V rukách sme mali špičkový Mercedes s nečakaným nedostatkom 

  • Toto je auto, ktoré dokazuje, že diesel ešte potrebujeme 
  • Má vynikajúcu spotrebu, výkon a moderné technológie 
  • Toto je auto, ktoré dokazuje, že diesel ešte potrebujeme 
  • Má vynikajúcu spotrebu, výkon a moderné technológie 

Každé jedno auto by malo vo vás vyvolať emóciu. Či už hľadáš niečo veľké a komfortné pre rodinu, niečo malé pre seba alebo športové na víkendy. Ak aj nie si ten typ, ktorý sa vyžíva v autách, mala by medzi vami prebehnúť malá iskra. Niečo, prečo by si si dané auto chcel vybrať.

Hoci to bude znieť trochu zvláštne, CLS-ko v tomto ťahá oproti minulosti za kratší koniec. Mercedes tento model obral o vrcholový benzínový osemvalec a dal mu zvláštnu zadnú časť. Chémia však zafungovala a celý týždeň sa nedostatky na aute hľadali, úprimne, veľmi ťažko. A to aj vďaka motorizácii. Mercedes totiž vložil do tretej generácie CLS svoju najlepšiu novinku.

Zobraziť celú galériu (3)
zdroj: Mercedes-Benz

Najdôležitejšia novinka

Nový radový šesťvalec, ktorý dostal dve turbá a perfektné nastavenie. Mercedes vložil tento motor prvýkrát do svojej vlajkovej lode. V triede S sme spomínaný motor už zažili, a tak sme boli zvedaví, čo dokáže v podstatne ľahšom a kompaktnejšom aute. Áno, CLS nie je vyslovene športové auto, ale napriek tomu výborne sedí na ceste, má nižšie ťažisko a dobrú ovládateľnosť. A s týmto motorom malo naviac 250 kW výkonu, no čo je však oveľa dôležitejšie, až 700 Nm krútiaceho momentu.

To je hodnota, pri ktorej dokážeš zrýchlením trošku vydesiť vlastnú matku alebo frajerku. V ľudovom žargóne, ťahá to ako malá lokomotíva. A čo je veľké plus – nie je tu žiadna výrazná turbo diera ako pri konkurencii. To všetko dáva za volantom viac istoty, že ťa auto „potiahne“ vpred v rovnaký moment, keď to aj očakávaš.

Logické by bolo očakávať od luxusného Mercedesu, ktorý má takmer dve tony a 340 koní, aj extrémnu spotrebu. Toto je však ukážka špičkového nemeckého inžinierstva. Kým teda papierovo by malo byť na hodnote okolo piatich litrov, reálne sme sa v kombinovanej premávke hýbali niečo vyše šiestich litrov. Čo je neuveriteľné.

V zásade toto je jeden z motorov, ktorý ukazuje, ako sú dnes vyspelé a zároveň zložité dieslové motory. Hladina emisií je na úrovni 148g na kilometrov, čo je rovnako na podobný motor výborná hodnota.

Tu by si čakal viac

Aj keď Mercedes vložil pod kapotu radový šesťvalec, jeho chod je navyše veľmi kultivovaný a je to veľmi vítaný návrat. Na druhú stranu aj Mercedes pozná jeho cenu, a tak „nečakaj charitu“.

Aby sme prešli aj k slabším miestam, tak po tom, čo sa presunieme od prednej kapoty do interiéru a sadneme si na zadné sedadlá, zistíme, že v tomto „GT-čku“ nie je až tak veľa miesta. Na auto, ktoré má 498 centimetrov, by si čakal trochu viac. Pokiaľ si však presadneš na predné sedadlá, ocitneš sa v „inom vesmíre“. Kým vodič má okolo seba dve dvanásťpalcové obrazovky so špičkovou grafikou, spolujazdec kožou potiahnutú palubnú dosku s krásnym vzorom.

Ak niečo Mercedes vie robiť, tak je to luxus. Hliníkové tlačidlá, pravé drevo či náladové osvetlenie, ktoré jednoducho chceš. Zapracované nie je len v lištách či dverách, ale aj vo výdychoch klimatizácie. A s týmto sa Mercedes vyhral. K dispozícii máš stovky možností ako ich zmeniť alebo si vybrať z prednastaveného režimu.

Osobne neznášame „kolotoče“, ale toto je extrém. Nemá to nikto v automobilovom svete. Obyčajné svetielka vám urobia oveľa krajší večer. Navyše sú príjemne stlmené, a tak nerušia počas jazdy.

Ovládanie systému je stále bez dotyku na obrazovku, čo úplne kvitujeme. Ak vynecháme výborné spracovanie systému, ktorý by mohol byť o niečo rýchlejší, tak CLS sa dočkalo takmer všetkých bezpečnostných systémov, aké ponúka trieda S.

Buď rád, že ešte šoféruješ

Auto kontroluje premávku v každom smere, na križovatkách či priechodoch pre chodcov. Je schopné udržiavať jazdu v pruhoch, autonómne ich meniť len za pomoci smerovky alebo automaticky regulovať rýchlosť pri tempomate na kľukatej ceste. Teda podľa geografických dát.

Napríklad máš nastavenú rýchlosť 90 kilometrov za hodinu a zákrutu pred tebou by si bezpečne prešiel len v 70-ke. Auto si pred zákrutou automaticky pribrzdí a potom opäť zrýchli. Majiteľa luxusných áut si to zrejme ani neuvedomujú, no dnes sú na pol ceste, aby prestali šoférovať. Ich auto kontroluje stovky parametrov z kamier a senzorov v reálnom čase a podľa toho aj autonómne koná. Plná zodpovednosť je však stále v rukách vodiča.

Asi ani nemá cenu rozpisovať kvalitu spracovania, ktorá bola výborná. Ocenili sme aj komfort vzduchového podvozku. Aj napriek tomu, že sme mali obuté 20-palcové disky.

LED svetlomety patria k špičke na trhu. A čo cena?

Stále píšeme o Mercedese, ktorý patrí k najlepším automobilkám na trhu. A tak je cena CLS s týmto motorom a pohonom všetkých kolies od 75 tisíc. Naša verzia bola cenovo na úrovni stotisíc eur.

Hoci vizuálne sa nám stále zrejme páči klasika, čiže prvá generácia, CLS-ko najnovšej generácie je jeden z najlepších Mercedesov, ktorý si môžete kúpiť.