Kvalita obsluhy v Bratislave: Išla hore, alebo stále nestojí za nič?

Nikola Brehová / 21. augusta 2016 / Zo Slovenska

Všetci radi chodíme do kaviarni, reštaurácií a rôznych iných podnikov. Užívame si atmosféru, jedlo, nápoje, prítomnosť priateľov či partnerov. Ale na čo sa najviac sťažujeme? No predsa na obsluhu. Pozri sa ako je na tom s obsluhou tvoje hlavné mesto.

„Hejtovať“ aj chváliť je jednoduché. Každý má iné kritériá, na základe ktorých hodnotí  jedlo, nápoje, obsluhu, prostredie a podnik ako celok. Bola som si pozrieť správanie sa a kvalitu obsluhy v obľúbených a momentálne populárnych podnikoch v Bratislave, hlavne na odporúčanie svojich známych, a tu je výsledok:

LA PUTIKA

Priznám sa, toto je môj najobľúbenejší podnik. Ak mám niekam v meste ísť, tak rozhodne sem. Majú tu veľký výber anglických a belgických pív. S obsluhou som spokojná vždy. I keď spočiatku čašníčky pôsobili nedostupne a málo sa usmievali, atmosféra sa uvoľnila. Vedeli komunikovať plynule po anglicky so zahraničnými zákazníkmi. Netrvalo im celú večnosť, kým oslovia zákazníka, chodili sa pravidelne pýtať či je všetko v poriadku a či sú ľudia spokojní.

A keď dopiješ, nepozeráš sa dlho na prázdny pohár. Nastala aj milá situácia, keď prišiel zákazník a chcel drink. V La Putike drinky nemajú, preto čašníčka ponúkla alternatívu v podobe „improvizovaného drinku“, čo vyvolalo smiech na oboch stranách a bolo to milé. Tento podnika má na Staffino aj na TripAdvisor len výborné hodnotenia.

DSC_0336DSC_0343DSC_0340
DSC_0331

Majka a Zuzka

 

URBAN HOUSE

Jeden z najobľúbenejších podnikov hlavného mesta. Dostaneš vodu automaticky pri príchode, čo u nás stále nie je automatické. Obsluha pozná ponuku podniku a vie človeku poradiť, sú usmievaví.

Rovnako ako v La Putike aj tu sa ťa prídu opýtať či si so všetkým spokojný. Napriek tomu, že tu pracuje dosť brigádnikov, čo je aj otázkou prázdninového obdobia, nepocítiš to na kvalite. Sú svedomito zaúčaní. Staffino má na Urban House iba pozitívny feedback, na TipAdvisor je aj pár negatívnych.

DSC_0348DSC_0355

 

DSC_0360
DSC_0362

Kubo a Stella

 

SAVAGE GARDEN

V tomto podniku som bola po prvýkrát. Odporučil mi ho kamarát. Príjemné prostredie, zákazníci majú z terasy výhľad na malé námestie a zeleň.  Podnik je dizajnovo veľmi pekne zariadený, myslím, že každý si tam nájde svoj kútik na kávu s kamarátmi alebo aj na prácu. Čašníci prišli za zákazníkom cca po dvoch minútach od ich príchodu, čo im poskytlo dostatok času na premyslenie objednávky. Za negatívum považujem fakt, že čašník asertívne nevymenoval ponuku limonád, keď si zákazník prosil takú, ktorú nemali.

Celá komunikácia bola uvoľnená. Osobne považujem túto obsluhu za najuvoľnenejšiu, so zákazníkmi komunikovali prirodzene a usmievavo. Vytvárali priateľskú atmosféru, a to je niečo, čo sa všade nevidí. A neustále udržiavali čisté prostredie. Môj názor potvrdzujú aj recenzie na Staffino či TripAdvisor. Do Savage Garden sa ešte rozhodne vrátim.

DSC_0364DSC_0366DSC_0367
DSC_0368

Lea a Juraj

 

ENJOY COFFEE

Najmladší podnik, ktorý som v tomto malom prieskume navštívila. Zároveň je to asi ten najkrajší. Je vhodný na rande, na kávičku s kamkou, ale aj na koláčik s celou rodinou. Podnik je takmer celý v bielej farbe s úžasnými doplnkami, taký malý dievčenský raj. Rovnako ako vo väčšine bratislavských podnikov aj tu nemali problém komunikovať po anglicky, okrem toho mali takmer všetkých zákazníkov zahraničných. Milá bola situácia, keď čašník asertívne a automaticky priniesol psíkovi misku s vodou a poškrabkal ho. Vedeli zákazníkom poradiť a povedať, čo konkrétny nápoj, koláč, … obsahuje.

Okrem baristu, pôsobili zamestnanci veľmi mladučko, vraj ale nie sú brigádnici. Nepáčilo sa mi však, že profesionálny prístup končil obsluhou zákazníka. Klebetili pri bare, čo nie je miesto, kam zákazník nedopočuje, alebo to nevníma. Na Staffino nájdeš len pozitívne hodnotenia, no TripAdvisor sa nachádzajú aj tie opačné.

DSC_0372DSC_0374DSC_0379DSC_0381

HABIBI CAFE

Podnik v centre mesta, ktorý ťa dostane svojou atmosférou. Nájdeš tu kvalitné čaje a jednu z najlepších vodných fajok v Bratislave. A bonus k tomu? Super obsluha, spolumajiteľ sa o teba postará. Chodí sa pýtať či si spokojný, dokladá nové uhlíky. Majú rozdelené kompetencie a čašníčky sú tiež veľmi príjemné a ochotné. Podnik vie človeka ešte prekvapiť cenníkom. Nachádza sa v samom centre mesta a napriek tomu máš študentské ceny.

habibi1habibi4habibi5habibi3habibi2

foto: HABIBI CAFE facebook.com

Osobne si myslím, že kvalita obsluhy v podnikoch v Bratislave aj v iných väčších či menších mestách Slovenska išla hore. Určite k tomu prispela rastúca konkurencia a fakt, že našu krajinu navštevuje stále viac a viac zahraničných turistov. Jednak, že sú milí, prístupnejší majú prehľad v jedálnom a nápojovom lístku a sú ochotní človeku poradiť. To sú také veci, ktoré sa týkajú ľudského faktora, okrem toho veľa podnikov má detské kútiky, čo nebolo samozrejmosťou. Ďalším  plusom, ktorý vnímam, je skutočnosť, že zvieratá prestávajú byť pre podniky tabu. Keď prídeš s psíkom, dostane misku s vodou.

Samozrejme to neplatí generálne na všetky podniky, sú také ktoré všetky prevyšujú, priemerné a také, do ktorých sa už po prvej skúsenosti nevrátiš. Preto sa netreba báť podnik hodnotiť, je to pre nich podnet, na čom pracovať alebo pochvala, že veci robia dobre. Veď konkurencia nikdy nespí.

Ktorý podnik máš najradšej ty?

Pridať komentár (0)