Trnava má Tri Šišky. Manželia vytvorili v meste priestor, aký tu chýbal

  • Dnes by sme ti radi predstavili mimoriadne úspešný projekt z Trnavy, ktorý si hovorí Tri Šišky
  • Stoja za ním manželia Šiškovci, ktorí vytvorili v meste priestor, aký im tu chýbal
  • Spojili kurzy a aktivity pre deti s kaviarňou a vytvorili tak priestor pre rodiny
  • Krátko po otvorení sa im darí tak, že zvažujú sa rozrásť o ďalšie prevádzky
tšš
Michal Šiška
  • Dnes by sme ti radi predstavili mimoriadne úspešný projekt z Trnavy, ktorý si hovorí Tri Šišky
  • Stoja za ním manželia Šiškovci, ktorí vytvorili v meste priestor, aký im tu chýbal
  • Spojili kurzy a aktivity pre deti s kaviarňou a vytvorili tak priestor pre rodiny
  • Krátko po otvorení sa im darí tak, že zvažujú sa rozrásť o ďalšie prevádzky

Trnava sa stáva mestom, kde majú silné slovo zmysluplné komunitné projekty. V posledných rokoch sa stáva skutočným lovebrandom, ak je len možné mesto tak nazvať. Je rajom pre mestských cyklistov vďaka novému systému zdieľaných bicyklov, obľúbeným miestom všetkých handmade tvorcov vďaka Trnavskému rínku, milovanou lokalitou kávičkárov, keďže sa tu nachádza jedna z najlepších kaviarní, aké na Slovensku máme.

Návštevníkov láka aj na odborníkmi oceňovaný projekt Nádvorie, kde nájdeš coworking, dobré jedlo aj remeslá pod jednou strechou.

V poslednom čase sa to tu však hemží novými projektmi, o ktorých sme na Startitupe nemohli nenapísať. Je to napríklad prvý bezobalový obchod v meste, americká pochúťka na ulici plnej študentov Mr. Bágel, alebo roztomilá kaviareň, ktorá spája chuť dobrej kávy s umením Frida Art Café.

Nuž a dnes ti predstavíme ďalší zaujímavý projekt. Tentokrát pre všetkých, ktorí si chcú užiť pohodu so svojimi deťmi. Manželia Šiškovci, ktorí pochádzajú z IT a ekonomického prostredia a po presťahovaní sa z Bratislavy späť do Trnavy a narodení tretieho dieťaťa, sa rozhodli vytvoriť tu priestor, ktorý im tu ako rodičom chýbal. A tak vznikli Tri Šišky.

zdroj: Michal Šiška

zdroj: Michal Šiška

„Do začiatku sme investovali okolo 40 000 eur z našich úspor. Na úpravu priestorov, projekt, školenia, vybavenie atď. Chceli sme to spraviť poriadne a preto sme si k sebe prizvali naozaj šikovných ľudí. Keďže sme z pozícií ekonómka a IT-čkár prešli úplne mimo odbor, museli sme sa aj veľa nového naučiť. To znamená, že okrem peňazí je v našom projekte investovaných mnoho hodín nášho času. Táto investícia sa nám už vracia v podobe spokojných zákazníkov,“ prezradil pre Startitup spoluautor projektu Michal.

Priznáva, že si nevedel predstaviť náhradu za svoju bratislavskú prácu. Začiatky podnikania si užívajú, keďže robia, čo ich aj s manželkou baví. Jedinou prekážkou dnes je, že deň má len 24 hodín, pretože niekoľko svojich nápadov zatiaľ nosia len v hlave a nestihli ich zrealizovať. A to aj napriek tomu, že sú na úplnom začiatku. Projekt spojenia kurzov pre deti a kaviarne získal takú pozitívnu odozvu, že po prvých siedmych mesiacoch im kapacitne súčasný priestor nepostačuje a už teraz uvažujú nad otvorením novej prevádzky.

