6 trikov, ktoré ti pomôžu zvýšiť produktivitu počas dňa

  • Pôjdeme pekne po poriadku, začneme ránom a dostaneme sa až k večeru
  • Deň v práci pre teba nemusí byť malým väzením plným drobností, ktoré ťa vyrušujú
  • Pár osvedčených trikov ti pomôže dostať zo seba počas ôsmich hodín to najlepšie
zdroj: Unsplash
  • Pôjdeme pekne po poriadku, začneme ránom a dostaneme sa až k večeru
  • Deň v práci pre teba nemusí byť malým väzením plným drobností, ktoré ťa vyrušujú
  • Pár osvedčených trikov ti pomôže dostať zo seba počas ôsmich hodín to najlepšie

Prísť oddýchnutý

Určite vieš, aké dôležité je vstať ráno z postele dostatočne oddýchnutý a poriadne pripravený na nasledujúci pracovný deň. Tim Cook, hlava biliónovej spoločnosti Apple, je známy tým, že vstáva pred 4:00 hodinou a následne sa ide zničiť do posilňovne. Je ťažké predstaviť si, že si denne dopraje sladkých 8 hodín spánku tak, ako to odporúčajú odborníci. Poriadny oddych je však povolenou prípravou na každý pracovný deň. Dostatok spánku sa postará o to, že sa v práci dokážeš omnoho lepšie sústrediť, a to aj napriek tomu, že v priemere sa vieme úplne koncentrovať len 2 hodiny aj 53 minút.

via GIPHY

O niečo skôr

Najmä súčasný trend otvorených kancelárií môže spôsobiť, že tvoja sústredenosť počas dňa bude kolísať ako na hojdačke. Aby si predišiel tým najväčším škodám, oplatí sa privstať si a byť v práci medzi prvými. Skôr, než sa dovalí kopa kolegov stihneš vyriešiť tú najdôležitejšiu agendu (ktorú si skrátka nesmieš nechávať na poslednú chvíľu) a okrem toho, oddýchnuté telo aj myseľ zavčas ráno, sa ti odvďačia skutočným pracovným nasadením. Takže zajtra budík na piatu?

via GIPHY

Žiadny mobil

Skúsil si už niekedy počas svojho pracovného dňa nechať mobil v taške? Ak pre tvoje dennodenné fungovanie nie je smrteľne dôležitý, skús naň zabudnúť, prípadne ho len jednoducho obrátiť obrazovkou dole tak, aby ťa každá notifikácia nevyrušovala. Sledovanie toho malého otravného displeja ti zaberie denne množstvo času a dokáže vytrhnúť aj z tej najhlbšej koncentrácie.

via GIPHY

Žiadne maily hneď po prebudení

Nie je vtipné, že knihu s názvom „Nikdy ráno nekontroluj svoje emaily“ si môžeš dokonca objednať na Amazone? Stojí za ňou jedna z najväčších ikon „time managementu“, inšpirácia samotnej Oprah Winfreyovej, Julie Morgensternová. Ak chceš byť viac proaktívny než reaktívny, kontrolovať správy prichádzajúce počas toho ako sladko spíš miesto toho, aby si sa ráno venoval sebe a svojej rodine, je nelogické. Urob tak až po tom, ako prídeš do práce, urobíš si šálku silnej kávy a posadíš sa za počítač. Až vtedy sa môžeš plne sústrediť na riešenie prípadných krízových situácii.

via GIPHY

Vypni sa

Ak si ešte neobjavil to čaro dať na uši slúchadlá, keď sa okolo teba vytvára malé tornádo rozhovorov, mal by si to vyskúšať. Pravdou je, že každý z nás pozná kolegu, ktorý sa z času na čas len tak bezcieľne prechádza pomedzi stoly ostatných, len aby mohol nadviazať konverzáciu o ničom a s cieľom oddýchnuť si od práce „zamestnáva“ aj ďalších. Práve vtedy je dobré mať poruke slúchadlá, ktorými sa od všetkého a všetkých vypneš. Správny výber hudby ťa dokáže poriadne nakopnúť a ak máš možnosť, môžeš siahnuť aj po podcastoch či celých audioknihách, čo je „win win“ záležitosť, pretože okrem toho, že všetci budú tvoj priestor rešpektovať, sa navyše priučíš aj niečomu novému.

via GIPHY

Mítingy až popoludní

Tento bod, samozrejme ako aj všetky predošlé, je len odporúčaním, ktoré si musíš správne prispôsobiť sám pre seba. Ak potrebuješ zo stretnutia „vytrieskať“ čo najviac informácií a vieš, že to bude kreatívna záležitosť, určite neodmietni ranný termín, kedy si stále čulý a plný nápadov. Ak však vieš, že klient potrebuje prebrať len základy či pochváliť sa novinkami, ktoré by ťa mohli zaujímať, pokojne stretnutie presuň na čas po obede, kedy sa už tvoja krivka pozornosti ani náhodou nezdvihne do výšin podobných ránu.

via GIPHY

Zdroj: lifehack.org, www.inc.com, www.cnbc.com