Známy e-shop na Slovensku definitívne končí. Nakúpiš v ňom už len do konca februára

  • Internetový obchod prevádzkuje spoločnosť Elektrosped
  • Ten taktiež prevádzkuje sieť kamenných elektropredajní s e-shopom Datart
Hej.sk končí
Ilustračné foto, Canva
  • Internetový obchod prevádzkuje spoločnosť Elektrosped
  • Ten taktiež prevádzkuje sieť kamenných elektropredajní s e-shopom Datart

Slovenský e-shop jedného z najväčších hráčov na trhu končí. Ide o internetového predajcu Hej.sk, ktorý oznámil, že ukončí svoju prevádzku, píše portál Živé.sk.

Cez e-shop Hej.sk sa dá nakúpiť už len do konca februára.

„Vážený zákazník, chceli by sme vám oznámiť, že internetový obchod Hej.sk dňa 29. februára 2024 ukončí svoju prevádzku,“ napísal e-shop Hej.sk. Internetový obchod Hej.sk prevádzkuje spoločnosť Elektrosped, ktorý rovnako prevádzkuje sieť kamenných elektropredajní s e-shopom Datart.

„Všetky potrebné informácie spojené s ukončením činnosti e-shopu, zmenách týkajúcich sa vášho účtu a postupu v prípade reklamácie alebo vrátení zakúpeného tovaru na Hej.sk nájdete na tejto stránke. Nakupovať elektro môžete aj naďalej v obchode DATART, ktorý patrí do rovnakej skupiny predajcov elektra ako Hej.sk. V DATARTe nájdete všetky svoje obľúbené značky, širokú ponuku kvalitných spotrebičov, prvotriedne služby, profesionálny prístup k zákazníkovi a množstvo ďalších benefitov,“ píše Hej.sk ďalej.

Reklamácia tovaru

Ak si si cez Hej.sk zakúpil nejaký tovar a chcel by si ho zreklamovať aj po 29. februári 2024, nemusíš sa báť. „Ak ste zakúpili tovar a nefunguje, ako má, alebo dokonca vypovedal službu, nemusíte sa báť. S reklamáciou vám radi pomôžeme aj po skončení e-shopu Hej.sk. Obráťte sa na akúkoľvek predajňu DATART na Slovensku, stačí si so sebou vziať doklad nákupu z Hej.sk,“ uviedli.

Pozor na podvodné e-shopy

V období výpredajov narastá záujem o nákupy cez internet, čo využívajú niektoré e-shopy s nie veľmi dobrou reputáciou. Pozor si treba dať napríklad na tie, ktoré so zákazníkom nekomunikujú. Upozornila na to spotrebiteľská organizácia dTest.

„Dôrazne odporúčame, aby si spotrebitelia pred každým nákupom, najmä na internete, riadne preverili predávajúceho a predišli tak zbytočným komplikáciám,“ priblížila riaditeľka organizácie dTest Eduarda Hekšová.

Odborníci odporúčajú pri nákupe v e-shope overiť si reputáciu predávajúceho. Skúsenosti kupujúcich možno nájsť napríklad na nezávislých recenzných portáloch. Pri negatívnych recenziách organizácia dTest odporučila vyhnúť sa takýmto internetových obchodom. „Pokiaľ e-shop nie je známy a recenzie nie je možné dohľadať, je dôležité zvážiť riziká, ktoré môže nákup priniesť, a výhody, ktoré môže spotrebiteľ dostať, napríklad v podobe lepšej ceny,“ doplnila spotrebiteľská organizácia.

Jednou z dôležitých vecí pri nákupe cez internet je zistiť, či e-shop komunikuje so zákazníkom a či sa zaoberá prípadnými problémami pri nákupe. Pri nákupe cez internet sa podľa spotrebiteľskej organizácie môže vyskytnúť viacero komplikácií, od problémov s doručením cez kvalitu tovaru až po prípadné reklamácie nedostatkov, ktoré sa prejavia v záručnej lehote.

Ako doplnila Hekšová, ak sa na obchodníka objavilo v recenziách viacero sťažností a e-shop so zákazníkmi nekomunikuje, prípadne ide o anonymný e-shop, nákup neodporúčajú. Najmä pri anonymných e-shopoch môže byť problém s vymáhateľnosťou práva.

Ak e-shop so zákazníkmi nekomunikuje, môžu spotrebitelia skúsiť riešiť problém s príslušnou inštitúciou. „Návrh na začatie tohto konania budú adresovať príslušnému orgánu, ktorý rokovanie sprostredkuje. V prípade nákupu spotrebného tovaru prostredníctvom internetu je takýmto orgánom Slovenská obchodná inšpekcia. Ak ani tu spotrebitelia neuspejú, neostáva im iné, ako svoj nárok uplatniť na súde,“ uzavrela Hekšová.

Zdroje: živé.sk, Hej.sk, TASR

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá