Triad Advertising – reklamná agentúra, ktorá prináša inovácie v nápadoch aj technológii

  • O Triad Advertising hovoria ich výsledky a mnohé ocenenia. Čo o Triade povedala ich výkonná riaditeľka Maru Mitlíková sa dočítaš v rozhovore.
bezny-den-v-triade
  • O Triad Advertising hovoria ich výsledky a mnohé ocenenia. Čo o Triade povedala ich výkonná riaditeľka Maru Mitlíková sa dočítaš v rozhovore.

Maru Mitlíková pôsobí ako Executive Director v TRIAD Advertising. Maru mi zodpovedala na všetky moje zvedavé otázky ohľadom tvorby reklamnej kampane v rozhovore. Dozvieš sa, čo Triad robí, ako vyzerá ich bežný deň, čo považujú za svoj tromf ale aj to, či prijímajú všetky zákazky. Maru sa tiež podelila o pár výrazných kampaní, ktoré vytvorili a aj o informáciu, kto u nich môže nájsť zamestnanie. V Triad Advertising sa podieľajú na práci kreatívci spolu s manažérmi, nedelia sa na digitálnych a nedigitálnych, rešpektujú sa a majú sa radi. Že by to bol koncept na tvorbu ideálnej reklamy?

Ste nezávislá reklamná agentúra. V čom sa Triad Advertising líši od ostatných reklamných agentúr, prečo by si potenciálny zákazník mal vybrať vás?

Nedelíme sa na kreatívnych a nekreatívnych ľudí, na digitálnych a nedigitálnych. V teamoch pracujú spolu kreatívci, account manageri, aj social media brand manageri, rešpektujú sa navzájom a majú sa radi. Vedia, že ten správny nápad a riešenie môže priniesť stratég aj programátor.
Vďaka tomuto spájaniu svetov sa nám darí prichádzať s konceptami a návrhmi, ktoré boli predtým otočené z rôznych uhlov pohľadu a majú okrem hlavy a päty aj šmrnc inovácie, či už v nápade alebo technológii.

Fungujete od roku 2005 a získali ste množstvo ocenení. Čo považuješ za vaše najväčšie tromfy?

Uff, na toto sa mi ťažko odpovedá. Našou úlohou je hlavne nájsť riešenia na rôzne výzvy v marketingovej komunikácii značiek a keď sa nám to podarí, spokojný klient a skvelé výsledky sú to, čo nás najviac teší a za čím stoja naše najväčšie tromfy – naši ľudia.

Získavanie ocenení v súťažiach je príjemný sekundárny efekt našej práce a keďže na poličkách pri cenách za online kampane pribúdajú aj kadejaké iné, tak sa už ani nedá povedať, že to je najmä kvôli vášni v skúšaní nových vecí alebo technológií.

Ako vyzerá bežný deň v Triad Advertising? Prezentujete sa ako tí, ktorí pracujú na zadaní spolu od copywriterov až po programátorov. Ako vyzerá spolupráca v tíme?

Často je to o rozhovoroch a riešení projektu či kampane v spoločnom open office, čo sa „lepí“ aj na ľudí, ktorí sa práve venujú niečomu inému, ale môžu prispieť svojím názorom alebo nápadom.
Veľmi dôležité sú aj brainstormingy, kde majú svoje miesto nielen dvojičky copywriterov a art directorov, ale aj social media brand manager, ktorý má insighty z prvej ruky (zo sociálnych sietí a od fanúšikov aj nefanúšikov značiek), account manager, ktorý pozná klienta, jeho ciele a názory, či ktokoľvek ďalší, kto nepozná hranice, ale zato je profík vo svojej oblasti – či už je to programátor, analytik alebo office manager.

triad-na-konfere
Tvorili ste kampaň pre rôzne známe značky, produkty. Ako pristupujete ku klientovi? Necháva vám „voľnú ruku“ pri tvorbe alebo do nej výrazne zasahuje?

Som toho názoru, že úspešné kampane a super výsledky môžeme dosiahnuť vtedy, ak je medzi agentúrou a klientom partnerstvo, spolupráca a každý do toho prispieva tým, čo mu ide najlepšie.
Nejasné zadanie prináša síce voľnú ruku, ale veľký risk, že výsledok nebude dobrý. Príliš málo priestoru pre agentúru môže zase znamenať menšiu motiváciu ľudí, pretože nikto neobľubuje robiť prácu bez pridanej hodnoty.
Najlepšie je nájsť zlatú strednú cestu, ale nie je to ťažké. Také zadania sú takmer všetky, ktoré od našich klientov dostávame.

Pracovali ste na nejakej kontroverznej reklame? Prijmete každú zákazku?

Neprijali sme nikdy každú zákazku, pri každom potenciálnom klientovi alebo tendri veľmi zvažujeme, či do toho ísť alebo nie. Nevyhráva u nás zvučné meno ani vysoký budget, ale potenciál značky, ľudia, s ktorými by sme mali spolupracovať a hlavne naše kapacity – ak má tender a získanie nového klienta znamenať pravidelné ponocovanie a víkendy, tak sa poďakujeme a veríme, že sa s takýmto klientom stretneme ešte v budúcnosti, keď bude situácia priaznivejšia.
Kontroverznú reklamu v negatívnom zmysle si žiadnu nepamätám, za čo by sa naši ľudia nepostavili, to totiž vonku neuvidíte. Vlastne, možno bola jedna kampaň kontroverzná, ale pozitívne, pre Bratislavské dobrovoľnícke centrum – Darujte svoje orgány.

bdc-organy

Aký bol váš najzaujímavejší projekt?

Každý je niečím špecifický a zaujímavý, či je malý alebo veľký, ťažký alebo ľahký, v TV alebo na Facebooku.
Keby som mala za seba povedať, z tých projektov a kampaní, o ktoré som sa kedysi ako account manager starala, mi najviac utkveli v pamäti dve.

Jednou je mobilná aplikácia Pilsner Scanner, ktorú sme vyvíjali 3/4 roka a na základe neurónových sietí, GPS a rozoznávania farieb odhaľovala, ktoré pivo je nepasterizované a kedy bolo dovezené z pivovaru.

Druhou je kampaň Rozprávajme sa viac pre O2, ktorá bola skvelým a nevídaným testom, či sa dá urobiť plnohodnotná kampaň bez televízie. Okrem toho sme v rámci toho robili personalizované prívesky s 3D modelom hlasovej stopy ľudí – stačilo aby nahrali slová, ktoré chceli, aby ich blízki nosili stále pri sebe, napr. ľúbim ťa alebo chýbaš mi. My sme ich dali vytlačiť na 3D tlačiarni a poslali im poštou na pamiatku.

Pôsobíte v Bratislave aj v Prahe a máte cca 100 zamestnancov. Aké profesie u vás nájdu uplatnenie?

Aktuálne je nás už o pár viac, v Prahe asi 85 a v Bratislave vyše 50. Nájdete u nás pozície ako copywriter, art director či graphic designer, social media brand manager, account manager a account director, creative director, stratég a media planner, programátor a potom ľudí, ktorí sa starajú o chod agentúry – naše finančníčky, office managerka, ja ako executive director, managing director.

Mohla by som sa u vás zamestnať trebárs ja? Reagujem na text na vašej stránke, kde píšete, že aj keď práve obsadzujete iné pozície, talenty sú u vás vítané.

Ak si dobrá programátorka, choď na náš web a máš šancu.

A ak náhodou nie, ale naozaj chceš pracovať u nás, robíš pre to niečo, si makač a máš nadšenie aj drive, pár chýbajúcich skúseností stráca na dôležitosti a neboj sa ozvať.
Práve kvôli takýmto potenciálnym budúcim kolegom máme na webe vždy formulár a pár otázok aj na ľudí, ktorí sa síce práve nehodia na pozíciu, ktorú hľadáme, ale stojí za to o nich vedieť.

Čo je pre vás najdôležitejšie na kvalitnej reklamnej kampani?

Aby bola pre ľudí pochopiteľná, aby v nich vyvolala emóciu, o ktorú sa snažíme a viedla k správaniu, ktoré prináša výsledky. Ak je k tomu ešte aj vtipná, kreatívna a zapamätateľná, tak to je radosť žiť.

triad-zemegula

Ako dlho pracujete na jednej kampani?

Záleží od veľkosti kampane a aj obratnosti klienta – ak je to menšia online kampaň, ktorá zahŕňa napríklad video, pár fotiek ako social media content, landing page a bannery, tak produkcia všetkého môže trvať už 3 týždne. Čím viac podkladov treba v rámci kampane pripraviť, tým viac času na to potrebujeme. Toto je však iba jeden z príkladov, sú aj kampane, ktoré sú tak zložité a veľké, že ich príprava trvá niekoľko mesiacov.

