Agentúra, ktorá stojí za zrušeným koncertom Nicki Minaj všetko povedala narovinu: Ak jedna alebo druhá strana poruší zmluvné podmienky, musí znášať dôsledky

  • Agentúra XL promotion, ktorá stojí za zrušeným koncertom Nicki Minaj, zažila extrémne náročný víkend
  • Po veľkej šlamastike s americkou hviezdou však pracujú ďalej
  • V krátkom rozhovore nám prezradili viac o svojom krízovom manažmente
zdroj: Instagram/nickiminaj/Pexels
  • Agentúra XL promotion, ktorá stojí za zrušeným koncertom Nicki Minaj, zažila extrémne náročný víkend
  • Po veľkej šlamastike s americkou hviezdou však pracujú ďalej
  • V krátkom rozhovore nám prezradili viac o svojom krízovom manažmente

V nadväznosti na aktuálnu situáciu so zrušeným dlhoočakávaným koncertom americkej raperky Nicky Minaj ste zažili pracovne extrémne náročný víkend. Vydali ste oficiálne vyhlásenie, dostali ste support od mnohých slovenských umelcov, všetkým fanúšikom vraciate peniaze za lístky. Preto by sme sa radi dozvedeli viac o krízovom manažmente agentúry. Čo všetko ste museli od piatku zariadiť? Aké boli vaše prvé kroky?

Prvým krokom vôbec bolo dostať niekoľko tisícový dav ľudí bezpečne z haly. Ľudia boli nahnevaní, pracovali emócie, preto bolo základom situáciu ustáť hlavne na mieste. Cez sociálne siete sme s návštevníkmi komunikovali, hneď sme oficiálne oznámili vrátenie plnej výšky vstupného, čo v danom momente ľudí zaujímalo asi najviac. Počas víkendu sme odpovedali na otázky novinárov, návštevníkov, dávali sme dokopy podklady na obhajobu našej agentúry, nakoľko naše meno bolo poškodené.

 

S akými reakciami ste sa na zrušený koncert stretli? Je viac „hejterov“ alebo podporovateľov?

Na úvod to bolo tak 70/30 v prospech hejterov, mnoho fanúšikov stálo za svojím idolom, nechceli veriť tomu, že aj veľká americká produkcia môže urobiť chyby. Počas víkendu nám situáciu pomohli dávať dokopy aj vyjadrenia ľudí z brandže, ktorí na koncert prišli a reálne vedeli zhodnotiť situáciu a aj podiel viny. Naše vyjadrenie celej situácii pomohlo, za čo sme vďační, návštevníci koncertu nám vyjadrili a stále vyjadrujú podporu a hejterské komenáre sú aktuálne v úplnej menšine.

Čo toto faux pas pre umelca znamená? Sú v podobných situáciách zmluvne pokutovaní? Resp. ste vy ako agentúra chránení?

Samozrejme, sme chránení zmluvou, ak jedna alebo druhá strana poruší zmluvné podmienky, musí znášať dôsledky. Fanúšikovia sú rozdelení na dva tábory, niektorí stoja za umelcom a budú ho podporovať, o iných svojím konaním môže prísť.

Akú stratu to pre Vašu agentúru predstavuje?

Finančnú dávame dokopy, nefinančná sa ráta ťažko. Takmer dvadsať rokov si budujeme dobré meno a jedným koncertom sa reputácia môže významne poškodiť. Preto robíme všetko preto, aby návštevník nepocítil inú ujmu ako tú, že sa koncert nekonal.

Už ste v XL promotion zažili podobnú situáciu? Za dve spomínané desaťročia vám rukami prešlo veľa zvučných mien.

Nie, nič podobné nikto z kolegov nezažil.

Aká je komunikácia s umelcami? Je v tíme na to určený jeden človek?

V agentúre máme rozdelené veci, rovnako tak aj umelec má okolo seba tím ľudí, to znamená, že technické veci sa riešia s iným ako predaj vstupeniek či zabezpečenie ubytovania a cateringu.

Akú najextrémnejšiu požiadavku mal účinkujúci? Bolo niečo pre vás nezrealizovateľné?

Nebolo nič, čo by sa nedalo zrealizovať. Niektoré požiadavky nemusíme chápať, ale ak ich umelec vyžaduje, musíme mu priniesť aj modré z neba. Na nič úplne extréme si nespomíname.

Máte finančné limity? A čo rezervy, ktoré Vám pomáhajú pokryť podobné komplikácie?

Každá spoločnosť má finančné limity. Nie každý koncert sa vydarí na 100%, čiže musíme si vytvárať aj rezervu, ktorá občas pokryje aj stratu.

Ďakujeme, že ste sa aj napriek množstvu povinností na rozhovor s nami dali. Už máme len poslednú otázku. Ako ste začali nový týždeň a aké akcie vás najbližšie čakajú?

Nový týždeň pokračuje v riešení situácie okolo Nicki Minaj, ale venujeme sa aj Lord Of The Dance, čakajú nás dve vystúpenia, jedn v Košiciach, druhé v Bratislave. Budúci týždeň pripravujeme vystúpenie DJ-a Paul Kalkbrennera a v apríli Vivaldiano. Máme čo robiť.