Platforma Booking čelí obrovskej žalobe: Hotely žiadajú späť straty za posledných 20 rokov
- Viac ako 10-tisíc hotelov žaluje Booking.com
- Žiadajú kompenzáciu za roky 2004 až 2024
- Viac ako 10-tisíc hotelov žaluje Booking.com
- Žiadajú kompenzáciu za roky 2004 až 2024
Viac ako 10.000 európskych hotelov podáva hromadnú žalobu proti platforme Booking.com so sídlom v Amsterdame a žiada o kompenzácie za straty spôsobené používaním klauzúl o „najlepšej cene“. Na pondelňajšiu správu tlačovej agentúry Belga upozornil bruselský spravodajca TASR.
Tieto klauzuly zakazovali hotelom ponúkať izby za nižšiu cenu na ich vlastnej webovej stránke. Zásada mala zabrániť zákazníkom v rezervácii priamo na webovej stránke hotela po tom, čo rezerváciu našli najskôr na platforme Booking.com.
Rozhodnutie súdu EÚ a odstránenie klauzúl
Hotely sa odvolávajú na rozhodnutie Súdneho dvora Európskej únie z 19. septembra 2024, ktoré vyhlásilo klauzulu o najlepšej cene za nezákonnú. Súdna inštancia EÚ rozhodla, že platformy ako Booking.com môžu fungovať aj bez takýchto pravidiel.
Platforma Booking.com tieto klauzuly odstránila po prijatí zákona EÚ o digitálnych trhoch z roku 2024.
Cieľom žaloby je náhrada škôd
„Európski hotelieri už dlho trpia nespravodlivými podmienkami a nadmernými nákladmi. Teraz je čas zjednotiť sa a požadovať nápravu,“ uviedol predseda združenia hotelového priemyslu Hotrec Alexandros Vassilikos.
Cieľom hromadnej žaloby, ktorú podporuje viac ako 30 národných hotelových združení, je získať náhradu škôd spôsobených v rokoch 2004 až 2024. Žalobou sa bude zaoberať holandský súd a koordinovať ju bude Nadácia Hotel Claims Alliance.
Čítaj viac z kategórie: Zo sveta