Obrat 1,5 milióna eur: Dávid začal v gastre podnikať ako 19-ročný. Dnes má ponuku na expanziu do Emirátov

  • Mladý podnikateľ Dávid Bušša rozširuje franšízovú sieť TASTY PARK
  • Po otvorení tretej pobočky na Slovensku zvažuje expanziu za hranice Slovenska
Tasty pPrk - Dávid a jedlo
Tasty Park
  • Mladý podnikateľ Dávid Bušša rozširuje franšízovú sieť TASTY PARK
  • Po otvorení tretej pobočky na Slovensku zvažuje expanziu za hranice Slovenska

Keď sa Dávid Bušša v roku 2019 pustil do otvorenia prvej pobočky TASTY PARK v Košiciach, netušil, že o pár rokov neskôr bude jeho koncept fungovať v troch slovenských mestách a plánovať expanziu do Spojených arabských emirátov.

Dnes má jeho sieť tri pobočky, centrálu a spolupracuje s viacerými franšízantmi. Cesta k takémuto posunu však vyžadovala nesmierne veľa úsilia a prekonávanie problémov, aké so sebou podnikanie prináša. 

Od prvej pobočky k miliónovým obratom

„Začínali sme ako dvaja 19-roční absolventi gymnázia so skúsenosťami s marketingom. Prvú pobočku sme otvorili v Košiciach s rozpočtom 14 000 eur, pričom väčšinu prác sme robili svojpomocne s priateľmi. Krátko po otvorení sme sa so spoločníkom rozdelili a každý pokračoval vlastnou cestou. Ja touto vopred neznámou,“ opisuje svoje začiatky.

Dnes sieť TASTY PARK prevádzkuje viac ako 700 m² v troch krajských mestách, zamestnáva vyše 45 ľudí a spolupracuje s tromi franšízantmi. Tento model umožnil rozšíriť pôsobenie aj do realitného sektora prostredníctvom nákupu nehnuteľností, v ktorých jednotlivé pobočky pôsobia.

 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Príspevok, ktorý zdieľa TASTY PARK® (@tastypark.sk)

Za rok 2023 dosiahli obrat 1,3 milióna eur, v roku 2024 už prekročili hranicu 1,5 milióna a tento rok by mali dosiahnuť viac ako 2 milióny eur. Takýto rast nie je na Slovensku v gastrosektore celkom bežný, najmä ak zakladateľ nemal predchádzajúce skúsenosti s riadením v tomto odvetví.

„Od malička som bol vedený k práci s dôrazom na prístup a ihneď po skončení základnej školy som brigádoval ako vrátnik administratívnej budovy. Zároveň som začínal budovať marketingovo-produkčnú agentúru zameranú na videoprodukciu a organizáciu hip-hopových koncertov a festivalov, ktorá funguje dodnes už viac ako 11 rokov,“ vysvetľuje.

Strategická expanzia naprieč Slovenskom

Po úspechu v Košiciach otvoril počas pandémie v roku 2021 ďalšiu pobočku TASTY PARK v Prešove a tento rok pribudla tretia v Žiline.

„Plán expanzie sme nastavili strategicky, prioritne na krajské mestá, kde je vyššia kúpyschopnosť obyvateľstva. Žilina je pre nás dôležitá najmä preto, že sa nachádza v strede Slovenska, čo nám otvára nové možnosti rozšírenia na západ,“ vysvetľuje.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa TASTY PARK® (@tastypark.sk)

Nová pobočka v Žiline zároveň priniesla nový koncept – spojenie dvoch značiek pod jednou strechou. „Naša pobočka je na dvoch poschodiach a prepája koncept TASTY PARK s barovým konceptom NEW CHICAGO. Zákazníci si tak môžu užiť rôzne typy hier, eventov, hudby, vodných fajok a širokej ponuky jedál a nápojov,“ približuje.

Dôležitou súčasťou úspechu je podľa neho dôraz na kvalitu surovín a dodávateľov. „Od otvorenia prvej pobočky sa naši dodávatelia nezmenili. Sme hrdí na pôvod a spracovanie mäsa, ktoré pochádza zo Slovenska. Našich býkov môžete nájsť na pastvinách v Poľove a pečivo nám vyrába pekáreň s viac ako 20-ročnou tradíciou,“ vysvetľuje.

Čerstvosť zabezpečuje aj vlastná logistika. „Každú noc o polnoci sa pečie čerstvé pečivo, o tretej ráno sa melie mäso a o piatej sa distribuuje na trase Košice – Prešov – Žilina,“ hovorí.

Každé zarobené euro je potrebné reinvestovať

Podnikanie v gastronómii prináša výzvy, ktoré si podľa Dávida mnohí možno ani neuvedomujú.

„Dlhé roky tu fungovali podniky, ktoré prehliadali základné princípy udržiavania kvality a hygieny. Ceny sa nastavovali nízko a neodzrkadľovali reálne náklady. My sa snažíme ísť opačným smerom a neustále inovovať – napríklad implementáciou samoobslužných kioskov, ktoré sme zaviedli v rovnakom čase ako známy fast food,“ vysvetľuje.

Podnikanie v tomto odvetví si vyžaduje nielen odhodlanie, ale aj správne nastavenie procesov. „Ak niekto rozmýšľa o dlhodobom podnikaní v gastronómii, mal by si vypracovať jednoduchú štúdiu uskutočniteľnosti, mať rezervu v rozpočte aspoň 20 % na neočakávané náklady a byť pripravený, že prvé roky budú náročné. Každé zarobené euro je potrebné reinvestovať späť do rozvoja,“ radí.

Priznáva, že podnikanie v gastronómii ovplyvňuje aj osobný život. „Každý z nás má rovnakých 24 hodín denne, ale ak chce niečo vybudovať, vždy je to na úkor niečoho iného. Work-life balans podľa mňa minimálne prvých 10-15 rokov podnikania neexistuje. Súkromie si strážim, ale môžem povedať, že tolerancia a lojalita vo vzťahoch sú kľúčové pre úspech v osobnom aj pracovnom živote.“

Za roky podnikania zažil viacero nečakaných situácií. „Pri prvej pobočke sme nemali vedomosť o potrebe vykonať záťažovú skúšku elektrickej sústavy, takže nám deň pred otvorením vyskratovalo celé zariadenie,“ spomína.

Nečakané problémy sa objavili aj pri najnovšej pobočke v Žiline. „Otvorenie sme museli presunúť, pretože vodári zle zapojili prívod vody a do rána bola kuchyňa vytopená,“ hovorí.

Dodáva, že podobných zážitkov má za tie roky podnikania toľko, že by z nich mohol napísať knihu. „Ale vo všeobecnosti je gastro peklo, ktoré sa neopúšťa,“ uzatvára s nadhľadom.

Čítajte viac z kategórie: Food biznis

Najnovšie videá

Trendové videá