V Bratislave má podnik za 20-tisíc eur, na čaj sem chodia aj Japonci: V podnikateľoch náš štát vidí podvodníkov

  • Marián Mazag spolu s menšinovým spoluvlastníkom Henrichom Matejom vedú podľa mnohých najlepšiu čajovňu v Bratislave
  • Popíjanie čaju tu však posunuli na úplne inú úroveň
Čajovňa
@literarnacajovna
  • Marián Mazag spolu s menšinovým spoluvlastníkom Henrichom Matejom vedú podľa mnohých najlepšiu čajovňu v Bratislave
  • Popíjanie čaju tu však posunuli na úplne inú úroveň

38-ročný podnikateľ Marián Mazag svoju firmu zakladal počas doktorandského štúdia, a teda v dobe, keď študoval, vyučoval, písal odborné články a chodil na rôzne konferencie. V čajovniach ale robil už roky predtým.

Jeho prvý vlastný projekt vznikol ešte v roku 2007. Spolu s kamarátmi robili kočovnú čajovňu na festivaloch, ako je Pohoda či Hodokvas.

Priznáva, že pri štarte podnikania nemal vôbec žiaden biznisplán. Prvé kroky v biznise pritom začal robiť v roku 2010, keď na Slovensku stále pretrvávali dôsledky krízy.

„Na Grösslingovej nebol žiaden z dnešných slávnych podnikov, väčšina priestorov bola k dispozícii. Bol to taký hurá projekt a prvé roky sme boli na hranici krachu. Keď som skončil na univerzite, uvažoval som, čo ďalej, ale ako už veľakrát predtým, aj potom som si povedal, že idem proste robiť to, čo ma baví a čo mám rád. Tak som začal naplno v čajovni a prekvapivo ma to uživilo.“

Marián hovorí, že nikdy nebol takpovediac zamestnateľný typ človeka. Na všetko mal svoj názor a svoju hlavu. Práca s čajom ho bavila. V tom čase ešte naplno nezačala vlna speciality coffee a hipsterských kaviarní a čajovne boli jediným konceptom, ktorý ponúkal bohémsky život bez alkoholu a cigariet.

Kým prišli kaviarňoví povaľači, fungovali tu roky čajovňoví povaľači. Takto chcel žiť. Okolo čajovne sa v prvých rokoch točili rôzni surrealisti, umelci, ale aj akademici a intelektuáli.

„Okrem tejto bohémy bolo cieľom vytiahnuť čajovú kultúru na denné svetlo. Všetky čajovne boli dovtedy zašité v rôznych podivných priestoroch. Ja som chcel výklad, denné svetlo a ukázať tú kvalitu a pestrosť, ktorú čaj ponúka aj bežným ľuďom. Preto sme od začiatku nemali žiadne ležoviská ani vodné fajky.“

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Obchod s čajom a čajovňa 🌿🍵 (@literarnacajovna)

Radšej k čaju do ponuky dali kávu a neskôr z ekonomických dôvodov aj horúcu čokoládu, víno a remeselné pivo. Tým pritiahli aj nečajových ľudí. Koncept sa ale neustále vyvíja a po malých krokoch sa posúva tam, kde ho zakladateľ chcel mať. Dnes tu už opäť dostaneš iba čaj, tradičné japonské sladkosti a, samozrejme, špičkové ručne robené príslušenstvo a najmä sypané čaje. 

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá