Už si mal burger s jedlým zlatom? V Jump street ti ho naservírujú v čiernych rukavičkách

  • V Bratislave vznikla jedinečná reštaurácia Jump Street, v ktorej môžete ochutnať čierny burger posypaný jedlým zlatom
  • Podnik si dáva záležať nielen na prvotriednom jedle, ale aj ich originálnom prevedení či kvalitnej obsluhe
  • Filozofiou reštaurácie je spojiť skvelé chute pouličných jedál s vizuálnym zážitkom
zdroj: Jump Street
  • V Bratislave vznikla jedinečná reštaurácia Jump Street, v ktorej môžete ochutnať čierny burger posypaný jedlým zlatom
  • Podnik si dáva záležať nielen na prvotriednom jedle, ale aj ich originálnom prevedení či kvalitnej obsluhe
  • Filozofiou reštaurácie je spojiť skvelé chute pouličných jedál s vizuálnym zážitkom

Jump Street je rodinný projekt, na ktorom spolupracujete so svojím synom a manželkou. Do akej miery prispeli ku vzniku tejto prevádzky? Čím konkrétne?

Nápad na projekt JUMP STREET sa pôvodne zrodil v hlave môjho 19-ročného syna Patrika, ktorý odsledoval správanie a životný štýl svojich rovesníkov a mal pocit, že na Slovensku chýba podnik, ktorý by zosobňoval to, čo je im blízke — kvalitné jedlo servírované originálnym spôsobom v štýlových priestoroch s nezvyčajnou atmosférou. A tak navrhol koncept, ktorý by korešpondoval s týmito ich želaniami a potrebami. Navrhol všetko — od dizajnu, typológiu jedál v ponuke, až po spôsob servírovania tak, aby výsledným efektom bolo jedno veľké WOW. Ja som sa na projekte podieľal predovšetkým ako investor a moja manželka dolaďovala konkrétne dizajnové prvky, pretože z nás troch má najvycibrenejší vkus a cit pre detail.

Okrem vedenia prevádzky podnikáte aj v módnom priemysle. V čom sa podnikanie v týchto dvoch sférach biznisu najviac od seba odlišuje?

Reštaurácia je živší a oveľa dynamickejší organizmus, náročnejší na prácu s ľuďmi, než podnikanie s módou. Na rozdiel od predaja módneho tovaru je každý produkt v gastro podniku iný a jedinečný, má vyššiu pridanú hodnotu, pretože za ním hmatateľne cítiť tímovú prácu konkrétnych ľudí. Veľký rozdiel je aj v personálnej otázke — v takej prevádzke funguje na malej ploche spolu každodenne oveľa väčší počet zamestnancov poverených rozdielnymi úlohami, ktorí sa musia na seba navzájom naladiť a zladiť svoje povinnosti tak, aby spoločne vytvárali jeden komplexný a kompaktný celok a všetko šlapalo ako hodinky. Je to zmes rôznych profesií, rozličných osobností a emócií. Všetko stojí a padá na komunikácii, tento biznis si vyžaduje oveľa osobnejší prístup, než predajne s módou. Aj preto je podľa mňa v oblasti gastronómii oveľa vyššia fluktuácia zamestnancov, než v iných odvetviach podnikania.

Filozofiou vašej reštaurácie je robiť pouličné jedlo štýlovým spôsobom. Čo to pre vás znamená? Ako by ste zákazníkovi predstavili vašu ponuku?

Našim cieľom je ponúkať hosťom streetfood so štýlom, teda výborné chute jedál, ktoré sú momentálne veľmi trendy, v spojení s vizuálnym zážitkom. Celá podstata nášho konceptu stojí na piatich pevných pilieroch: chutné a kvalitné jedlo a nápoje, štýlový servis podávania jedál, dôraz na výber a kvalitu personálu, nadčasový dizajn interiéru a správne marketingové stratégie.

Vyhrali sme sa s každým detailom, nielen čo sa týka ponuky, ale aj servisu. Držíme sa totiž kréda, že dokonalosť dosahujeme maličkosťami, no dokonalosť nie je maličkosť. Preto vám jedlo naservírujeme na čiernych tanieroch a podnosoch, jete ho obrandovaným medeným príborom, k burgrom vám prinesieme čierne rukavice a podobne. Jedlá a limonádu si môžete vziať aj so sebou a zabalíme vám ich do nášho unikátneho take away setu.

Aké boli vaše skúsenosti s byrokraciou? Ktoré najväčšie prekážky ste museli na začiatku riešiť?

Našťastie sme sa nepotýkali so žiadnymi extrémnymi problémami s povoleniami. Najdlhšie nám trvalo schválenie terasy na chodníku pred prevádzkou, no je to logické, keďže ide o centrum mesta a frekventovanú komunikáciu.

Najväčšiu novinku, ktorú ste priniesli do slovenskej gastronómie je čierny burger s jedlým zlatom. Ako ste prišli s týmto nápadom?

Čierny burger posypaný jedlým 24-karátovým zlatom, ktorý servírujeme na keramickom čiernom podnose a hosťom k nemu dávame čierne rukavičky, vymyslel môj syn Patrik. Toto zlato je jedlé, netoxické, má certifikát pravosti a spĺňa všetky hygienické normy a pravidlá. Je to prakticky vlajková loď našej ponuky. Od začiatku bolo našou ambíciou výrazne vyčnievať a ako hovorí Patrik, vyšliapať si svoju vlastnú cestu tak, že vytvoríme úplne nový, vlastný streetfoodový koncept, aký v okolí určite nie je. A našim najväčším identifikátorom je práve tento burger. Chceme docieliť to, že keď sa povie „zlatý burger”, automaticky sa vám v hlave vybaví JUMP STREET. A naopak. Keď sa povie reštaurácia JUMP STREET, napadne vám náš burger.

Z akého dôvodu podávate tento burger s čiernymi rukavičkami? Nemáte obavy, že by to mohlo niekomu zhoršiť zážitok z jedla?

Práve naopak, vďaka nim si viete vychutnať jedlá ako je burger, rebierka či kuracie krídelká naplno a bez obáv zo zašpinenia. A nepotrebujete kilo obrúskov na utieranie rúk počas jedla. Rukavice najviac oceňujú naše ženské zákazníčky, pretože nič nie je horšie než omáčka či horčica pod nechtami. Ide navyše o nezávadné potravinárske rukavice, ktoré sú absolútne bez zápachu. Po použití ich separujeme do samostatného koša.

Čo by ste nám vedeli povedať o čerstvosti a kvalite vašich surovín?

Čerstvosť a kvalita je naša priorita. Nepoznáme pri nej kompromisy. Dozerám na to aj osobne, snažím sa byť každý deň na prevádzke. Používame prvotriedne, čerstvé suroviny a jedlá pripravujeme podľa vlastných receptúr. V tomto nepoznáme kompromisy. Všetko mäso pochádza od overených dodávateľov a v prípade mäsa na burgre si ho spracúvame priamo u nás. Spolupracujeme aj s rodinnou bio farmou v Kokave nad Rimavicou, ktorá nám dodáva hovädzie a teľacie mäso na polievky a pokrmy v týždennom menu. Z rovnakého regiónu budeme mať aj divinu.

Čo sa týka žemiel na burgre, pečieme ich podľa vlastnej receptúry a pridávame do nich maslo a kyslú smotanu, aby boli vláčne a mali lahodnú maslovú chuť. V našej ponuke nájdete aj burgre s čiernou žemľou, kde na dosiahnutie želanej čiernej farby používame prírodné farbivo zo sépie, žiadnu chémiu. Základom našich limonád sú domáce sirupy. Niektoré miešané drinky sú pripravované podľa našej vlastnej, jedinečnej receptúry a nájdete ich len u nás.

Váš šéfkuchár má iba 28 rokov. Čo rozhodlo o jeho prijatí?

Šéfkuchár Viťo Mikeska je síce mladý, no má dostatok skúseností. Najpodstatnejší bol však jeho elán a zanietenie pre túto prácu, ktoré sa premietajú do výsledku v podobe vizuálne a chuťovo atraktívnych jedál. A to pri jeho prijatí rozhodlo.

Vo vašich priestoroch dominuje čierna farba, zákazníka zaujme mramorový bar aj imitácia hviezdnej oblohy. Čo vám slúžilo ako inšpirácia pri tvorbe interiéru?

Chceli sme, aby sa u nás naši hostia cítili výnimočne a aby z návštevy nášho podniku mali komplexný, výnimočný zážitok. Preto sme stavili na kombináciu farieb čiernej a medenej, nájdete ju dokonca na toaletách, kde máme čiernu sanitu, čo je celkom netradičné. V interiéri nájdete mramor, kvalitné sedenie, hviezdnu oblohu, podsvietený bar, okná či terasu.

Na našom Instagramovom profile @jumpstreet.sk máme motto: Black is our happy color. Kombinácia čiernej a medenej farby je symbolom elegantnosti a luxusu. Čierna farba je navyše nadčasová a nevyjde z módy ani po niekoľkých rokoch. Patrik zvolil mramor ako prvok na rozjasnenie interiéru, a tiež zosobňuje eleganciu. Aj strop v podobe hviezdnej oblohy je čierny, symbolizuje tajomno a nekonečno. A keď sa mu dobre prizriete, spozorujete na nej súhvezdie býka, ktoré je našim logom.

Ste otvorení iba veľmi krátky čas, no už sa o vás vie. Aké marketingové stratégie používate?

Každý deň k nám prichádzajú známe osobnosti a influenceri, sami od seba, bez pozvania. Pozrite na Instagram. :-) Šíri sa to rýchlosťou blesku. Je však pravda, že si dávame záležať na online marketingu, hlavne na sociálnych sieťach. Veľkú zásluhu na tom má agentúra BLANK.

Podľa akých kritérií vyberáte personál a ako ho školíte z hľadiska prístupu k zákazníkovi?

Dali sme si záležať na tom, aby sme vyskladali tím, ktorý by zosobňoval filozofiou našej prevádzky. Pri ich výbere ani tak nerozhodovala dĺžka praxe, ale skôr chuť pracovať (nielen u nás, ale aj v tíme a na sebe), neustále napredovať a vzdelávať sa a v neposlednom rade ich celkové vyžarovanie. Ak má človek chuť pracovať a napredovať, a ak vyžaruje pozitívnu energiu, je u nás vítaný. Mal by byť samostatný a vedieť racionálne a systematicky rozmýšľať. Svojím správaním a výkonom by mal prispievať k správnej chémii v tíme, ktorá nás všetkých posunie o krok ďalej.

Ako plánujete vašu prevádzku ďalej rozvíjať? Čím by ste chceli prilákať zákazníkov?

V tomto momente sa chceme sústrediť hlavne na túto novootvorenú prevádzku, personálne a kvalitatívne ju zastabilizovať. Pripravujeme nový vernostný program, súťaže, propagujeme možnosť využiť náš podnik aj na firemné akcie, oslavy narodenín a privátne párty. Veľký dôraz kladieme na sociálne siete. Prejavený záujem, pozitívne ohlasy hostí a obmedzená kapacita aktuálnych priestorov nás však nútia už teraz začať premýšľať nad novou lokalitou pre druhú prevádzku. Pravdepodobne bude opäť v Bratislave.