Pred spustením každej kampane je vždy na začiatku zadanie, na ktoré najprv treba nájsť správne riešenie a nápady a poctivo to vybrainstormovať, vyškrtať, rozviť, znova vyškrtať, domyslieť, naskicovať, navrhnúť a odprezentovať. Tento proces trvá ideálne 3 týždne, minimálne 2 týždne.

Okrem úspešnej reklamy sa vám podarilo vytvoriť aj produkty – Simple Task, Meeting Watch, Hellobye, Brackets by Triad, Kontentino. Ako ste sa od kampaní dostali k produktom?

Veľmi prozaicky, vždy keď nám niečo pri práci chýbalo alebo nás štvalo, tak sme na to vymysleli riešenie a naprogramovali si ho. A keď už bolo všetko naprogramované a prišiel čas to prepojiť, vznikla naša dcérska firma Brackets by TRIAD.

Skús nám jednotlive produkty skrátene popísať. Našli si svoj trh?

Brackets by TRIAD je firma, ktorá vznikla oddelením časti našich kolegov programátorov, ktorých baví robiť zložitejšie softwarové riešenia, prepájanie existujúcich toolov a ich customizácia. Svojich prvých klientov majú ešte z čias TRIADu a nových úspešne získavajú stále viac.

brackets-by-triad

Kontentino je tool pre všetkých social media managerov a marketérov, ktorý chcú mať prehľad v pripravovanom obsahu pre sociálne siete značiek, o ktoré sa starajú.
Je to jednoduchý a intuitívny social media kalendár, ktorý zjednodušuje prácu najmä vtedy, keď do prípravy contentu a jeho schvaľovania vstupujú viac ako dvaja ľudia – napríklad viacerí v agentúre či na strane klienta, k tomu grafik, korektor, prekladateľ,…
V Kontentine si môžete pripraviť príspevky na Facebook, Twitter, Instagram aj Linkedin, vidíte ako budú vyzerať zverejnené, môže vám k tomu dať feedback váš supervízor, klient, upraviť to môže korektor, preložiť prekladateľ. Všetko jednoducho a prehľadne, bez posielania piatich final-fin-fin-uzfin-istofinal verzii dokumentov cez email.

kontentino

Simple Task, Meeting Watch a Hellobye zatiaľ existujú iba v beta verziách a používame ich iba my v TRIADe alebo zopár málo našich spriatelených agentúr. Skôr či neskôr príde aj na ne rad.

Veľa ľudí vníma reklamu negatívne a sú ňou presýtení. Čo si myslíte o tomto fenoméne? Pozmení to reklamný priemysel?

Veľa ľudí nemalo rado reklamu už dávno, nie je to fenomém. Dnes majú akurát ľudia viac možností na reklamu reagovať.
Keď beží otravná reklama v televízii, odbehnete si na WC, vypnete zvuk alebo prepnete. Keď sa vám nepáči reklama na internete, nastavíte si adblock alebo napíšete svoj názor do komentára. Preto je náročnejšie urobiť dobrú online kampaň, ktorá sa bude ľuďom aj páčiť. Tento tlak na kvalitu je prirodzený a challenguje aj agentúry a klientov.
Ak výsledkom toho bude veľa peknej, vtipnej a zaujímavej reklamy, ktorá ani nebude ako reklama vyzerať, tak čo lepšie sa nám všetkým môže stať?

Ak je reklama pekná vtipná zaujímavá, ako ty charakterizuješ ideálnu reklamu, stáva sa, že ľudia reagujú, zapamätajú si dizajn, humor, príbeh reklamy a značka či produkt idú bokom. Ako predchádzate tomuto efektu?

Dôležité je pomenovať správne insighty a k nim nájsť prirodzené a jednoduché riešenie či jasnú asociáciu, ktoré cieľová skupina bez problémov pochopí do pár sekúnd. Pomôže dostatočne využívať brandové prvky, ktoré už ľudia poznajú a vedia si vďaka nim jasne spojiť reklamu s produktom (niekedy stačí claim alebo iba logo a farebnosť, či produkt samotný).

triad-inspiration-camp

V čom je práca v reklamnej agentúre atraktívna pre teba?

Nikdy sa nedá predvídať dopredu, každý deň, každá kampaň, každý klient sú iné, zaujímavé a inšpiratívne. Je to náročná práca, veľmi rýchlo sa mení, a preto žiaľbohu alebo chvalabohu nevieme, čo super nás čaká budúci týždeň, ale určite to bude výzva.

Ďakujem za rozhovor.

zdroj fotografií: archív Triad Advertising

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech