Vydarené logá, ktoré na Slovensku svojim redizajnom spôsobili revolúciu

  • Mať dobré logo je základ a preto by nemalo byť podceňované
  • Pochopili to aj nasledujúce firmy či spoločnosti, ktoré za svoje redizajny získali pozitívne ohlasy
  • Vďaka inovatívnemu a vydarenému rebrandingu majú novú tvár
zdroj: Hockey Slovakia/RTVS
  • Mať dobré logo je základ a preto by nemalo byť podceňované
  • Pochopili to aj nasledujúce firmy či spoločnosti, ktoré za svoje redizajny získali pozitívne ohlasy
  • Vďaka inovatívnemu a vydarenému rebrandingu majú novú tvár

Hokejové dresy

Len nedávno Slovensko obletela správa o redizajne našich hokejových dresov a loga. Zapamätateľnosť tohto dizajnu spočíva najmä v troch hokejkách, ktoré nahrádzajú trojvŕšie na našej vlajke. Pohľady verejnosti na nové logo sa však rôznili. Kým niektorím sa logo a dresy pozdávajú, iní ho odsúdili. Logo každopádne zaujme svojou jednoduchosťou a výstižnosťou.

Zobraziť celú galériu (5)
zdroj: TASR/Martin Baumann

Prvá stavebná sporiteľňa

V máji 2018 sa redizajnu dočkala aj Prvá stavebná sporiteľňa. Tradičné geometrické geometrické tvary v logu zostali, avšak dostali nové, jednoduchšie prevedenie. Banka zmenila logo po 25 rokoch od založenia, novú tvár dostala aj celá vizuálna identita značky. Za zmenami stojí reklamná agentúra Respect APP, ktorá so značkou spolupracuje dlhodobo. 

Zobraziť celú galériu (5)
zdroj: Archiv Sketcher

Ryba Žilina

Ryba Žilina je najväčším výrobcom tresky v majonéze na Slovensku. V roku 2016 sa teda rozhodli, že svoju bezkonkurenčnosť potvrdia aj novým logom a dizajnom obalu. Značka automaticky získala poznávaciu značku – tresku vynárajúcu sa z vĺn. K inovácii vrámci obalu sa radí jeho jednoduchšie zobrazenie, rovnako ako aj hmatateľný ebos RYBA ŽILINA. 

Zobraziť celú galériu (5)
zdroj: Ryba Žilina

RTVS

Za zmienku stojí aj televízna grafika RTVS z roku 2015, ktorá prešla redizajnom v období, keď televízii šéfoval Václav Mika. Základom konceptu bolo oživenie loga, ktoré sa rozhýbalo a stalo oveľa dynamickejším. Zjednocujúcim prvkom sa stala dvojbodka, ktorá v novom grafickom idente dostala nový význam. Jej animáciou ožilo celé logo a stalo sa nositeľom informácií. Vydarený redizajn si odniesol zlato zo svetovej súťaže PromaxBDA Awards.

Slovenské predsedníctvo v EÚ

Slovensko má v Európskej Únii svoje miesto, a preto by malo mať aj reprezentatívne logo pre svoje predsedníctvo. Po verejnej súťaži s vyše dvesto prihláškami bola vybraná práca Jakuba Dušičku, študenta Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave. Práve jeho návrh teda od roku 2016 reprezentuje Slovensko vrámci väčšieho európskeho celku. Červeno-modré logo je zapamätateľné najmä vďaka smajlíkovi, ktorý je vytvorený z diakritiky typickej pre Slovensko.

Zobraziť celú galériu (5)
zdroj: Jakub Dušička
Žilinská pivotéka

Pre oči grafika nie je nič bolestivejšie ako font Comic Sans. Práve ten bol v starom logu pivotéky v Žiline. Logo sa však dočkalo redizajnu, ktorý sprostredkoval ateliér Profigrafik.sk. V názve použili kondenzovaný rez fontu Helvetica a font Lečo 1983, odkúpený od slovenského typografa Sama Čarnokyho. Text dopĺňajú aj tri krígle s pivom, ktoré sú vyobrazené z vtáčej perspektívy.

Zobraziť celú galériu (5)
zdroj: Archív profigrafik.sk