Goog­le zno­vu mení Play Sto­re! Pozri sa, ako sa postu­pom času vyví­jal

Martin Luther / 23. októbra 2015 / Business

Minu­lý týž­deň Goog­le vypus­til infor­má­ciu o novom dizaj­ne Play Sto­ru. Opro­ti minu­lým v tej­to aktu­ali­zá­cií môže­me hovo­riť o obrov­skej zme­ne. Goog­le nám ponú­ka mno­ho pozo­ru­hod­ný­ch zmien. Ale kým sa dosta­ne­me ku kon­krét­nos­tiam, rád by som vám uká­zal z čoho sa ten­to bič uplie­tol a kde to všet­ko zača­lo. Pamä­tá­te si začiat­ky Goog­le Play Sto­re?

 

2008: Android market beta

28. augusta 2012 Google ohlásil úplne prvého zástupcu súčasného Play Storu, a to Android market. Užívateľom bol sprístupnený 22. októbra toho istého roku a ponúkal niečo cez 50 aplikácií (whaaaaaaat?). V ten istý rok Apple uviedol svoj Apple Store, ktorý ponúkal až 500 aplikácií, takže androjďáci boli o počiatočný zážitok značne ukrátení.

 

V rozhraní prevládala čierna a šedá farba. Každá položka v zozname mala svetlý text na tmavom pozadí s jednoduchými ikonami. Položky v zozname obsahovali mená aplikácií, rovnako ako mená vývojárov, cien a hodnotení. Android bol len v plienkach, a funkčnosť bola uprednostnená pred dizajnom, ktorý oku lahodiaci jednoznačne nie je.

 

 

Medzi prvými aplikáciami bol napríklad iSkoot pre Skype, s ktorý ste mohli používať ak ste boli pripojení cez wifi alebo Shazam na vyhľadávanie hudby, či AmazonMP3.

V nasledujúcom roku sa na Android markete objavili platené aplikácie od vývojárov z USA a Veľkej Británie.

2010: Android market

Od prvého uvedenia už prešli 2 roky a stalo sa toho viac než by ktokoľvek (teda aspoň ja) očakával. Ako prvé si môžeme všimnúť, že nám z názvu zmizlo slovíčko beta (it’s a real business now b*tch). Samozrejme sa toho udialo oveľa viac. Počet aplikácií sa nám zo skromných 50 vyšvihol na už slušných 100 000 a vyvíjať ich mohli ľudia už z 29 krajín. Maximálna veľkosť sa zvýšila z 25MB na 50MB.

Pod bannerom sa nachádzajú 3 kategórie, a to Apps, Games a Downloads. Môžeme si všimnúť, že dizajn sa už žačínal formovať do podoby akú poznáme dnes.

 

 

2011: Android market

V roku 2011 sa v markete poriadne zazelenalo podľa farby maskota Androidu. Vychutnať ste si ho mohli už aj na PC, tak ako to funguje aj dnes. Google zvýšil v appke počet obrázkov a vytvoril vizuálne príťažlivé rozhranie. Updatom Honeycomb sa objavil aj na tabletoch.

 

Tento dizajn si pamätám už aj ja, keď som sa dostal k môjmu prvému HTC a stiahol si Angry birds. Bolo to skvelé, no moji učitelia na to mali iný názor a skoro každý deň som o mobil počas vyučovania prišiel (zaujímavé, že som mal v hre po vrátení mobilu vždy iné skóre).

V tomto roku Android market oznámil správu, že počet stiahnutých aplikácií sa rovná neuveriteľných 10 miliardám.

 

2012: Zbohom Andoid market, vitaj Google Play

Android market končí a predstavuje sa nám jeho nástupca Google Play. Vznikol spojením app storu, Google music a Google eBookstore. Veľkosť aplikácií sa nástupom nových smartphónov zvýšila z 50MB na 4GB, čo je pre nezasvätených 80-krát viac. Vývojári sa určite potešili, pretože im to dalo oveľa väčší priestor na ich realizáciu.

Obrazovka sa skladá z niekoľkých snímok, ktoré reprezentujú jednotlivé kategórie. Nachádza sa tu všetko od kníh, cez televízne programy až po filmy.

 

 

2013: Google play

V roku 2013 dostal Google play zažil prvý veľký redizajn. Uptade nám priniesol krajší a z môjho pohľadu aj čistejší dizajn, nové odporúčania a jednoduchšie nakupovanie aplikácií. Hlavné kategórií je 6 a sú rozdelené do 2 stĺpcov po 3 riadky.

 

 

2014: Google play

Osobne môj najobľúbenejší dizajn Google play. Čo si myslíte vy? Lepšie sa mi s appkou pracovalo, keď kategórie boli rozdelené podľa farieb, ktoré ich identifikujú, Filmy a TV- červené, Hudba- oranžová atď. To bola hlavná zmena a všetko ostatné, až na animácie a redizajn menu pri jednotlivých aplikáciách ostalo zachované.

 

 

2015: Google play

Konečne sme sa dostali do prítomnosti a k predstaveniu posledného zástupcu Google Play rodiny. Snáď najpozoruhodnejšou zmenou je nové užívateľské rozhranie. Hrany tlačidiel sa zmenili z obdĺžnikových na zakrivené a v hornej časti sa nám vytvoril obrovský priestor na obrázky.

Hlavná zmena sa týka kategórií, kde môžeme z pôvodných 6 vidieť už len 2, a to Apps & Games a Entertaiment. Hry a rôzne iné podkategórie sa budú nachádzať v Apps & Games a v Entertaiment budú Knihy, Filmy a TV a Hudba.

Nový dizajn sa už objavil na niektorých zariadeniach, ale môže to chvíľu trvať, kým sa dostane do toho vášho. Záleží to hlavne od oblasti (region), v ktorej sa nachádzate. Ak ste už mali možnosť si ho vyskúšať, určite sa s nami o váš zážitok podeľte.

 

 

Takto som vám v krátkosti predstavil celú evolúciu Google Play Store, ktorá podľa môjho názoru ide správnym smerom. Je neskutočné, koľko inovácií a detailov sa za 7 rokov uskutočnilo. Neviem si predstaviť, kde sa ešte dostaneme a aká bude ďalšia zmena.  Možno sa inovácia bude priamo týkať 3D hologramov alebo ohybných displejov, ktorými sa Samsung nevie vynachváliť. Neviem. Nech to bude čokoľvek, veľmi sa na to teším a dúfam, že aj vy sa tešíte aspoň (minimálne) tak ako ja ☺

Pridať komentár (0)