YOUS­TI­CE: Spra­vod­li­vosť po slo­ven­sky

Luky Gašparík / 31. marca 2014 / Tools a produktivita

V dneš­nej dobe je samoz­rej­mos­ťou naku­po­vať tovar a služ­by po celom sve­te. Obme­dze­nia sú mini­mál­ne a všet­ko je dostup­né na jeden klik. Prob­lém však nasta­ne, keď objed­na­ný tovar (hlav­ne zo zahra­ni­čia) nespĺňa to, čo pre­daj­ca pôvod­ne dekla­ro­val. Čo uro­bí­te? Takú­to a podob­né situ­ácie rie­ši prá­ve nový Yous­ti­ce.

Konečne projekt, ktorý má potenciál preraziť minimálne v Európe, ak nie celosvetovo. Model, s ktorým prichádza Youstice, ponúka jedinečné a doteraz neokukané riešenia pre pre e-shopy, ich zákazníkov, ODR providerov (Online Dispute Resolution) a online trhoviská. Hlavnou úlohou je predovšetkým zefektívniť a zrýchliť proces riešenia domácich a cezhraničných online spotrebiteľských sporov a sťažností. Neustále sa sprísňujúca európska legislatíva v oblasti ochrany spotrebiteľa bola prvotným impulzom na začiatok realizácie celého projektu, ktorý v týchto dňoch už finišuje.

Youstice

Základom úspechu Youstice je, ako inak, česko-slovenská  spolupráca. Český zakladateľ a CEO Zbyněk Loebl a slovenský investor Juraj Ondriš (predseda predstavenstva telekomunikačného a mobilného operátora SWAN a spolumajiteľ investičnej skupiny Danubia Holding) je kombinácia, ktorá očividne funguje.  Na Youstice pracuje už slušný tím ľudí viac ako dva roky a projekt je tesne pred fázou uvedenia ostrého produktu na trh.  Síce už nejde o startup v pravom zmysle slova, ale vašu pozornosť si určite zaslúži. 

 

Princíp, na ktorom Youstice stavia, je geniálny. Ročne obchodníci registrujú hromady nespokojných zákazníkov, ktorí podávajú milióny reklamácií. A povedzme si úprimne, čo môže byť pre obchodníka horšie ako nespokojný zákazník? 

 

Youstice ponúka reálnu alternatívu sporom medzi jednotlivými stranami online nakupovania. Pointa je v tom, že predtým, ako sa budete dlhé týždne doťahovať s nejakým predajcom z Maďarska, ktorému ani nerozumiete, budete schopní vyriešiť váš problém rýchlo, bezproblémovo a v materinskom jazyku. Samozrejme všetko pohodlne na jednom mieste.

 

Systém Youstice sa snaží celý spor prioritne vyriešiť dohodou. Kupujúci vyplní formulár, kde zadá všetky nezrovnalosti týkajúce sa jeho objednávky. Následne bude takto vyplnený formulár zaslaný predajcovi. Komunikácia medzi oboma stranami je zámerne ohraničená na niekoľko správ a časové lehoty na odpovede sú krátke, aby nedochádzalo k zbytočnému preťahovaniu riešenia. Ak v tomto čase nepríde k dohode, nastupuje, v youstisáckom žargóne povedané, „eskalácia sporu“. To znamená, že sa do sporu zapojí tretia strana - konkrétne ODR provideri. Títo ODR provideri sú online  neutrálni kvázi „arbitri“ (mediátori, arbitrážné súdy alebo pod.), ktorí tento spor rozhodnú.

Youstice ODR

Na to, aby sa vec dostala až pred ODR providera, je potrebné, aby navrhovateľ zložil malý poplatok, napr. vo výške 20 Eur. Túto sumu neskôr zaplatí ten, kto spor prehrá. Je potrebné vyzdvihnúť fakt, že všetky procesy budú prebiehať vo vašom materinskom jazyku. To znamená, že už žiadne „sorry, to som asi zle pochopil“, ale všetko pekne zrozumiteľne.

 

Predajca (e-shop) má po splnení prísnych kritérií možnosť registrovať sa na Youstice.  Za veľmi nízky ročný poplatok bude môcť mať na svojej stránke logo Youstice. Zvyšuje tým svoju dôveryhodnosť a zároveň deklaruje, že dbá o spokojnosť svojich zákazníkov. Pre nakupujúceho (zákazníka) je služba vždy zadarmo. Samozrejme, okrem prípadu, kedy bude práve on iniciátorom eskalovania sporu, ktorý by prehral.

 

Už v najbližšej dobe chystá tím okolo Youstice veľkú tlačovú konferenciu, na ktorej nebude chýbať ani Startitup.sk.  Následne budú prebiehať aj konferencie na ďalších miestach vo Veľkej Británii a USA. Projekt budeme naďalej sledovať a prinášať vám všetky novinky. Youstice samozrejme držíme palce.

 

Zdroj: youstice.com

Pridať komentár (0)