Toto sú nové emodži roka 2020. Nechýbajú ani tie na podporu LGBTQ komunity

  • Dočkali sme sa novej várky emodži, ktoré predstavilo Unicode Consortium
  • V tvojom smartfóne by si ich mal vidieť v priebehu druhej polovice roka 2020
 srcset
Emojipedia Unicode Consortium
  • Dočkali sme sa novej várky emodži, ktoré predstavilo Unicode Consortium
  • V tvojom smartfóne by si ich mal vidieť v priebehu druhej polovice roka 2020

Unicode Consortium, ktoré rozhoduje o textových štandardoch pre internet predstavilo v rámci aktualizácie 65 nových emodži na rok 2020. Zahŕňajú ninjov, ľudské orgány či vyhynuté zvieratá. 

Búrlivú debatu zrejme vzbudia aj ikony, odkazujúce na  LGBTQ komunitu. Nájdeš tu napríklad vlajku symbolizujúcu transgender komunitu, či emodži muža v svadobnom závoji.

Kompletný zoznam nových emodži na rok 2020, nájdeš tu

Vedel si, že vôbec prvý emodži bol použitý v roku 1999 v Japonsku. Medzičasom sa stali bežnou súčasťou našej komunikácie. 

Svetovým dňom emodži je 17. júl. Prečo?  Pretože práve tento dátum je uvedený na emodži zobrazujúcom symbol kalendára. Svetový deň sa oslavuje od r. 2014 a  spravidla je sprevádzaný aj predstavovaním nových symbolov emodži.

Čo Slováci a emodži?

Až 80 % z tých, čo sa stretli s pojmom emodži, ich pravidelne používa v písomnej komunikácii. Najčastejšie pri písaní nepracovných e-mailov, správ a chatovaní (56 %) a na sociálnych sieťach (38 %). Zaujímavosťou je fakt, že v pracovnej komunikácii majú iba minimálne zastúpenie (2 %). Vyplýva to z prieskumu 365.bank.

Okrem písomnej komunikácie sa Slováci, ktorí využívajú emodži, stretávajú s týmito symbolmi aj v článkoch, prípadne v blogoch (62 %), pri zadávaní spätnej väzby (40 %) a štvrtina v prípade rôznych inštitúcií, akými sú banky či operátori. Okrem využitia v rámci komunikácie môžu mať pritom emodži uplatnenie aj v ďalších oblastiach.

Bežnú písomnú komunikáciu by si bez emodži nedokázala predstaviť tretina Slovákov, ktorí ich bežne využívajú. Dôvodom, prečo ich ľudia používajú, je fakt, že lepšie vyjadrujú ich aktuálne pocity (77 %), do písaného textu vnášajú emóciu (64 %), sú vtipné (61 %) a pomáhajú im vyjadriť myšlienku výstižnejšie ako písaný text(42 %).  

Najobľúbenejšie sú pritom smajlíky. Z ľudí, ktorí emodži používajú, využíva smajlíkov až 92 %. Nasledujú obrázky vyjadrujúce gestá (77 %), postavy (42 %) či zvieratá (37 %). Naopak, najmenšie využitie majú symboly vlajok (15 %) a miest (13 %). Aký je ten váš najobľúbenejší emodži? Napíšte mi do komentára.

Zdroje: blog.emojipedia.org, 365.bank

Najnovšie video