[Diskusný Klub] Novinár Boka: Cez východnú hranicu sa pašujú drogy aj orgány. Film Čiara je slabý odvar.

[Diskusný Klub] Jakub Ptačin: Odrbávať na Slovensku už nemôže byť jednoduchšie

[Hacker Zdravia] Prekonal množstvo operácií a nevzdal to. Ak chceš byť lepší, musíš pokoriť svoje ego

Toto sa stane s tvojím telom. Piješ aj ty kávu každý deň?

  • Viaceré štúdie potvrdili, že ak si dáš denne 3-5 šálok kávy, výrazne znížiš riziko vzniku Alzheimerovej choroby a demencie
  • Ďalšie štúdie dokázali priamy vplyv pitia kávy na zníženie rizika vzniku Parkinsonovej choroby, a to až o zhruba 45%
  • Ak si nevieš bez kávy predstaviť ani ráno a ani ďalšie časti dňa, ak ťa radosťou naplní už len jej vôňa
  • Ak si bez nej vlastne vôbec nedokážeš predstaviť svoj život, určite ťa poteší, aké priaznivé účinky má na tvoje zdravie
káva
Pixabay/5688709, cocoparisienne
  • Viaceré štúdie potvrdili, že ak si dáš denne 3-5 šálok kávy, výrazne znížiš riziko vzniku Alzheimerovej choroby a demencie
  • Ďalšie štúdie dokázali priamy vplyv pitia kávy na zníženie rizika vzniku Parkinsonovej choroby, a to až o zhruba 45%
  • Ak si nevieš bez kávy predstaviť ani ráno a ani ďalšie časti dňa, ak ťa radosťou naplní už len jej vôňa
  • Ak si bez nej vlastne vôbec nedokážeš predstaviť svoj život, určite ťa poteší, aké priaznivé účinky má na tvoje zdravie

#1: Káva posilňuje tvoj mozog

Viaceré štúdie potvrdili, že ak si dáš denne 3-5 šálok kávy, výrazne znížiš riziko vzniku Alzheimerovej choroby a demencie. Ďalšie štúdie dokázali priamy vplyv pitia kávy na zníženie rizika vzniku Parkinsonovej choroby, a to až o zhruba 45%. Káva má však na tvoj mozog aj iné účinky – okrem iného ti napríklad dokáže zdvihnúť náladu, zrýchliť reakcie, zlepšiť pamäť, či zvýšiť pozornosť.

#2: Pravidelné pitie kávy zrýchľuje metabolizmus

Rád si zacvičíš alebo by si rád zhodil nejaké to kilo? V tom prípade ťa poteší správa, že káva dokáže tvoj metabolizmus poriadne nakopnúť. Počas štúdie publikovanej v Journal of Applied Physiology sa dokonca zistilo, že u vytrvalostných športovcov, ktorí si dali po tréningu šálku kávy sa zaznamenal až 66%-ný nárast svalového glykogénu, ktorý pomáha doplniť deficitnú hladinu energie. Šálka kávy pred cvičením ti zas dodá potrebnú dávku sily a motivácie aj na tie náročnejšie výkony.

#3: Káva znižuje riziko suicidálneho konania

K veľmi zaujímavému zisteniu dospeli aj vedci z Harvardu, ktorí vo svojom výskume zistili, že u ľudí, ktorí denne vypijú 2-4 šálky kávy denne je riziko samovraždy oproti ľuďom, ktorí kávu nepijú vôbec až o 50% nižšie. Káva tiež obsahuje viacero antioxidantov, vitamíny B1, B2, B3 a B5, no dokonca aj mangán a draslík, takže jej pitie je pre tvoje zdravie viac než prospešné.

#4: Pitie je kávy je skvelou prevenciou voči rakovine

Vedci zistili, že u starších ľudí, ktorí si denne dali 4 šálky kávy, bol výskyt rakoviny kože nižší až o 20%. Vďaka bohatému obsahu antioxidantov však káva pôsobí prevenčne aj voči iným druhom rakoviny. Navyše sa dokázalo, že v organizme zvyšuje úroveň hladiny hormónov šťastia, čo je nezanedbateľným faktorom pri prevencii voči tým najzávažnejším ochoreniam, ktorých spúšťačom je práve stres.

#5: Káva ti pomôže chrániť sa pred cukrovkou

Ďalšie štúdie dokázali, že u ľudí, ktorí pili aspoň 1 šálku kávy denne po dobu minimálne 5 rokov sa riziko vzniku cukrovky typu 2 znížilo o 11%. Naopak, u ľudí, ktorí kávu nekonzumovali vôbec, bolo riziko vzniku tohto ochorenia vyššie až o 17%.

Zdroje: time.com, thelist.com, healthline.com, themindsjournal

Najnovšie video

Najnovší podcast

[Diskusný Klub] Jakub Ptačin: Odrbávať na Slovensku už nemôže byť jednoduchšie

Najnovšie