Tesla má 400 000 predobjednávok na Model 3 – a môže na to doplatiť

  • Toto číslo prekvapilo samotných tvorcov, a hoci to na prvý pohľad vyzerá všetko super, Musk a spol. nemajú vyhraté. Spoločnosť má valiuáciu $25 miliárd dolárov, čím sa radí nad Mitsubishi, Kiu a Mazdu. Od čias prvého modelu Tesla Roadster v roku 2008 však predala iba 125 000 áut.
titulna
  • Toto číslo prekvapilo samotných tvorcov, a hoci to na prvý pohľad vyzerá všetko super, Musk a spol. nemajú vyhraté. Spoločnosť má valiuáciu $25 miliárd dolárov, čím sa radí nad Mitsubishi, Kiu a Mazdu. Od čias prvého modelu Tesla Roadster v roku 2008 však predala iba 125 000 áut.

Pre porovnanie, na to, aby sa dostala medzi 10 najväčších výrobcov áut, sa produkcia musí priblížiť k 3 miliónom vyrobeným autám za rok. Tesla momentálne vyrába cca 15 000 áut za štvrťrok, čo znamená, že by trvalo 6 a pol roka iba uspokojenie súčasného dopytu. Ak to takto bude pokračovať ďalej, bude nutná odkúpiť celosvetovú produkciu lítium iónových batérii.

A aká je realita? Ak si si Model 3 dal do svojho košíka, počkáš si naň o čosi dlhšie. Hoci sa buduje samostatná Gigatováreň, ktorá bude schopná vyprodukovať 500 000 batérii ročne, plne funkčná sa očakáva až v roku 2020.

21

foto: theverge.com

Podľa Johna Wolkonivicza, senior analytika na autá v IHS Global, vytvoriť čisto nový model môže stáť miliardy dolárov. Tesla stratí $4000 dolárov za každý predaný Model S, vďaka čomu doslova spálila $359 miliónov dolárov za jeden štvrťrok! Spoločnosť bola týmto prinútená pristúpiť na stratégiu predobjednávok, čo bolo múdre, pretože týmto získala  $400 miliónov dolárov ihneď ($1000 dolárov je depozit). Je tu však ďalší háčik.

Tesla_CreativeCommons_Maurizio-Pesce_FlickrRGB

foto: businessinsider.com

Nie je isté, či ľudia budú ochotní čakať tak dlho na svoje nové auto. Predchádzajúci Model X sa mal začať predávať v roku 2013. Začal sa však predávať až v druhom štvrťroku 2015. Dokonca i ľudia ako Tesla investor Steve Jurvetson, alebo zakladateľ Google Sergey Brin sa dočkali svojho Modelu X koncom septembra minulého roka.

gigafactory-004-1-889x675

foto: businessinsider.com

Model 3 predstavuje útok Tesly na trh pre široké publikum, môže tu však očakávať väčšiu konkurenciu. General Motors, Ford, Toyota a ďalší giganti dokážu vybudovať a doručiť elektromobil do jedného týždňa. Najviac predaných elektromobilov nemá Tesla. Má ho Nissan, so svojim Leaf, ktorý vydrží na jedno nabitie okolo 160 kilometrov.

USC10NIC161B021001-520x343

foto: thenextweb.com

General Motors takisto tento rok príde so svojim Chevy Bolt, ktorý bude stáť $30 000 dolárov, a na jedno nabitie vydrží okolo 220 kilometrov.

2016-chevrolet-bolt-electric-vehicle-design-1480x551-01-520x194

foto: thenextweb.com

Ja držím Tesle všetky štyri palce. Je to spoločnosť, ktorá odštartovala ďalšiu priemyselnú revolúciu. Je dokonalým príkladom pre „out of the box“ zmýšľanie, ktoré sa neriadi štandardmi, nastavenými ostatnými výrobcami áut. Momentálne však obloha nie je jasná. Mráčiky nikdy úplne nezašli, a pokiaľ si nedá pozor, príde obrovská búrka.

63ec2adc-5712-4bd7-84be-a097ae92a781

foto: mnocdn.no

Zdroj: thenextweb.com, zdroj titulnej fotky: architecturaldigest.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech