Elemental Path debutuje s prvou hračkou Cognitoys využívajúcou systém IBM Watson – SMART DINOSAURUS

  • Spoločnosť s názvom ELEMENTAL PATH vyvíja novú líniu "smart" hračiek pre deti. Tieto hračky by mali obsahovať systém IBM Watson, ktorý hračkám umožňuje zapojiť sa do reálnych osobných rozhovorov s deťmi a vyvíjať sa v čase ako deti rastú. Len pred pár dňami uviedli na trh prvého zástupcu ich produktovej línie CogniToys - "Smart" Dinosaurus. Podporuje plné rozpoznávanie hlasu a je schopný s deťmi chatovať, hovoriť vtipy a odpovedať na množstvo otázok typu kto, kedy, kde a prečo.
image_1424296882.png
  • Spoločnosť s názvom ELEMENTAL PATH vyvíja novú líniu "smart" hračiek pre deti. Tieto hračky by mali obsahovať systém IBM Watson, ktorý hračkám umožňuje zapojiť sa do reálnych osobných rozhovorov s deťmi a vyvíjať sa v čase ako deti rastú. Len pred pár dňami uviedli na trh prvého zástupcu ich produktovej línie CogniToys - "Smart" Dinosaurus. Podporuje plné rozpoznávanie hlasu a je schopný s deťmi chatovať, hovoriť vtipy a odpovedať na množstvo otázok typu kto, kedy, kde a prečo.

 

Tento StartUp je v súčastnosti na Kickstarter-i s cieľom vyzbierať 50,000 dolárov. Tie už vyzbieral počas prvých dní a teraz atakuje dvojnásobok.

Založili ho Donald Coolidge, JP Benini a Arthur Tu po tom ako vyhrali developerskú súťaž, ktorá im umožnila prístup k technológii IBM Watson. Žiaden zo zakladateľov nemá deti no sú presvedčení, že táto myšlienka ma veľký potenciál zabávať a súčasne vzdelávať.

 

 

„Cítili sme, že je správny čas na niečo ako práve toto,“ dodáva Coolidge. „Deti používajú iPhony a tablety oveľa viac ako by väčšina ich rodičov chcela a to najmä preto, že v tom pre nich v tomto veku nevidia žiadne benefity.“ V prípade CogniToys je technológia vo vnútri hračky, ktorá po čase dieťa spozná, snaží sa ho zapájať a využíva pri tom mnoho rôzneho špecifického vzdelávacieho obsahu vkladaného do interakcie medzi dieťaťom a hračkou.

 

 

Prvé prototypy dinosaura boli vytlačené na 3D tlačiarni, no keď prídu na trh, budú sa vyrábať z mäkkej gumy s textúrou – podobne ako tomu je u LeapFrog tabletu. Na prednej strane hračky je veľké tlačidlo, po ktorého stlačení začne hračka interaktívne komunikovať.

Technológia vo vnútri je veľmi jednoduchá. Je tam len reproduktor, mikrofón, baterka a malý kúsok hardvéru, ktorý ju pripája na cloud. So systémom IBM Watson je hračka schopná počúvať a odpovedať na otázky naozaj rýchlo (spoločnosť tvrdí, že je to do sekundy). Vďaka tejto technológii sa hračka stáva stále múdrejšou ako ju dieťa používa, rovnako aj na základe používania všetkých ostatných detí kombinovane. Ak už niektoré dieťa istú otázku položilo, reakcia je oveľa rýchlejšia a všetky nové otázky sú pridávané a spracovávané real-time. Takže najbližšie dieťa, ktoré sa opýta presne túto otázku dostane rýchlu odpoveď.

 

 

Hračka je smerovaná na deti vo veku od 4 do 7 rokov, no aj v rámci toho intervalu sa dá prispôsobiť. Mladším deťom ponúka systém napr. vtipy či storytelling kde starším dáva možnosť pýtať sa špecifickejšie otázky, napríklad aj o matematike. Tvorcovia ale tvrdia, že hračka neodpovedá na všetky možné otázky, ktoré sa deti môžu opýtať, pretože do nej naprogramovali podľa ich slov „mommy questions“. Ak sa teda dieťa opýta, odkiaľ prichádzajú deti, hračky im povie aby sa šli spýtať rodičov. Rodičia môžu hračku naprogramovať a prispôsobiť priamo na konkrétne dieťa, hračka bude vedieť jeho meno a vek a rodičia si môžu sledovať celý vzdelávací proces a pokroky.

 

 

Na Kickstarter-i majú „early adopters“ možnosť kúpiť hračku za $99 alebo dva kusy za $190. Spoločnosť má však dlhodobú víziu zameranú ani nie tak na hračku samotnú, ako na vyvinutú technológiu. Cieľom je „mozog“ hračky a podľa informácii už aj prebehlo niekoľko rozhovorov s inými výrobcami hračiek.

Uvedenie hračky na trh sa očakáva 1. novembra. 

 

Zdroj: techcrunch.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech