe zostávajú v pohybe

Mnoho ľudí sníva o ich nápade tak dlho, že na ňom nikdy nezačnú pracovať. Rozhodnú sa, že to za to nestojí, že na to nemajú. Jednoducho hodia uterák do ringu skôr, ako doňho vôbec vkročili. Prehnaná analýza vedie k paralýze. Sústreď sa na to, čo vieš, nie na to, čo nevieš. Každé víťazstvo začína na štartovej čiare. Ľudia v pohybe zostávajú v pohybe. Nedovoľ ničomu zastaviť ťa.

 

2. Nájdi si smer, no buď pripravený rásť

Nájdi si spôsob, ako urobiť veci lepšie, ako to robia všetci ostatní. Ak tento spôsob nefunguje, skús to inak. Tvoj prvý plán nemusí byť ten revolučný, no tvoj tridsiaty áno. Buď flexibilný. 

Dnes už prakticky každá firma vyvíja svoj biznis plán za pochodu. Je priestor aj pre chyby, no nie pre stagnáciu.

 

 

3. Neprestávaj hľadať kontakty

Široká sieť kontaktov pôsobí pozitívne nielen na tvoj profesionálny, ale aj na tvoj osobný rast. Každý nový pracovný vzťah vytvára nové príležitosti. Nikdy nevieš, ktorý kamarát kamaráta otca tvojho kolegu ťa predstaví investorovi, akého potrebuješ. Spoznávaj toľko ľudí, koľko dokážeš.

 

4. Nevzdávaj sa

Ako rastieš, z každej strany počúvaš, prečo tvoj nápad nebude fungovať. Naopak, prečo by mal fungovať, to budeš počuť fakt zriedkavo. Ak vôbec. No toto nie je ich plán Je to tvoj plán, tvoj biznis, tvoja vízia. Vypočuj si ostatných, no nenechaj sa ich slovami rozhodiť. Úspech odmení vytrvalých.

 

zdroj: mashable.com

Pridať komentár (0)