Instagram stories ako efektívny nástroj natívnej reklamy

BeFunky-collage (1)
unsplash.com

Ľudia prichádzajú na Instagram kvôli inšpirácii a objavovaní nových vecí či udalostí, o ktoré sa zaujímajú. To zahŕňa aj kontent značiek a firiem.

Instagramové príbehy sú perfektným nástrojom, ako vtiahnuť niekoho do tvojho biznisu. Vďaka nim dokážeš zvýšiť záujem o produkty kreatívnou a zábavnou formou, ktorá sa úplne diferencuje od klasickej reklamy. Pri instagramových príbehoch inšpiruješ ľudí, vyzývaš ich k akcii a zvyšuješ zvedavosť a záujem o propagovaný produkt. Blog Adesspreso uvádza zaujímavé štatistiky zo sveta Instagramu a práve k našej prípadovej štúdii sa hodia tieto:

Startitup Group neustále inovujeme naše instagramové príbehy a pracujeme s každým nástrojom či funkciou, ktorú Instagram vo svojich príbehoch predstaví. Natívna reklama na našich Instagram stories narástla v priebehu posledného roka o viac ako 30 %. Aj z toho dôvodu, že značky uprednostňujú komunikáciu prostredníctvom Instagram médií, ktoré majú väčší dosah práve na ich cieľovú skupinu. Zatiaľ, čo influenceri komunikujú formou osobných názorov a odporúčaní, médium je nútené tvoriť nové a kreatívne spôsoby komunikácie klientov na Instagrame.

Ak tvoj Instagram ešte nemá dostatočný počet sledovateľov, ale vieš, že tvoja cieľová skupina denne surfuje na tejto sociálnej sieti, ukážeme ti, ako sa dajú nástroje instagramových príbehov využiť natívne prostredníctvom spolupráce s Instagram médiami, ktoré sleduje práve tvoja cieľová skupina.

Predtým, ako ti ukážeme 7 príkladov toho, ako dokážeš využiť 24-hodinové príbehy na natívnu reklamu, ti predstavíme portál Odzadu, na ktorom tieto príbehy odzneli.

1. Anketa

Prostredníctvom ankiet dokážeme robiť marketingový prieskum, zistiť feedback na produkty alebo ju využiť na pobavenie sledovateľov. Ankety na instagramových príbehoch majú naozaj rôznorodé využitie. Vďaka tomuto nástroju zvyšujeme interakcie na našich príbehoch.

V tomto prípade sme anketu použili ako teasing k hlavnému príbehu, ktorý odkazuje na stránku klienta. Anketa uvádza sledovateľov príbehu do deja, približuje tematiku a navnadí sledovateľov na otvorenie stránky. Do našich ankiet sa v priemere zapojí viac ako 4 000 ľudí.

2. Oznámenia

Predstavenie nového produktu, eventu, ktorý chystáš, či prezentácia behind the scene z tvojej firmy? To všetko sme už dokázali komunikovať na našom Instagrame prostredníctvom oznámení. Príbehy pozostávali z fotografií alebo videí, na ktorých je klient spomenutý, tagnutý, prípadne je príbeh prepojený linkom.

Pri oznámeniach na príbehoch nevyužívame custom grafiky alebo plagáty. Ale prostredníctvom našich moderátorov sa snažíme prirodzene ukázať ľudskú stránku klienta. Ak chceš, aby sa tvoja novinka dostala k širšiemu publiku, pretože tvoj instagramový účet nemá veľkú základňu fanúšikov, je dobré využiť influencerov alebo médiá k tomu, aby ti pomohli túto správu šíriť v cieľovej skupine.

3. Prevzatie Instagramového účtu

Prevzatie Instagramu pozostáva zo spolupráce so známym influencerom alebo značkou. Náš Instagram pravidelne prevezme na pár hodín známy influencer alebo značka, s ktorou spolupracujeme, aby odpovedali na otázky našich sledovateľov.

Pri prevzatí Instagramu odporúčame stanoviť si výsledný počet príbehov, aby sa nestalo, že Instagram ostane zahltený. Najlepšie funguje, ak influencer alebo značka odpovie na 10 – 12 otázok. Vďaka tomuto typu príbehov dokáže značka interagovať s cieľovým publikom a nenútene zakomponovať a ukázať produkt či oznámiť nejakú novinku.

4. Stupňovanie

Stupňovanie sa dá poňať naozaj zoširoka a záleží len na tvojej fantázii. Ak chceš napríklad zistiť, ktorý z produktov sa publiku najviac páči, či ich trošku preskúšať formou kvízu, stupňovanie ti v tom pomôže. Vďaka tejto hravej forme príbehov dokážeš zapojiť svoje publikum a tým zvyšuješ aj svoj engagement rate.

V našom prípade sme využili stupňovanie formou kvízu. Tento typ príbehov sa dá tiež prepojiť so značkou alebo produktami klienta.

5. Odpočítavanie

Nástroj odpočítavanie sme prepojili so súťažou, ktorá bola na Instagrame klienta. Tá sa skladá z dvoch postov. Prvý je určený na teasing a vyvolanie záujmu. Príbeh sme rozdelili aj z toho dôvodu, že nie je dobré, ak je v príbehu príliš veľa textu. Preto je teasing náš interný trik, ako vytvoriť záujem a tým zároveň minimalizovať text v nasledujúcom príbehu.

Súťaž je vytvorená tak, aby sa cieľová skupina dostala na Instagram klienta, oboznámila sa s obsahom, ktorý publikuje a začala sledovať jeho účet.

6. Otázky

Otázky sa dajú využiť dvomi spôsobmi. Prvý sme ti ukázali vyššie, pri prevzatí Instagramu. Druhý typ sa zameriava na vyjadrenie názoru. Otázky pomáhajú „rozkomentovať“ publikum na príbehoch a vďaka tomuto typu otázok dokážeš zistiť názor alebo feedback cieľovej skupiny. My sme využili nástroj otázky zároveň aj ako teasing pred natívnym článkom.

Nezabudni odpovedať na všetky správy od svojich fanúšikov, pretože tým im dáš najavo, že ti na ich názore záleží.

7. Live stream

Live stream ponúka real time konverzáciu s fanúšikmi. Vďaka nemu dokážeš v reálnom čase komunikovať so svojimi fanúšikmi a tým si vytváraš nový druh vzájomného vzťahu. Fanúšikovia môžu písať otázky moderátorovi či komentovať živé vysielanie.

Živé vysielanie využívame primárne pri mediálnych spoluprácach, kde s moderátorom navštívime určité podujatie. Tiež ho vieme využiť napríklad pri predstaveniach nových produktov, ktoré zaujímajú naše publikum, alebo na rozhovor so známou osobnosťou.

Možnosti, ako využiť instagramové príbehy na komunikáciu klienta, je nespočetne veľa. Ak si pripravený spojiť svoje sily so silným Instagramom, ktorý má za sebou už stovky spoluprác, sme tu pre teba. 👇

Chceš ve­dieť, koľko stojí kampaň na portáloch mediálneho domu Startitup Group a čo všetko môže práve tvoja firma zís­kať?

Na­píš nám na mos­[email protected]­ti­tup.sk a my si radi s na­ším kre­a­tív­nym tí­mom náj­deme čas na za­da­nie od tvojej firmy.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK