Deti už nechcú tradičné hračky. Najväčšie spoločnosti sa topia v problémoch

  • Americký hračkársky gigant Toys R Us hlási obrovské problémy
  • Na území Spojených štátov musí zatvoriť viac ako 700 kamenných obchodov a o prácu má prísť 30 000 ľudí
  • Jedna z najväčších slovenských sietí hračkárstiev zmeny nevníma
li-tzuni-507346-unsplash
unsplash.com
  • Americký hračkársky gigant Toys R Us hlási obrovské problémy
  • Na území Spojených štátov musí zatvoriť viac ako 700 kamenných obchodov a o prácu má prísť 30 000 ľudí
  • Jedna z najväčších slovenských sietí hračkárstiev zmeny nevníma

Maloobchodná sieť hračkárstiev s názvom Toys R Us, ktorá v roku 2012 plánovala expandovať vo veľkom aj do nášho regiónu, sa vďaka gigantom v online predaji topí v problémoch. Rozhodla sa pre radiálny krok, a teda zatvoriť až 735 svojich kamenných predajní v USA a prepustiť tak približne 30 000 zamestnancov. Trh s hračkami má pritom okrem online predaja ničiť aj zvyšujúci sa záujem detí o technológie. Viac ako polstoročia trvajúca história siete hračkárstiev tak utrpela veľkú porážku.

My sme sa na aktuálnu situáciu predajnosti opýtali jednej z najväčších sietí hračkárstiev u nás na Slovensku, All Toys: „Nepociťujeme pokles záujmu detí o hračky. Trh s hračkami sa vyvíja proporčne s trhom európskej únie. Bližšie informácie Vám nemôžeme poskytnúť zo strategického dôvodu.“ Podľa globálnych štatistík síce medziročne stále záujem o klasické hračky mierne stúpa, no omnoho menej než je to pri predaji elektroniky a videohier.

CEO amerických hračkárstiev Toys R Us, Dave Brandon, povedal: „Z tejto situácie som veľmi sklamaný, no nemáme viac finančné možnosti v Spojených štátoch pokračovať. Preto zavádzame proces, ktorý riadne ukončí naše operácie na trhu USA a naďalej budeme pokračovať v nepretržitom predaji a reorganizácii našich medzinárodných obchodov, zatiaľ čo naše zahraničné obchody zvažujú svoje možnosti.“

Toys R Us sa viac ako dekádu topila v dlhoch, ktoré dnes siahajú do výšky 5 miliárd dolárov. Na trhu viac dominujú spoločnosti poskytujúce online predaj a najväčším konkurentom značky je gigant Amazon. Ten spolu s obrovským nárastom o záujem o online nakupovanie, dostupnosťou množstva produktov a nižšej cene než v kamenných obchodoch, svoju konkurenciu jednoducho zničil. S koncom tak obrovskej značky, akou je Toys R Us však utrpelo mnoho ďalších spoločností. Akcie klesli napríklad producentovi Barbie bábik, značke Matell, ale aj značke Lego a Hasbro, ktoré ponúka napríklad kolekcie fanúšikovských hračiek s motívom Star Wars a iných hrdinov z filmov a videohier.

Potenciálny koniec kamenných obchodov hlási aj odevný priemysel. České Hospodářské noviny avizovali zatvorenie pražskej predajne značky Topshop a zredukovanie predajní údajne plánuje aj značka spod vedenia španielskeho miliardára, Zara. Svoje pobočky už stiahli aj značky Tom Tailor, či luxusný Versace a Harmont & Blaine. Česko sa obáva odchodu aj ďalšej z populárnych značiek, Marks & Spencer. Tá už na Slovensku oficiálne zatvorila všetky svoje kamenné predajne. Trend rozvoja online predaja prichádza ako úspešný biznis model práve z USA.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech