Canva: Grafikom odzvonilo

Richard Bednár / 4. apríla 2014 / Lifehacking

Canva je neuveriteľne jednoduchá online grafická platforma, ktorá robí dizajn prístupným bez akýchkoľvek grafických programov. Je v nej integrovaná knižnica fotografií a typov písma. Vytvára obrovskú databázu ľahko modifikovateľných grafických predlôh.

 

Celý koncept Canva je zadarmo a kladie dôraz na intuíciu, aby bol ľahko použiteľný pre ne-grafika. Pripláca sa za prémiové služby. Za prvý polrok si získal 300 000 registrácií a bolo vytvorených 1 milión dizajnov. Canva pomáha každému užívateľovi získať profesionálny imidž a prezentovať sa tak na vyššej úrovni, ktorú by si inak finančne nemohol dovoliť. Platforma sa nachádza v cloude, teda nie je potrebná inštalácia. Po vyhotovení diela sa grafika jednoducho exportuje do potrebného formátu a môže ísť priamo do tlače.

Fotografie a predlohy vytvárajú mladí talentovaní umelci, ktorí sa tak zviditeľňujú. Canva taktiež poskytuje profesionálne dizajnérske služby, samozrejme za poplatok.

Ide o austrálsky startup, ktorý vytvoril Cameron Adams, zakladateľ a produktový dizajnér. Predtým pracoval na Fluente a bol dizajnérom v Google (Wave). Spoluzakladateľkou a CEO je Melanie Perkins, ktorá predtým založila Fusion Books. Tím dopĺňa Cliff Obrecht.

Podľa slov Melanie Perkins dnes neexistuje žiadna možnosť, aby si ne-grafik vytvoril pekný dizajn, ktorý by mu pomohol predať sa. Samozrejme, dá sa zakúpiť softvér, ale ten je natoľko komplikovaný, že väčšinu odradí a je finančne nákladný.

Canvu podporili významní ľudia z IT brandže ako riaditeľ Facebook Graph Search a spoluzakladateľ Google máp Lars Rasmussen, finančný riaditeľ Yahoo! Ken Goldman, investor Twittru Bil Tai, fondy Matrix Partners, InterWest Partners a 500 startups. Canva doteraz dostala investície v hodnote tri milióny dolárov.

Podľa slov Rasmussena, Facebook a Twitter vytvorili svet, kde ktokoľvek môže kedykoľvek zdielať zážitok s priateľmi. Chýbal však grafický nástroj, ktorý by nás spojil. Canva je týmto nástrojom a vytvára úplne nový pohľad na trh s grafikou.

Na webe Canva.com si okrem grafických nástrojov a podkladov môžete prečítať blog, kde sa dozviete niečo viac o trendoch, písme, o vytváraní loga, sociálnej a Facebook grafike, mediálnej stratégii, atď.

Je, samozrejme, otázne do akej miery vie nástroj úplne nahradiť prácu a skúsenosti grafika. Poďla môjho názoru ide skôr o redakčný systém pre ne-grafikov, ktorí si tak testujú a skúšajú základné veci, či napríklad esteticky dobre vyzerajú, alebo si môžu vytvárať jednoduchšie grafiky. To všetko sa dá robiť vďaka tomu, že Canvu preddefinovali profesionáli. Na komplikovanejšie projekty budú grafici naďalej nenahraditeľní.

zdroj: Canva.com

Pridať komentár (0)