Ako dokáže podpora zo strany šéfa pozitívne ovplyvniť pracovný život zamestnancov?

  • Zamestnávatelia očakávajú od svojich zamestnancov lojalitu a oddanosť
  • Na oplátku zamestnanci nedostávajú dostatok pozornosti a podpory
  • Avšak pracovné vzťahy by mali byť založené na dôvere a oddanosti
  • Podpora zo strany šéfa je dôležitá nielen pre úspech zamestnancov, ale aj firmy samotnej
zdroj: Pexels
  • Zamestnávatelia očakávajú od svojich zamestnancov lojalitu a oddanosť
  • Na oplátku zamestnanci nedostávajú dostatok pozornosti a podpory
  • Avšak pracovné vzťahy by mali byť založené na dôvere a oddanosti
  • Podpora zo strany šéfa je dôležitá nielen pre úspech zamestnancov, ale aj firmy samotnej

Zamestnanci, ktorí veria, že firma sa o nich stará, dosahujú lepšie výsledky. Keď sa zamestnanec mileniál cíti podporovaný zo strany svojho šéfa, jeho šťastie na pracovisku stúpa rovnako ako úspech firmy. Budovanie zdravého vzťahu zahŕňa úsilie z oboch strán – šéfa aj zamestnanca. Výsledok tohto vzťahu ovplyvňuje nielen úspech firmy, ale aj spätnú väzbu a kvalitu firemnej kultúry.

Investovanie do vzťahu s tvojim šéfom

Keď ťa príjmu do firmy, mal by si spoznať firemnú kultúru a pozorne sledovať svojho šéfa pri jeho práci. Najlepšie je vyjasniť si všetky otázky hneď na začiatku, než sa bezhlavo pustiť do projektu a skončiť s neúspešným výsledkom pre dôležitého klienta.

Bez ohľadu na komunikačný štýl tvojho šéfa, vyjasnenie si dôležitých záležitostí hneď na začiatku, predtým, ako sú ich dôsledky mimo tvojej kontroly, vytvára dôveru a buduje ten správny pracovný vzťah. Spoznávanie tvojho šéfa začína tým, že sa naučíš ako vyzerá jeho pracovný deň, ako vyzerajú jeho nálady a aký štýl komunikácie a vedenia preferuje.

Zdravý vzťah s lídrami zlepšuje samotnú firmu

Správa portálu Gallup ukazuje, že ak mileniáli nie sú oddaní svojej práci, ich pracovné šťastie klesá. Až 71% mileniálov nie je oddaných svojej práci a viac ako polovica plánuje do pol roka odísť zo zamestnania. Aký to má dôvod? Až 70% zamestnávateľov sa o svojich zamestnancov a ich povinnosti nezaujíma. Jedine zamestnávatelia, ktorí sa o svojich zamestnancov starajú a podporujú ich, dokážu udržať ich zainteresovanosť a oddanosť firme a zabránia tak ich odchodu.

Svojich zamestnancov môžu manažéri podporovať najmä svojim správaním. Je potrebné byť prístupný diskusii, motivovať svojich zamestnancov a pomáhať im pri stanovovaní cieľov. Podľa správy portálu Gallupa sú primárnym determinantom udržiavania angažovanosti zamestnancov ľudia na vedúcich pozíciách. Šéf je tak schopný priamo ovplyvniť šťastie, spokojnosť, produktivitu a výkon zamestnanca.

Zdroj: Forbes