Takto to vyzerá, keď sa veľké značky ako Ikea či Zara neboja zmeniť svoje logo

  • Značky sa musia prispôsobovať trendom, ktoré sa týkajú ich cieľových skupín
  • Dlhé roky na trhu môžu znamenať silu v povedomí zákazníkov spojenú s premysleným marketingom
  • Je to práve logo, vďaka ktorému značky poznajú zákazníci po celom svete, a preto na ňom treba popracovať
zdroj: Unsplash
  • Značky sa musia prispôsobovať trendom, ktoré sa týkajú ich cieľových skupín
  • Dlhé roky na trhu môžu znamenať silu v povedomí zákazníkov spojenú s premysleným marketingom
  • Je to práve logo, vďaka ktorému značky poznajú zákazníci po celom svete, a preto na ňom treba popracovať

Príbeh sladkého, sýteného nápoja Coca-Cola sa začal písať už v roku 1886 a je otázkou, či John Stith Pemberton, ktorý jej receptúru vymyslel, vôbec tušil, že značka prežije až do roku 2019. Jej červenobiele logo je podľa Business Insideru rozoznateľné až 94 % populáciou sveta a je len málo miest, kde si obľúbenú Coca-Colu nemáš šancu objednať. Počas rokov však brand svoj vzhľad menil ako na bežiacom páse.

Coca Cola logo evolution – simplicity wins… every time :)

Gepostet von KISS Digital Agency am Donnerstag, 1. November 2018

Súčasnosť patrí minimalizmu. A tento fakt vníma mnoho svetovo známych značiek, ktoré ak chcú mať vysoké čísla predaja, musia sa dobe prispôsobiť. A preto sa rozhodnú riskovať, veriť sile svojho mena a staviť na rebrand. Ikea upúšťa vo videách od modrej a žltej, Zara zblížila písmenká, z Taxify je Bolt.

Rok 2018 prial veľkým zmenám značiek. Tými, ktoré ju v rámci svojho vzhľadu podstúpili, boli napríklad MailChimp, známy televízny kanál Animal Planet, svetoznáme Dunkin‘ Donuts, ale aj alternatívna taxislužba Uber, ktorá sa približne pred mesiacom vrátila na Slovensko.

Gepostet von MOIS Creative Design am Montag, 8. Oktober 2018

Animal Planet, Discovery’s paid-for channel specialized in educational and reality nature programmes, has launched a new…

Gepostet von My F Opinion am Dienstag, 6. November 2018

Dunkin' Donuts, the world’s biggest American baked goods and coffee chain, has unveiled its new identity that officially…

Gepostet von My F Opinion am Montag, 22. Oktober 2018

Ride-hailing startup Uber has changed its logo for the fourth time since it was launched eight years ago. The old…

Gepostet von TechSavvy am Donnerstag, 13. September 2018

Veľkým zmenám však praje aj rok 2019. Začiatkom marca všetkým používateľom aplikácie Taxify prišlo veľké upozornenie, že značka nie len že mení logo, ale dokonca aj svoje meno. Z alternatívnej taxislužby je dnes Bolt (prekl. blesk) a z čiernožltej kombinácie je dnes prevažne zelený dizajn.

„Taxify bolo spustené pred piatimi rokmi s poslaním urobiť mestskú dopravu pohodlnejšou a cenovo dostupnejšou. Naším prvým produktom bolo riešenie taxi dispečingu, ktorý dal spoločnosti aj jej pôvodný názov. Hoci sme v našej misii dosiahli pokrok, začali sme prerastať súčasti našej značky, vrátane názvu. Vzhľadom na našu ambíciu riešiť dopravné problémy v čoraz širšom rozsahu, chceme, aby značka odrážala budúcnosť spoločnosti a nie jej minulosť. Naše nové meno „Bolt“ znamená rýchly a ľahký pohyb – presne to, aká by mala byť skúsenosť s presúvaním sa v meste, či už autom, kolobežkou alebo verejnou dopravou. Podčiarkuje aj našu vieru, že budúcnosť dopravy bude elektrická,“ povedal o novinke country manager spoločnosti Bolt pre Českú republiku a Slovensko Roman Sysel.

Do you know that Taxify has re-branded? Taxify is now called Bolt and has a new logo.Five years after it was launched…

Gepostet von seekapor.com am Montag, 11. März 2019

Už v januári so zmenou, hoci nie tak radikálnou ako pôvodné Taxify, prišla značka Zara. Tá patrí do koncernu Inditex spolu s ďalšími známymi menami ako Pull & Bear alebo Massimo Dutti a 60 % akcií tu vlastní jeden z najbohatších ľudí Európy (a sveta zároveň), Amancio Ortega. Jeho majetok k dnešnému dňu podľa Bloomberg Billionaire Indexu predstavuje 64,3 miliárd dolárov.

Zmena v logu prišla v rámci značky Zara typickej svojim minimalizmom len druhýkrát za polstoročie a je takmer nebadateľná. Jednoduchý koncept čierneho nápisu na bielom podklade zostáva, písmená sa len jednoducho priblížili. To, čo však medzi fanúšikmi spôsobilo rozruch, je font, ktorý sa značka rozhodla využiť. Je totiž nápadne podobný tomu, ktorý využíva na svoju prezentáciu svetoznáma značka Harper’s Bazaar (viac si prečítaš TU).

ZARA, the Spanish fashion house has redesigned its clean, evenly spaced logo to a squeezed one with the Z, A and the R…

Gepostet von InCorp Industries am Freitag, 15. Februar 2019

Len pred pár dňami svoju veľkú novinku predstavil aj nábytkársky gigant zo severu, Ikea. Hoci svoje ikonické modrožlté logo plánuje stále využívať ako hlavné, v digitálnom svete značka siahla po jednoduchosti. Národné farby Švédska nahradí biela v dizajne zvanom tiež Fönster (prekl. okno). Svoju komunikáciu na sociálnych sieťach či na webe tak chce sprehľadniť a reaguje na fakt, že len samotný web Ikea za rok 2018 navštívilo 2,8 miliardy fanúšikov (viac si prečítaš TU).

Všimol si si aj zmena loga Facebooku? Je svetlejšie a zmena dizajnu najobľúbenejšej sociálnej siete by mala byť najväčšia za posledných 5 rokov. Informoval o tom aj Fontech.

Facebook's new design for the app and the web is rolling out very soon. It looks so modern and clean. They also revealed…

Gepostet von Tanvir Ahassan Anik am Mittwoch, 1. Mai 2019

Zdroj: Business Insider, Major Tom, Bloomberg, Fontech

Najnovšie video