Nový bicy­kel Petra Sagana bude obsa­ho­vať revo­lučnú tech­no­ló­giu od McLa­ren

Jakub Jablonický / 18. september 2016 / Tech a inovácie

Tento tech­no­lo­gicky zau­jí­mavý bicy­kel vzni­kol v rámci spo­lu­práce zná­mej auto­mo­bilky s výrob­com bicyk­lov Spe­cia­li­zed.

Značka, ktorá je známa najmä z for­muly 1, na prvý pohľad možno vyzerá ako prek­va­pivý kan­di­dát na spo­lu­prácu so Spe­cia­li­zed. No McLa­ren pri spo­lu­práci s výrob­com pro­fe­si­onál­nych bicyk­lov zužit­ko­val práve svoje skú­se­nosti z výroby rých­lych áut a vozi­diel for­muly 1.

Pomo­cou soft­véru, ktorý sa nor­málne využíva na navrho­va­nie áut, doká­zal tím z anglic­kého Wokingu vytvo­riť kom­plexný model bicykla s jazd­com. Pomo­cou neho potom boli schopní otes­to­vať množ­stvo rôz­nych pre­men­ných. Medzi nimi naprí­klad aj vplyv odpru­že­nia na vib­rá­cie jazd­co­vých lak­ťov.

specialized-roubaix-2017-min

Finál­nemu pro­duktu pred­chá­dzalo 2 000 pre­mo­de­lo­vaní a 6 reál­nych pro­to­ty­pov. Kon­štruk­téri naplno využili aj infor­má­cie z tes­tov v aero­dy­na­mic­kom tuneli.

Cie­ľom tejto zau­jí­ma­vej spo­lu­práce bolo vytvo­re­nie novej ver­zie modelu Rou­baix pre rok 2017. Nad­šen­com cyk­lis­tiky už názov modelu napo­vie, že ide o bicy­kel určený pre cyk­lis­tické kla­siky, ktoré majú často nekva­litné povr­chy.

Naprí­klad slávna kla­sika Paríž-Rou­baix, po kto­rej dostal tento model svoje meno, je známa kilo­met­rami dla­žob­ných kociek. Práve na nekva­lit­ných povr­choch by mala jazd­com pomôcť nová tech­no­ló­gia odpru­že­nia Futu­reS­hock, ktorá bola vyvi­nutá pomo­cou zaria­de­nia, kto­rým McLa­ren tes­tuje výdrž pod­voz­kov svo­jich áut.

roubaix-head-tube

Výrobca tvrdí, že vďaka tejto tech­no­ló­gii je nový model až o 1000 per­cent kom­for­tnejší ako jeho pred­chodca. Okrem Futu­reS­hock by ku zvý­še­nému kom­fortu mal pris­pieť aj vylep­šený rám vyro­bený z kar­bónu Fact 11 a kolesá Roval CLX32.

Hmot­nosť Rou­baix 2017 je 6,8 kg a pre­dá­vať sa bude za cenu od cca 2 300 eur za základný model do cca 9 000 eur za high-endový model s pre­vo­dov­kou SRAM eTap a naj­nov­šími hyd­rau­lic­kými dis­ko­vými brz­dami.

Bicykle značky Spe­cia­li­zed využí­val v tíme Tin­koff aj Peter Sagan. Rov­nakú značku pou­žíva aj tím Bora-Hansg­rohe, v kto­rom bude jaz­diť budúcu sezónu. Rou­baix 2017 si teda veľmi prav­de­po­dobne budeme môcť pozrieť v akcii už na najb­liž­ších jar­ných kla­si­kách.

zdroj titul­nej foto­gra­fie: cyclingmagazine.ca / shorthand.com, zdroj foto­gra­fií: cycling-today.com

Pridať komentár (0)