Opýtali sme sa teda na to, aké formy marketingu na svoje zviditeľnenie projekt využíva. „Využívame primárne Facebook a Instagram. Hlavne pri nábore na prvý semester, ktorý sme ešte nerobili v našich priestoroch, to bol práve Facebook, cez ktorý sa o nás ľudia mohli dozvedieť. Google nám napríklad až tak nefungoval a preto sme od reklamy vo vyhľadávači upustili. Teraz máme čerstvo za sebou Trnavský rínek, kde sme sa snažili ľuďom predstaviť našu ponuku z kaviarne a naživo ukázať, ako prebiehajú naše kurzy.

zdroj: Michal Šiška

zdroj: Michal Šiška

Najviac nám ale pomáhajú s marketingom spokojné maminy. Skoro každá mama, ktorá u nás začala cvičiť s drobcom, časom odporučila náš kurz, alebo rovno priviedla minimálne jednu ďalšiu. Takto sme behom 6 mesiacov narástli štvornásobne, čo sa detí na kurzoch týka. Na aktuálny semester sme online reklamu robili už minimálne,“ hovorí Michal a dopĺňa aj odpoveď na otázku, čím sú Tri Šišky podľa neho odlišujú od klasických kaviarní, ktoré v Trnave vyrastajú ako po daždi.

„S takýmto konceptom sme v Trnave asi jediní. Chceme rodinám ponúknuť priestor, kam môžu prísť aktívne tráviť svoj čas a zároveň tu pobudnúť ešte nejakú chvíľku pri dobrej káve, poprípade si dať pred kurzom niečo sladké. Zároveň je kaviareň otvorená pre všetkých aj mimo kurzov, čiže môžete kedykoľvek prísť aj s dieťatkom a chvíľku si oddýchnuť,“ hovorí.

Ako ďalej dodáva, v Trnave nájdete kaviarne aj reštaurácie s kútikom, ale keďže deti nie sú ich primárna cieľová skupina, málokedy je kútik pekne vybavený a čistý. „Preto sme u nás chceli dať možnosť rodičom s deťmi nerušene si posedieť pri káve a koláčiku. Odlišujeme sa aj tým, že neriešime rozdiely v cene bezlepkových, bezlaktózových či bezkofeínových variantách našej ponuky. Čiže bezkofeínové kapučíno s bezlaktózoým mliekom u nás stojí rovnako, ako to normálne. To isté platí aj pri koláčikoch, aj keď z pohľadu nákladov je tam rozdiel. Veľa ľudí s intoleranciou toto víta, keďže inde si pre svoju alergiu zväčša priplatia,“ vysvetľuje.

zdroj: Michal Šiška

zdroj: Michal Šiška

V ponuke Troch Šišiek nájdeš rôzne kurzy, prednášky a semináre pre rodičov detí rôzneho veku a cvičenia. „Náš hlavný produkt je Baby Balance, skupinové cvičenie s deťmi od 3 mesiacov. Navštevovali sme ho v čase, kedy ho Saška Ragasová, šikovná zakladateľka projektu ešte len rozbiehala. Komplexnosť tohto projektu a najmä prostý fakt, že naše deti boli z hodín nadšené nás nenechali na pochybách, že toto je tá správna cesta. K tomu sa snažíme vyberať kurzy, prednášky a semináre práve pre rodičov, ktorí majú deti predškolského veku,“ uvádza.

V kaviarni sú na menu primárne slovenské produkty ako limonády a čaje, na ktoré pripravuje sirupy a bylinky Mária Šmelko z BioMaji. Pečie pre nich Hanka z Dream Cakes Bakery, v ponuke majú aj Jablčnô (od mája pod značkou FOA), Južné sady, Lyra Chocolate, či Bobulo a vína z Karpatskej perly.

Dnes sa Šiškovci pripravujú na letnú sezónu, budujú terasu a ihrisko, hľadajú nové priestory a lektorky pre svoje projekty. Čo-to má pribudnúť aj do ponuky kaviarne. Skrátka príjemný rodinný projekt, ktorý v meste zatiaľ nemal miesto.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá