Koronakríza nás nezasiahla, objednávok sme mali oveľa viac. Vybudovať silnú módnu značku som ani len neplánovala (ROZHOVOR)

  • Jana Kurilaková založila značku Kura Collection úplnou náhodou
  • Dnes sa značka teší veľkej obľube a nezničila ich ani koronakríza
  • O tom, ako značka vznikla, a čím sa pri tvorbe návrhov inšpiruje, nám povedala v rozhovore
Janka Kurilak
Instagram/jankakurilak
  • Jana Kurilaková založila značku Kura Collection úplnou náhodou
  • Dnes sa značka teší veľkej obľube a nezničila ich ani koronakríza
  • O tom, ako značka vznikla, a čím sa pri tvorbe návrhov inšpiruje, nám povedala v rozhovore

„Sféra módy ma vždy bavila a svoj štýl som vždy mala trochu netypický. Bol to môj celoživotný sen, aj keď som to nikdy študovať nešla, čo dodnes dosť ľutujem. No s určitosťou môžem povedať, že v júni to už bude päť rokov, čo som sa malými krokmi začala módou živiť,“ začína svoje rozprávanie milovníčka módy Jana Kurilaková z Košíc, ktorá stojí za značkou Kura Collection.

Značku Kura založila úplnou náhodou. Splnila si svoj sen a svojej tvorbe sa venuje na 110 %. „Kura Collection zo mňa spravilo workoholika, pretože ja svojou značkou žijem a robím to zo srdca,“ tvrdí.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa ❗️KURA coll.❗️ (@jankakurilak)

Začala navrhovať a šiť teplákové jednoduché veci, ktoré doplnila o drobné detaily. Zo dňa na deň si našla krajčírku a po jednom týždni jej predstavila svoju prvú kolekciu. „V tom čase mi osobne v obchodoch a internetovej ponuke takýto štýl veľmi chýbal.“

Odvážny nápad otvoril brány úspešnej značke

„Vybudovať silnú módnu značku som ani len neplánovala, išlo to úplne prirodzene. Každopádne za tým stálo a vždy stojí veľa času, úsilia a takisto aj prebdených nocí,“ spomína na začiatky Janka, ktorá si v tom období netrúfala ani len snívať o tom, že po pár rokoch z jej odvážneho nápadu bude jedna z obľúbených slovenských značiek.

Predajňa má svoje sídlo v Košiciach, kde Janka žije už od narodenia. Nad rozšírením predaja do iných miest, prípadne za hranice, Slovenska, však zatiaľ neuvažuje. 

„Ledva stíhame to, aby v našom košickom showroome niečo viselo. Je to celé jeden kolotoč a zatiaľ nemáme víziu sa rozšíriť ďalej, hovorí.

Inšpirovať sa svetovými značkami nie je fejkovanie

Janka stavila v oblečení na minimalizmus. Prvým kúskom oblečenia, ktorý vytvorila, bola flaušová dlhá vesta s opaskom. „V momente sa stala bestsellerom a dodnes ju s menšími vylepšeniami predávame.“

Slovenskú značku tenisiek nosia americké hviezdy, no domáci si ju nepoznajú. Novesta sa však vyrovná aj svetovej konkurencii

Netají sa tým, že sa pri tvorbe návrhov inšpiruje svetovými návrhármi a značkami, ktoré rada sleduje. „Pri všetkej úcte mi to vôbec nepríde ako nejaké „fejkovanie“. Je na mieste si priznať, že ja nie som návrhár, ktorý by mal udávať svetové trendy. Módny štýl určujú svetové značky, a my ostatní, teda aj ja, sa môžeme iba inšpirovať,“ objasňuje.

„Skrátka verte, že keď Gucci či Balenciaga uvedú do kolekcie opäť bedrové zvonové nohavice, tak ich budeme postupne nosiť všetci.“

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa ❗️KURA coll.❗️ (@jankakurilak)

Návrhy si Janka vytvára sama, a jej šikovné krajčírky to už uvádzajú do finálnej podoby. Stále sa však drží v nejakom jednom štýle, ktorý jej je blízky.

Za must have kúsok považuje koženú bundu, čierne „bagandže“ a padavé minimalistické šaty. „Určite u mňa nečakajte Swarovski kamienky na blúzkach, pretože to mi určite blízke nie je,“ vyjadrila sa. 

Za doposiaľ najúspešnejšiu kolekciu považuje jesenné edície earth a white, ktoré lámali rekordy. „Každopádne čísla predaja nám pri každej novej kolekcii zakaždým rastú, extrémne sa tomu teším a som vďačná za každú jednu objednávku,“ hovorí majiteľka.

Kura kráča v štýle zero-waste

Fast fashion ovláda svet módy už dlhé roky. Mnohé štúdie hovoria o tom, že práve textilná výroba vo veľkej miere zaťažuje našu planétu. Myšlienku pomôcť našej planéte spĺňa a podporuje sekáč.

„V sfére fast fashion dnes už nakupujem minimálne, no musím priznať, že niekedy som bola aj ja „nákupná maniačka“. Až teraz vidím, čo obnáša ušiť podšitý kabát,“ hovorí návrhárka, ktorá sa snaží aj so značkou Kura kráčať smerom udržateľnosti, spotrebovať všetok materiál/látku a ísť štýlom „zero waste“.

Za kvalitu sa platí, a to je pravidlo aj pri značke Kura

Sú Slováci ochotní investovať do malých, lokálnych výrobcov? „Určite áno. Aj keď, je potrebné podotknúť, že sa stále stretávame s ľuďmi, ktorí porovnávajú ceny módnych reťazcov s tými našimi. Je to však naozaj nereálne a je mi úprimne ľúto, ak niekto porovnáva cenu saka z Bershky s našimi.“

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa —> made in SLOVAKIA <— (@kura_collection)

Instagram ako skvelá reklama a kuchynský marketing

Dnes má Janka pod svojimi Kura krídlami 22 zamestnancov. Jej jediným reklamným prostriedkom je Instagram, ktorý jej aj naďalej pomáha dostať sa do širšieho povedomia verejnosti.

„Musím zodpovedne povedať, že sme nikdy nikomu za reklamu neplatili. Občas sme niečo zadarmo poslali influencerom. Aj “kráľovná slovenského Instagramu” si u nás za svoje objednávky platí, čo je mne ohromne sympatické,“ hovorí.

Podnikanie Janky je skvelým príkladom úspešného biznisu, no pri otázke ohľadom marketingovej stratégie firmy sa poriadne pobavila. Spomínam si na to, ako mi jeden známy, ktorý je v módnom biznise už roky, povedal, že mám taký „kuchynský marketing“. Myslím si, že to presne vystihol,“ hovorí zakladateľka značky, ktorej tento marketing celkom funguje.

„Fakt, si myslím, že všetko robím intuitívne, a zatiaľ nevidím dôvod to meniť.“

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa —> made in SLOVAKIA <— (@kura_collection)

Aktuálna situácia priškrtila rozpočet mnohým ľuďom. Zasiahla gastro, kultúru, a módny priemysel nie je tiež výnimkou.

„Musím si zaklopať. Na začiatku korona obdobia som sa extrémne bála, no napokon nás koronakríza vôbec nezasiahla. Dokonca sme mali o štvrtinu viac objednávok ako minulý rok. Je však pravda, že sme museli upraviť sortiment a sexy šaty vymeniť za tepláky a mikiny,dodáva majiteľka.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá