Ako so startupom uspieť?

  • Keď sa povie startup, každému prídu na myseľ tie najznámejšie firmy, ktoré to dokázali. Či už Facebook, Spotify, Groupon, alebo tie menšie, lokálne, ktoré zažívajú úspech práve teraz - sli.do či Datamolino. Vec sa má ale tak, že nie každý startup to dotiahne tak ďaleko. Práve naopak, viac je takých, ktoré padnú a ani sa o nich nedozvieme.
image_1398192617.jpeg
  • Keď sa povie startup, každému prídu na myseľ tie najznámejšie firmy, ktoré to dokázali. Či už Facebook, Spotify, Groupon, alebo tie menšie, lokálne, ktoré zažívajú úspech práve teraz - sli.do či Datamolino. Vec sa má ale tak, že nie každý startup to dotiahne tak ďaleko. Práve naopak, viac je takých, ktoré padnú a ani sa o nich nedozvieme.

 

Čo je teda zárukou úspechu začínajúcej firmy s inovatívnym produktom? Nič. Nič nezaručí, že tento alebo tamtem startup zožne všetku slávu sveta a zákazníci ho budú milovať. Neexistujú kritériá, na základe ktorých by to aj najväčší odborníci vedeli odhadnúť. Veľa vecí však je v rukách samotného zakladateľa a tímu, ktorý na produkte pracuje. Sú veci, ktoré títo ľudia vedia ovplyvniť. Medzi ne patrí napríklad biznis model. Ak sa správne nastaví, je šanca, že podnikanie bude fungovať.

 

Ako takýto biznis model nastaviť?

Autori Alex Osterwalder a Steve Blank vytvorili prezentáciu, ktorá kombinuje niektoré poznatky dvoch svetových bestsellerov Business Model Generation a The Four Steps to the Epiphany. Nájdete v nej zaujímavé tipy o tom, ako by mal dobrý biznis model vyzerať. 

  

 
Zdroj: slideshare.net, theyec.org

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech