Ako sme aj počas koronavírusu firmám naštartovali predaje? Dosahujeme najlepšie čísla v našej histórii

stovkykonverzii

Veľké množstvo firiem dnes uťahuje rozpočty a peniaze do reklamy nalieva len opatrne. Na prvý pohľad to dáva zmysel, no ak sa pozrieme na čísla, zrejme ide o jednu z najväčších chýb, ktorú vo firme môžete spraviť. To, že sú ľudia doma, neznamená, že nenakupujú.

Podložené je to aj číslami. Štúdia od International Publishers Association zistila, že pokiaľ svoju reklamu na rok úplne pozastavíte, bude vám trvať až 5 rokov, kým sa vrátite na pôvodné predaje. V prípade zníženia reklamného budgetu na polovicu vám návrat bude trvať 3 roky. Najmä v súčasnej situácii sa z takého prepadu niektoré firmy vôbec nemusia pozviechať.

Investícia do reklamy je dnes dôležitejšia ako kedykoľvek predtým a uvedomujú si to aj najväčšie firmy, s ktorými spolupracujeme. Ako podporu malých a stredných podnikateľov sme sa v Startitup ku kampaniam rozhodli pridávať 100 % objemu zadarmo.

Našim partnerom dnes nastavujeme komunikáciu na mieru tak, aby spĺňala ciele, potreby a rozpočet ich firmy. Jasným dôkazom sú masívne úspešné kampane veľkých klientov ako GymBeam, Tatra banka či Yeme, ktoré prispôsobujeme aktuálnej dobe a záujmu čitateľov o súčasnú situáciu.

V Startitup poznáme spôsob ako prepojiť kvalitnú natívnu reklamu s výkonnostnou performance kampaňou, ktorá prináša leady, vysoké konverzie a objednané produkty či zaregistrovaných používateľov. Potvrdzujú to aj naše kampane za posledné dni.

 

GymBeam a 30 objednávok denne

Náš kreatívny tím v Startitup pozná niekoľko skvelých receptov na hodnotnú a virálnu natívnu reklamu. Vďaka kampani pre GymBeam sme sa mohli stretnúť s odborníkom na imunitu, rozšíriť hodnotné informácie od odborníka a zároveň informovať o kvalitných zdravých produktoch slovenského lovebrandu.

Článok sa stal naším najčítannejším natívnym textom v histórii s aktuálnou čítanosťou 111 000 ľudí. Prostredníctvom vysokej organiky a veľkého zásahu na sociálnych sieťach sa dostal aj do Google News, vďaka čomu sa zjavil na telefónoch státisícov Slovákov.

Priemerný čas strávený na stránke dosiahol až 4 minúty a 24 sekúnd, vďaka čomu môžeme s istotou povedať, že sa väčšina ľudí dočítala až do konca, čo je dnes veľkou raritou. V porovnaní s priemerom, ktorý dosahuje približne 2 minúty, ide o veľmi zaujímavú štatistiku.

Vďaka strategicky umiestneným preklikom sme dokázali zabezpečiť 4 370 preklikov s výsledným CTR 3,8 %, čo je približne 9x vyššia ako pri klasických banneroch. Fantastické výsledky kampane sa na e-shope GymBeam postarali o konverziu 1,75 % a 63 vybavených objednávok len za 48 hodín – denne sme tak predali vyše 30 produktov. Jasný dôkaz, že správne nastavená natívna reklama predáva.

 

Rozvoz potravín Lunys a absurdné CTR až 8 %

Spoločnosť Lunys sa rýchlo adaptovala na situáciu a v priebehu niekoľkých dní spustila rozvoz potravín po celom Slovensku. Vďaka dobrej kooperácii so spoločnosťou, ktorá nám napríklad vytvorila vlastné natívne fotografie, sme sa postarali o úspešnú natívnu kampaň.

Aj napriek tomu, že v dnešnej dobe nové rozvozy vznikajú ako huby po daždi, sa nám pri Lunys podarilo získať vysoko nadpriemerný výsledok v podobe čítanosti 26 000 na natívnom článku. Vzhľadom na komplexnú kampaň klienta nedokážeme presne vyhodnotiť počet získaných objednávok, no máme k dispozícii iné prekvapivé údaje.

Za pár hodín kampane sa počet followerov na Instagrame Lunysu navýšil o vyše 1 000. Pri performance kampani je však pre klienta najdôležitejšie vysoké CTR, ktoré v tomto prípade dosiahlo až 8 %, teda vyše 2 000. Pomohli aj ďalšie prekliky, tentokrát z Instagramu, ktorých sa na dvoch IG stories s dosahom 15 000 nazbieralo až 582.

Kryptomeny a stovky nových registrácií s trojcifernými vkladmi

Dlhšiu dobu už spolupracujeme aj so slovenským start-upom Fumbi.network, ktorý ako prvý na svete sprístupnil konzervatívny investičný algoritmus v kryptomenách. Sympatický projekt pomáha investovať širokej verejnosti bez akýchkoľvek znalostí. Natívny článok s podcastom sme vyhodnotili ako ideálnu kombináciu.

A potvrdzujú to aj čísla. Spoločne článok a video otvorilo 30 000 ľudí a vysoké čísla dosiahol aj performance aspekt kampane. Vyše 1 500 návštev webu a stovky registrácií s priemerným vkladom trojciferných čísiel. Presnejšie čísla konkretizovať nemôžeme, úspešnosť však bola taká vysoká, že nám niekoľko hodín po publikácii článku nám Fumbi.network oznámili, že chcú okamžite ísť do ďalšej spolupráce.

 

To však nie je ani desatina firiem, s ktorými na natívnych alebo výkonnostných kampaniach spolupracujeme aj napriek nevšednému obdobiu

  • Tatra banka: Rušno bolo aj v bankovníckom sektore, Živnostenský účet sme postavili do svetla dnešných udalostí a zamerali sa na vysokú pridanú hodnotu. Čítanosť 45 000.
  • Yeme: V novom longform formáte natívneho článku sme tému potravín odkomunikovali tak dobre, že zaujala až 23 000 čitateľov aj napriek tomu, že sa slovo „koronavírus“ v nadpise nevyskytlo ani raz. Súčasťou kampane boli aj video a podcast so sledovanosťou 30 000.
  • Lidl: Informácia o platenej stáži a trainee programe v podobe veselého a inšpiratívneho rozhovoru zaujala 13 000 čitateľov a 50 000 ľudí na sociálnych sieťach.
  • Slovnaft: Príbeh Ondreja v podaní hodnotného natívneho rozhovoru, ktorý pomáha ľuďom s detskou mozgovou obrnou zaujal na sociálnych sieťach 60 000 ľudí.
  • BUDIŠ, a. s.: Fantastickú iniciatívu sme vďaka rýchlej komunikácii a kreatíve zmenili na virálny príspevok so 650 zdieľaniami, 1 000 lajkami, a to rátame len Facebook.

  • Berlin Brands Group: Biznisový a exkluzívny príbeh slovenskej spoločnosti s čítanosťou 7 500 ľudí vďaka správnemu podaniu zaujal aj napriek tomu, že biznis dnes nie je témou číslo jeden.
  • Brokeria: Finančnému sprostredkovateľovi sme poskytli kompletný návrh kampane a odkomunikovali cestovné poistenie v čase koronavírusu s čítanosťou natívneho článku 8 000.
  • T-Systems: O podpore zdravotníckych start-upov id EIT Health sme informovali vo svetle aktuálnej pandémie a článok si prečítalo až 13 000 ľudí.
  • ambitas: Viacero spoločností pandémii prispôsobuje aj svoje biznis modely. Pay-per-view produkt od ambitas sme priblížili ľuďom natoľko dobre, že si článok otvorilo 12 000 ľudí.

To, že inzerovať v tomto období je mimoriadne dôležité, hovoria aj naše rozpracované kampane. V týchto chvíľach spolupracujeme s klientmi ako McDonald’s, Slovenská sporiteľňa, Tatra banka, Raiffeisen banka, TrustPay, Fumbi.network, Winners Group, Berlin Brands Group, Brokeria, Škoda Auto, Corwin, Lucron Development, Hopin, Lidl, Yeme, Budiš, Lunys, Jablčnô, GymBeam, Powerlogy, Boiron…

…a desiatky ďalších malých a stredných podnikateľov, ktorým kampaň upravujeme na mieru podľa súčasných možností.

Najnovšie video

Najnovší podcast

[Hacker Zdravia] Prekonal množstvo operácií a nevzdal to. Ak chceš byť lepší, musíš pokoriť svoje ego

Najnovšie