Geniálny ťah Federera: Investícia mu zarába viac ako tenis a rastie rýchlejšie ako Bitcoin

  • Investícia Rogera Federera mu zarába viac ako tenis
  • Jeho podiel predstavuje hodnotu približne 170 miliónov eur
Roger Federer a tenisky
  • Investícia Rogera Federera mu zarába viac ako tenis
  • Jeho podiel predstavuje hodnotu približne 170 miliónov eur
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Roger Federer opäť dokazuje, že jeho talent presahuje tenisové kurty. Keď v roku 2019 investoval do švajčiarskej značky On Running, ukázalo sa, že urobil jedno zo svojich najlepších biznis rozhodnutí.

Tenisová legenda, ktorej čistý majetok sa podľa celebritynetworth.com dnes odhaduje na približne 525 miliónov eur, zarába ročne približne 67 miliónov eur aj po ukončení aktívnej kariéry – a značná časť týchto príjmov pochádza práve z jeho trojpercentného podielu v On Running.

Keď v roku 2019 Federer investoval do tejto značky športovej obuvi, mnohí to považovali len za ďalšie marketingové partnerstvo športovej hviezdy. Dnes jeho podiel predstavuje hodnotu približne 170 miliónov eur. Pre lepšiu predstavu – za celú svoju brilantnú tenisovú kariéru zarobil na turnajových odmenách „len“ 125 miliónov dolárov.

Viac o značke On Running 

Príbeh značky On Running sa začal v roku 2010, keď bývalý profesionálny triatlonista Olivier Bernhard spolu s priateľmi Casparom Coppettim a Martinom Hoffmannom prišli s revolučným nápadom. Vytvorili jedinečnú technológiu CloudTec – inovatívny odpružený systém v podrážke, ktorý vytvára pocit „behu po oblakoch“. Táto technológia sa stala základným kameňom úspechu značky.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa On (@on)

Pôvodne som sa s chalanmi chcel len stretnúť a vypočuť si ich švajčiarsky príbeh o úspechu,“ spomína Federer na začiatky spolupráce, ako uvádza portál iDnes.cz. „Dnes som hrdý, že môžem byť súčasťou tohto príbehu a podporovať značku, ktorá reprezentuje švajčiarsku kvalitu a inovácie.

Z malej švajčiarskej firmy sa postupne stala globálna značka, ktorej produkty dnes nájdeš vo viac ako 8 100 obchodoch po celom svete.

Čísla hovoria jasnou rečou. Dva roky po vstupe na burzu dosiahla firma tržby takmer 2 miliardy eur. V treťom štvrťroku 2024 zaznamenala rekordnú hrubú maržu 60,6 %. Ambície značky sú ešte väčšie – do roku 2026 plánuje zdvojnásobiť svoje príjmy na takmer 4 miliardy eur.

Ktorá firma by nechcela spolupracovať s niekým, ako je Roger?“ vystihol situáciu bývalý tenisový riaditeľ Nike Mike Nakajima.

On Running však nie je len o Federerovi. Značka si buduje silné portfólio ambasádorov. Medzi nich patria svetová tenisová jednotka Iga Swiateková, americký talent Ben Shelton či hollywoodska hviezda Zendaya. Ďalším významným krokom značky je partnerstvo so švajčiarskou olympijskou výpravou, ktorej poskytuje kompletné oblečenie.

ON alebo QC

Marketingová stratégia značky je rovnako inovatívna ako jej produkty. Nedávna reklamná kampaň s postavičkou Elma zo Sezamovej ulice, kde si Federer robí žarty z častej zámeny loga ON za písmená Q a C, sa stala virálnym hitom. Tento originálny marketingový ťah nakoniec priniesol značke nielen úspech na sociálnych sieťach, ale aj výrazný nárast predaja.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa On (@on)

On Running rozširuje svoje pôsobenie za hranice bežeckej obuvi. Značka nedávno vstúpila do tenisového segmentu a medzi jej hlavné ciele patrí expanzia na čínskom trhu, zvýšenie povedomia o značke a posilnenie svojho trhového podielu v behu, uvádza Forbes. Podľa spoluzakladateľa Caspara Copettiho sa značka zameriava výhradne na prémiový segment a predaj za plné ceny.

Pre Federera, ktorý je známy svojím obchodným duchom, nie je On Running jediným úspešným biznis projektom. Počas svojej kariéry zarobil na reklamných partnerstvách a obchodných aktivitách údajne viac ako miliardu eur. Spolupracoval s prestížnymi značkami ako Rolex, Mercedes-Benz či Uniqlo. 

Čítaj viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: iDnes.cz, Forbes, celebritynetworth.com

Najnovšie videá

Trendové videá