Vypimpujte svoj B2B biznis prostredníctvom LinkedIn-u

  • Ak máte B2B alebo SaaS biznis a naplánovali ste vaše ďalšie marketingové kroky bez LinkedIn-u, robíte veľkú chybu. Komunikačné kanále ala direct mail, SEO, social media, alebo PR sú síce allright, ale ak chcete celú stratégiu skompletizovať, nesmie v nej chýbať práve LinkedIn.
image_1404485196.png
  • Ak máte B2B alebo SaaS biznis a naplánovali ste vaše ďalšie marketingové kroky bez LinkedIn-u, robíte veľkú chybu. Komunikačné kanále ala direct mail, SEO, social media, alebo PR sú síce allright, ale ak chcete celú stratégiu skompletizovať, nesmie v nej chýbať práve LinkedIn.

Základom úspechu pri hľadaní zákazníkov je určite aj využitie správnej sociálnej siete. Ako som už spomínal v predchádzajúcom článku, je každá sieť vhodná na iný typ komunikácie. Pokiaľ máte B2B alebo SaaS biznis, nebudete hľadať vášho zákazníka asi na Pintereste, ktorý využívajú prevažne ženy na sharovanie svojích svadobných fotiek, najnovších fashion trendov a pod. Prečo je teda pre váš biznis najvhodnejší LinkedIn? No jednoducho preto, lebo LinkedIn je zrodený pre biznis!

Je to síce klišé, ale staré biznis porekadlo hovorí: “miesto, miesto, miesto” – v skratke to znamená, buď tam, kde je aj tvoj zákazník. Aj keď sa to prevažne zvykne hovoriť v B2C segmente (reštiky, retail  obchody a ďalšie), kde to je naozaj dôležité. PREKVAPIVO to ale platí aj v B2B sfére.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Až 88% marketérov využíva nespoplatnený a 67% spoplatnený spôsob advertisingu na sociálnych sieťach. Dôvod je jednoduchý, lebo tam je ich audience.

Ktorá je teda najlepšia sociálna sieť pre váš B2B biznis? Tu je odpoveď:

 

 

 

Na to, aby mala vaša marketingová stratégia úspech, je samozrejme potrebné správne namiešať marketingový mix. Preto musíte aj LinkeIn chápať v širšom kontexte a kombinovať ho s ostanými vhodnými aktivitami a kanálmi.

Ani LinkedIn a ani iný  marketingový kanál neexistujú vo vákuú. Najlepšie je ho využiť práve ako podpornú aktivitu pre už “zaužívané” kanály (viď tabuľka dole).

 

 

Pri pohľade na túto tabuľku sa vám može zdať, že newsletter, webináre a firemný web sú viacej efektívne ako LinkeIn. Niektoré veci je však potrebné správne interprétovať. Tom Pick z Media Today to vysvetlil následovne: “zákazníci B2B sektora získavajú informácie z rôznych onlinových zdrojov vždy vtedy, keď idú spraviť významný obchod. Štúdia zo Sirius Decisions však zistila, že B2B zákazníci sú už zväčša na 70% rozhodnutí o kúpe, ešte predtým ako vôbec oslovia predajcu.

Až 90% B2B zákazníkov si informáci obstaráva práve online, preto je pre firmy životné dôležité využívať všetky možné spôsoby ako zvyšovať svoju “prítomnsoť” v online svete“.

 

Ako je teda najlepšie využiť LinkedIn? Tu je pár možností, ktoré zvyknú fungovať:

  • Advertising na LinkedIne zvykne prinášať kvalitný a hlavne kvalifikovaný traffic na váš landing page, čo podporuje odoberania e-mailových subsriptions a zobrazení webinárov
  • Na druhej strane, organický LinkedIn marketing môže váš newsletter rýchlo rozšíriť a takto zvýšiť signup rate
  • Prostredníctvom firemnej stránky a profilov zamestnancov môžete promovať a sharovať firemný blog (čo pomáha samozrejme SEO)
  • Oddelenie business developmentu alebo marketingu sa môže bez hamby nakontaktovať priamo na svojích potencionálnych zákazníkov alebo partnerov

 

V prípade, že chcete vytvoriť naozaj, ako sa v US hovorí „holistical“, čiže komplexnú a celistvú marketingovú stratégiu, je LinkedIn určite povinnou jazdou.

 

  Zdroj: theclinegroup.com, socialmediatoday.com

 

 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech