Za touto trojicou slovenských značiek stoja úspešné mamičky
- Malé biznisy žien, ktoré s podnikaním začali po narodení dieťaťa rastú ako huby po daždi
- Pred návratom na staré pracovné miesto uprednostňujú vlastné podnikanie
- Nasledujúce tri značky sú skvelým príkladom
- Malé biznisy žien, ktoré s podnikaním začali po narodení dieťaťa rastú ako huby po daždi
- Pred návratom na staré pracovné miesto uprednostňujú vlastné podnikanie
- Nasledujúce tri značky sú skvelým príkladom
Koľko čerstvých mamičiek v tvojom okolí sa pustilo do podnikania s drobcom v kočíku? No sme si istí, že minimálne o jednej si počul. Práve materská dovolenka sa pre ženy stáva časom, kedy sa rozhodnú pustiť do vlastného biznisu.
Psychologička Denisa Pinková pre Startitup povedala: „Žena sa stane oveľa flexibilnejšou, empatickejšou, schopnou zvládať mnohé záťažové situácie naraz a taktiež ustáť hlbokú frustráciu emočnú či spánkovú. Je to prínos vzácnych daností, ktoré sú však pre dnešný pracovný trh založený na výkone, viditeľných výsledkoch a robotizme málo ocenené a vyhľadávané.” Pripomína tiež, že v práci trávime polovicu života a je teda dôležité, aby sme si ju vyberali precízne.
Fertucha
Tri dámy Barbora, Petra a Lucia, sa počas materskej rozhodli, že sa už nechcú vrátiť na svoje bývalé pracovné miesta, ale otvoria si vlastný biznis. Jednoducho začali robiť, čo majú najradšej a vznikla Fertucha.
V marci už otvorili svoju tretiu prevádzku, dnes majú viac ako 20 zamestnancov a hospodárske výsledky roku 2018 síce ešte nie sú známe, no tie z roku 2018 hovoria o tržbách vo výške 564-tisíc eur. V roku 2017 tri priateľky dokonca vyhrali aj prestížne ocenenie EY Začínajúci podnikateľ roka. Ak chceš vedieť viac, prečítaj si náš minuloročný rozhovor TU.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Baša Števulová
Naša bývalá reprezentantka v snowboardingu svoju kariéru prerušila po desiatich rokoch kvôli tomu, že s ňou sponzor ukončil spoluprácu. Prišlo to však v správny čas, dokončila školu a prišiel malý Tobiáš.
Ak máš slovenské hviezdy na Instagrame v malíčku, tak Tobiša určite poznáš tiež a vieš aj, že Baša popri materskej nezaháľa. V našom nedávnom rozhovore (ktorý nájdeš TU) prezradila, že síce sa k snowboardu chce vrátiť, no verí aj, že sa rozbehne jej mini biznis DIOBO s oblečením pre deti.
„Ono ten nápad prišiel logicky s dieťaťom a mojom dopyte po produkte, ktorý som u nás nevedela zohnať. Som zástanca toho, že deti by sa mali obliekať milo a detsky, nie dospelácky. Začala som s tým sama, ale postupne som zavolala kamoške Domke, s ktorou sa poznáme od malička a povedala som jej, že by vlastne vôbec nebolo odveci robiť to spolu. Je celkom fajn, keď sa máte s kým o tú radosť aj podeliť.“
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Mile
Je úplne prirodzené, že mladé ženy s deťmi otvárajú biznis s tým, čo samé na trhu hľadajú a nenachádzajú. Aj v prípade Mile to bola túžba navrhnúť pre svoje deti oblečenie, ktoré v obchodoch len tak nenájdu. Na trhu sú už 5 rokov a tešia sa obrovskému záujmu.
Podľa FinStatu v roku 2017 dosiahli tržby v hodnote 233-tisíc eur a pre Startitup prezradili, na čom budú makať v najbližšej dobe.
„Plánov je naozaj veľmi veľa. Od začiatku roka cítime akútnu potrebu zmeniť chod firmy, dať jej štruktúru a vyčistiť procesy. Takmer rok sme pracovali na novom eshope, a to teda bola náročná záležitosť. Taká malá stavba domu, hoci sa to vôbec nemusí zdať. V budúcnosti by sme ho chceli vylepšiť a stavať na jeho základoch, aby bol ešte priateľskejší k našim zákazníkom. Lepšie si chceme zorganizovať prácu, robiť kolekcie s väčším predstihom.“ Celý rozhovor nájdeš TU.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame