Ako sa bavia programátori vo svojom vlastnom svete? Tu sú najvtipnejšie žargóny

  • Komunita Stack Overflow v minulosti položila používateľom otázku, aké žargóny sa uchytili v ich vlastných kruhoch,a to buď v rámci tímu, pracovného prostredia alebo zhromaždenej internetovej populácie. Títo používatelia boli požiadaní, aby napísali názov termínu a k nemu krátke vysvetlenie. Výsledok prekvapil aj Stack Overflow, prišlo vyše 300 odpovedí.
coursereport
  • Komunita Stack Overflow v minulosti položila používateľom otázku, aké žargóny sa uchytili v ich vlastných kruhoch,a to buď v rámci tímu, pracovného prostredia alebo zhromaždenej internetovej populácie. Títo používatelia boli požiadaní, aby napísali názov termínu a k nemu krátke vysvetlenie. Výsledok prekvapil aj Stack Overflow, prišlo vyše 300 odpovedí.

Nejednalo sa teda nakoniec o otázku, ale už skôr akýsi výskum. Preto sa členovia Stack Overflow po čase rozhodli tento výskum vymazať. Našťastie sa vždy nájdu spôsoby, ako niektoré údaje zachovať.

Tu je top 30  programovacích žargónov, ktoré boli hodnotené členmi komunity. Uži si.

  1. Yoda Podmienky

1.

Použitie if(constant == variable) miesto if(variable == constant) ako napr.
if(4 == foo).

Pretože je to ako  povedať “ Ak modrá byť obloha” alebo “ak vysoký byť muž”.

 

  1. Zvládanie Pokémon výnimiek

2.

 

Keď ich musíš chytiť všetkých.

try {}catch (Exception ex) {// Gotcha!}

 

  1. Egyptské zátvorky

3.

Poznáš ten štýl zátvoriek, kde otvorená strana pokračuje na koniec aktuálneho riadku, teda toto?

if (a == b) {

printf(„hello“);

}

Tomuto štýlu sa zvykne hovoriť “egyptské zátvorky”. Prečo?
Porovnaj pozíciu zátvoriek s rukami na obrázku (tento štýl zátvoriek je použitý aj v knihe The C Programming Language od Kernighana a Rietchieho, takže ho mnohí poznajú aj ako K&R štýl).

 

  1. Domýšľavý report

4.

Chyba podaná užívateľom, ktorý si myslí, že vie o systéme viac, ako jeho tvorcovia. Plný irelevatných technických detailov a jeden alebo viac návrhov (vždy chybných) o tom, čo si myslí, že problém spôsobuje a ako by sme ho mali odstrániť.

Tiež príbuzný tzv. Drogovej správe (správa tak neskutočne nepochopiteľná, že ktokoľvek ju navrhol, musel na niečom “fičať”) alebo aj Shrug správa (teda akási správa, ktorá neobsahuje žiadnu správu obsahujúcu chybu alebo kroky na jej odstránenie, iba nejasný opis problému. Obyčajne obsahuje frázu “nefunguje”).

  1. Kačica

5.

Niečo, čo nie je pridané zo žiadneho iného dôvodu, ako prilákať pozornosť manažmentu a následne byť odstránené, čiže sa tak vyhnúť zbytočným zmenám v ostatných aspektoch produktu.

 

  1. Refaktorovanie

6.

Proces, kedy vezmeš nejaký dobre naprogramovaný kód a pomocou malých, vratných zmien, ho zmeníš na niečo, čomu absolútne nikto nerozumie. Teda, samozrejme, až na teba.

 

  1. Šnúrkovo písané

7.

Používa sa na opis implementácie, ktorý sa úplne zbytočne spolieha na „ťahavé šnúry“ a reťazce slov, pričom je k dispozícií aj omnoho lepšie riešenie.

Takémuto druhu opisu je obyčajne doslova bolestivé porozumieť a za obehu priam vybuchuje chybami, ktoré by kompilátor mohol nájsť.

 

  1. Heisenbug

8.

Programová chyba, ktorá zmizne alebo zmení svoje charakteristiky, keď sa ju niekto pokúša preštudovať.

 

  1. Doctype dekorácia

9.

Keď web designer pridá doctype, ale neobťažuje sa pripísať aj platný jazyk. (ok ok pri HTML5)

<!DOCTYPE html><BLINK>Now on sale!</BLINK>

 

  1. Jimmy

10.

Všeobecný názov pre nového developera alebo developera, ktorý netuší, čo robí.
Tento názov postupne viedol k termínu Jimmy-proof (odolný voči Jimmymu), keď sa hovorí o dobre naprogramovanom kóde.

 

  1. Higgs-Bugson

11.

Hypotetická chyba, ktorej existencia je predikovaná na základe malého množstva súvisiacich záznamov a nejasných neoficiálnych reportov od užívateľov, ale je ju ťažké (ak nie nemožné) reprodukovať, pretože nevieš, či sa tam chyba skutočne vyskytuje, ani čo ju spôsobuje.

 

  1. Nopping

12.

(od slova napping- zdriemnuť si). Termín, ktorý vznikol na základe rozpracovanej sci-fi novely o umelej inteligencii, v ktorej sa nachádza aj veľké množstvo programovacieho žargónu. Nachádza sa tu práve aj “nopping”, ktorý pochádza od zostavujúceho programu s názvom NOP, ktorý nespolupracuje. Tento termín je podobný slovu “nap”, ale neznamená zaspať, zdriemnuť si, len zaspávať, nedávať pozor.

 

  1. Unicorny

13.

Možno milo preložiť ako jednorožíkovo. Je to slovo, ktoré opisuje stav niečoho, čo je zatiaľ v takom rannom štádiu plánovania, že je implementácia je ešte v nedohľadne.

 

  1. Baklava kód

14.

Označenie pre kód s príliš veľa “vrstvami”. Baklava je výborná pochúťka vyrobená z mnohých tenkých vrstiev lieskového cesta. Zatiaľ čo takéto tenké vrstvy sú dobré, čo sa týka pečiva, ak je reč softvéri, vrstvenie kódu je dôležité, ale netreba to preháňať.

 

  1. Hidenbug

15.

Katastrofická chyba ničiaca dáta. “Oh, the humanity!”

 

  1. Strachom riadený development

16.

Keď ti projektový manažér pridá ešte viac stresu (posúva deadlines dopredu, odpočíta prostriedky z projektu a pod.)

 

  1. Kód Hydra

17.

Kód, ktorý sa nedá opraviť. Rovnako ako legendárna Hydra, každá snaha o opravu vytvorí dve nové chyby.

 

  1. Zložka obecného zákona

18.

Chyba v aplikácií, ktorá je tam už tak dlho, že sa vlastne stala súčasťou očakávanej funkcionality.

 

  1. Príšera Loch Ness

19.

Možné alternatívy: Bugfoot, Nessiebug. Názov pre všetko, čo nemožno reprodukovať, alebo niečo (údajne) videné iba jednou osobou.

 

  1. Ninja komenty

20.

Tiež známe ako neviditeľné komenty, tajné komenty alebo žiadne komenty.

 

  1. Zhromaždenie pomenúvania Šmolkov

21.

Keď takmer všetko má rovnakú predponu. … od SmurfAccountView do SmurfAccountController.

 

  1. Protodukcia

22.

Prototyp, ktorý končí v produkcii.

 

  1.  Rubber Ducking

23.

Niekedy skrátka potrebuješ nejaký problem zo seba dostať von. Niekto údajne položil gumennú kačku na monitor, aby sa mal s kým porozprávať. Takže rubberducking je vykecanie sa zo svojho problému (bez toho, aby sa druhá strana do rozhovoru vôbec zapojila).

 

  1. Banana Banana Banana

24.

Text, ktorý naznačuje, že dokumentácia je v priebehu alebo ešte musí byť dokončená. Väčšinou sa využíva kvôli sťažnostiam, keď verejným funkciám chýba dokumentácia.

/// <summary>/// banana banana banana/// </summary>public CustomerValidationResponse Validate()

Ďalší žargón súvisiaci s jedlom: Niečo, čo programátora nakopne – Mountain Dew, coffee, Mate. Čokoľvek, čo má vysoký obsah kofeínu; Hot Potato – http. Rovnaký počet slabík, ale väčšia sranda.

 

  1. Bicrement

25.

Keď pridáš číslo 2 k premennej.

 

  1. Zlyhanie reality 101

26.

Program (alebo skôr jeho zložka) robí presne to, čo sa od neho vyžaduje, ale keď je nasadený do akcie, ukáže sa, že problém bol nesprávne pochopený a tak je celý system viacmenej k ničomu.

 

  1. Naštvaná frajerka

27.

Keď vidíš, že sa deje niečo zvláštne, ale softvér ti hovorí, že je všetko v poriadku.

 

  1. Megamoth

28.

Znamená skratku pre MEGA Monolithic method (mega monolitickú metódu). Často je obsiahnutá v God Objectoch (ako programátor musíš vedieť) a obyčajne presahuje aj dva monitory.

 

  1. Prostitútka

29.

Kód, ktorý je problematický a spôsobuje nestabilitu aplikácie ( aplikácia ide často padá).

 

  1. Kód Jenga

30.

Keď celá tvoja snaha spadne po tom, čo zmeníš časť kódu.

 

zdroj: cordinghorror.com, zdroj titulnej fotky: coursereport, zdroj fotografií: owlgrenade.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK