Výdav­ky na onli­ne rekla­mu idú stá­le hore

Visibility: Dávid Starinský / 16. júna 2014 / Tools a produktivita

Koľ­ko sa minu­lo na inter­ne­to­vú rekla­mu v prvom kvar­tá­li? Čím sa chys­tá posil­niť rekla­mu Face­bo­ok? Aká nová strán­ka sa chys­tá dobyť inter­net? A kto si kúpil prvý glo­bál­ny Twit­ter trend? Odpo­ve­de vo vnút­ri.

Rekordné výdavky na online reklamu v Q1 2014

Online reklama. Jeden kvartál. 3 mesiace. 11,6 miliardy USD. Presne toľko sa vraj celosvetovo stihlo minúť na všetky typy online reklamy spolu. Je to veľa? Málo? Objektívne je to o 2 miliardy viac, ako v prvom kvartáli minulého roka.

Ak sa nič špeciálneho nestane, internet čo sa týka reklamných výdavkov, čoskoro prekoná TV, predpovedá spoluorganizátor analýzy PwC. Od roku 2010 je krivka rastu internetových reklamných výdavkov extrémne strmá smerom dohora, za čo môžeme ďakovať najmä rozmachu mobilných zariadení.

Facebook začne využívať na cielenie reklamy cookies z externých stránok…

…aj keď ešte nedávno tvrdil, že to nikdy nespraví. Takže ak si napríklad zapálený cyklista navštevujúci cyklo-weby, Facebook to bude vedieť a ponúkne ti tie správne reklamy. A to aj keď nelajkuješ jedinú stránku o bicykloch.

Facebook krok popisuje samozrejme ako pokus o vylepšenie užívateľského zážitku. Ak sa to ale užívateľom nebude páčiť, v tom istom článku dáva aj návod na to, ako zo systému von. Stačí navštíviť túto stránku.

Užívateľov Facebooku určite poteší aj ďalšia nová funkcia spojená s reklamami. Pri každej si totiž budú môcť pozrieť, prečo ju vlastne vidia. Ak vás teda zaujímalo, prečo práve vám Facebook ponúka prípravky na chudnutie popri výhodných ponukách na napísanie diplomovej práce, už sa ho to budete môcť opýtať.

ClickHole, nový hit internetu

Na Facebooku nie je nič nové, YouTube kanály sú dnes mŕtve, 9gag si už prešiel celý, Twitter je nuda a bulvárne servery ťa nenapĺňajú? SkúsClickHole a zabíjaj čas moderne.

Kvízy, infografiky, videá, články so zoznamami, blogy, vtipné obrázky, každodenné hity internetu – to všetko ClickHole agreguje a servíruje unudenému surferovi. A ešte bonus: Aby ste vedeli, koľko neproduktívnych klikov ste na stránke spravili, v pätičke nájdete počítadlo. Doklikania!

McDonald’s si kúpil prvý celosvetový Promoted Trend

#FryFutbol! Ak ste Twitterista, tento hashtag ste určite videli v Trending. Prvý deň Majstrovstiev sveta vo futbale to asi nebolo tak prekvapujúce, ale je na ňom niečo zaujímavé. Ako prvý promovaný trend vôbec sa objavil v 57 krajinách, kde je Twitter dostupný.

Promoted Trend vás mal dostať k stiahnutiu aplikácie McDonald’s GOL!, kde si prostredníctvom rozšírenej reality môžete zahrať futbal s hranolkami.

Zdroj: visibility

Pridať komentár (0)