Adidas kúpil najlepšiu appku pre bežcov!

Lukáš Gašparík jr. / 6. augusta 2015 / Lifehacking

Športový gigant Adidas má peňazí koľko potrebuje a je pripravený ich využiť čo najefektívnejšie. Tento fakt dokazuje aj najnovšia akvizícia športovej appky Runtastic, ktorá pochádza od našich rakúskych susedov.

 

Ruku hore, kto nepozná Runtastic? Myslím, že takých veľa nebude. Teda aspoň z radov tých, ktorí aktívne využívajú svoj smartphone. Runtastic je jedna z celosvetovo najúspešnejších GPS fitness-trackovacích appiek vôbec. Spoločnosť Runtastic bola založená v roku 2009 a za posledných 5 rokov si vo svete stihla vybudovať slušné meno. Až také, že si ju všimol gigant Adidas, ktorý sa rozhodol ju odkúpiť. A nie sú to žiadne drobné. Adidas za spoločnosť Runtastic vysolil slušných $239 miliónov. 

 

 

Startup Runtastic však z počiatku nebol vôbec zameraný na appku. Na začiatku to bol práve hardware, do ktorého sa Runtastic pustil. Neskôr sa k tomu pridali aj rôzne fitness appky a najnovšie, minulý mesiac, do ich portfólia pribudla „virtual-reality“ appka pre Oculus Rift. Runtastic sa môže pochváliť aj skvelými číslami. Jeho appku si stiahlo už viac ako 140 miliónov užívateľov, z toho registrovaných je viac ako polovica. 

Je jasná, že s tak obrovskou základňou užívateľov bol Runtastic zaujímavým pre Adidas. Runtastic však už mal za sebou aj nejaké investície z minulosti, keď v roku 2013 odkúpil 50,1% spoločnosti nemecký mediálny gigant Axel Springer. Podľa novej dohody sa však tento rakúsky startup dostane plne do moci Adidasu. Zamestnancov sa táto zmena nijak nedotkne a kancle zostávajú tak ako doteraz v Rakúsku a v San Franciscu. „Exituje veľké množstvo nápadov, vylepšení, gadgetov, ktoré vieme v budúcnosti zahrnúť do nášho portfólia. Verím, že práve spolupráca s Adidasom nám k tomu výrazne dopomôže,“ prezradil zakladateľ a CEO startupu Runtastic. 

 

 

Je jasné, čo chce Adidas týmto krok docieliť. Adidas má nespočetné množstvo športových výrobkov, či už ide o oblečenie, wearables, či iné gadgety, avšak stále mu chýba jedno, dokonalá appka. A to je práve to, prečo je americký Nike stále o krok vpred. Jeho appka Nike+ sa stala tak populárna, že k nej postupom času prispôsobili aj kolekcie produktov. Nechajme sa teda prekvapiť, čo vymyslí Adidas najbližšie mesiace a či sa mu konečne podarí preskočiť „coolovejší“ Nike.

 

 

Kontakt na šéfredaktora zodpovedného za články Startitup.sk: lukas.gasparik@startitup.sk

zdroj: VenutureBeat

Pridať komentár (0)