5 očakávaných zmien v e-commerce pre rok 2016

Rudolf Nečas / 6. januára 2016 / Lifehacking

Od mobilných peňaženiek po nové úverové platformy a kupovania tlačidlami na jeden dotyk, v roku 2015 svet digitálneho obchodu napredoval v oblasti inovácií a zvýšenia popularity. Ale ako to bude v roku 2016? Pozri si päť predpovedí založených na nových technológiách a trendoch v odvetví a zisti, ako sa bude elektronické obchodovanie meniť v tomto roku.

Úverové startupy sa stanú bankami pre generáciu z prelomu tisícročí

Kým rok 2014 bol o peer-to-peer úveroch, 2015 sme videli vzostup alternatívnych úverových platforiem, ktoré nasledujú viac tradičný model. Napríklad úverové aplikácie ako EarnestAffirm s cieľom vytvoriť nástroje pre úvery a pôžičky zamerané na mladú generáciu. Otázka, na ktorú budú títo poskytovatelia finančných služieb musieť odpovedať je, ako si získať generáciu, ktorá sa vyhýba úveru? Štúdia na začiatku minulého roka zistila, že viac ako polovica detí z prelomu tisícročia nemá ani kreditnú kartu.

453488516.0.0

 

Affirm sa snaží nalákať mladých spotrebiteľov s malými úvermi, ktoré je možno splatiť v stanovenom časovom rámci. Myšlienka je, že ak majú spotrebitelia svoje mesačné platby vysvetlené a budú vedieť ako dlho im bude trvať splatenie dlhu, je viac pravdepodobné, že si vezmú pôžičku.

Všeobecnejšie povedané, nové úverové spoločnosti sú zamerané na to, aby sa časom zmenili na väčšie banky, na ktoré sa spotrebitelia môžu obrátiť na celý život. „Je to účel banky, pomôcť ľuďom realizovať svoje nádeje a sny, aby boli schopní ísť do školy, mohli si kúpiť dom, možno auto, a požičali si peniaze v čase potreby,“ povedal na začiatku minulého roka Louis Beryl, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ Earnest. „Chceme expandovať aby sme mohli slúžiť celý život.“

V roku 2016 budeme pravdepodobne vidieť startupy pracovať na integrovaní svojej ponuky hlbšie do životov mladých so službami, ktoré im pomôžu kupovať autá a domy.

LIFE_firstcar052814bw_13144024_8col

 

Mobilné peňaženky vám dajú viac dôvodov na ich použitie v obchodoch

Tento rok Apple Pay a PayPal tlačili svoje e-commerce technológie do kamenných obchodov  presviedčaním obchodníkov, že mobil je nový spôsob, ako zaplatiť. Menšie startupy sa zamerali na zmenu spôsobu, akým nakupujeme.

Apple vydláždil cestu pre prijatie platby NFC vo významných značkách, ako napríklad McDonald, ale ešte treba urobiť veľa práce. Firmy zaoberajúce sa platbami cez mobil potrebujú presvedčiť spotrebiteľov, aby používali tieto aplikácie namiesto platobných kariet.

Olimpicshop

 

Vďaka marcovej akvizícii Paydiant sa PayPal stal možnosťou ako zaplatiť aj v Subway. Paydiant tiež vytvoril aplikáciu mobilnej peňaženky pre združenie maloobchodníkov MCX CurrentC. Aplikácia bola navrhnutá ako platobná metóda a zároveň vernostná karta.

Okrem toho, ako platíme za veci, sa niektoré startupy snažia preklenúť priepasť medzi online a offline nakupovaním. Oak Labs predstavil dotykové zrkadlo pre skúšobné kabínky, ktoré reálnemu nakupovaniu pridáva on-line pocit. Dá sa očakávať, že viacero startupov pôjde v tomto trende a budú stierať hranice medzi digitálnymi a klasickými transakciami.

Oak-LABS-6

Automatické nakupovanie bude všade

Tlačidlo Amazon Dash sa mohlo zdať ako vtip, keď bolo predstavené pred takmer dvoma rokmi, ale pravdou je, že Amazon nie je jediný kto sa snaží integrovať nákupné rozhranie do domácnosti. Ak si už zabudol o čo sa jedná, Dash je tlačidlo, ktoré umiestniš niekde doma. Kliknutím na tlačidlo sa automaticky objednajú často používané domáce produkty. MasterCard sa tiež snaží zabudovať platobnú funkcionalitu do všetkého možného od kľúčeniek po šperky.

Konkurencia v P2P platobnom priestore narastie

Zatiaľ čo sa Venmo, ako dlho vládnuci kráľ peer-to-peer platobných aplikácií rozširuje do viac tradičného e-platobného modelu, Apple dúfa, že Venmu „ukradne“ dominanciu v P2P platbách. Apple je údajne v rokovaní s bankami a vytvára súpera pre Venmo, čím sa pridáva ku Google, Square, a Facebooku – spoločnostiam, ktoré majú zálusk na kus tohto trhu.

apple-watch-0161

Z Facebooku sa stane WeChat Západu

Facebook pokračuje v budovaní svojej platformy Messenger a tá bude časom pravdepodobne obsahovať viac nákupných príležitostí. V poslednej dobe, sa sociálna sieť spojila s Uberom pre možnosť zavolať si odvoz priamo z appky. Messenger už pomáha spotrebiteľom spojiť sa s vybranými podnikmi, ako akási platforma zákazníckych služieb, kde sa ľudia môžu skontaktovať s obchodníkmi ohľadom dostupnosti produktu, dopravy a vrátenia tovaru. Ak sa program osvedčí, Facebook M – osobný asistent s umelou zabudovaný do Messengera, by mohol ecommerce ambície spoločnosti posunúť na ďalšiu úroveň.

 

Toto všetko znamená, že digitálne finančné produkty dospievajú a chystajú sa na staršie inštitúcie zaútočiť agresívnejšie. A zatiaľ čo väčšina nákupov bude pokračovať v „offline režime“ v kamenných obchodoch, spoločnosti ako Apple, PayPal a Google budú ponúkať viac odmeňovacích programov, aby nalákali zákazníkov k používaniu svojich digitálnych peňaženiek.

apple-pay-parking-tickets-ny

zdroj: venturebeat.com

Pridať komentár (0)