Lep­šia vlast­nosť apli­ká­cie nemu­sí pri­niesť úspe­ch

Katarína Válkyová / 14. apríla 2014 / Business

V dneš­nej hek­tic­kej dobe hľa­dá kaž­dý z nás mož­nos­ti, ako si nie­kto­ré veci v pro­fe­si­onál­nom či súkrom­nom živo­te uľah­čiť. A tak naj­čas­tej­šie sia­ha­me po rôz­ny­ch apli­ká­ciá­ch, kto­ré nám majú pomôcť. V prie­be­hu posled­ný­ch rokov ich vznik­lo nie­koľ­ko mili­ó­nov. No nie kaž­dá zoža­la úspe­ch.

 

Aj preto už dnes nemôžeme hovoriť o tom, že každá aplikácia môže byť aj biznisom. Hlavným dôvodom neúspechu nemusí byť množstvo podobných aplikácií, ale skôr ľudský zvyk nemeniť veci, dokiaľ to nie je nevyhnutné. Ako príklad môžeme uviesť messagingové appky ako Snapchat, ktorých je na trhu mnoho. Vymenili by ste ju len preto, že konkurencia má o niečo lepšie „vlastnosti“? Pravdepodobne nie.

Preto vám prinášame niekoľko faktorov, ktoré treba zvážiť, ak chcete prísť na trh s novou appkou.

 

Lepšia, resp. novšia appka nemusí vždy vyhrať

Toto platí najmä pri aplikáciách, ktoré majú veľké množstvo užívateľov. Mnohí podnikatelia - „vynálezcovia“ totiž preceňujú svoje inovácie. Myslia si, že inovácia ľudí pritiahne od konkurencie, no nie vždy to tak musí byť.

 

digitaltrends.com

zdroj: digitaltrends.com

 

Ak ide o podobný produkt s menšou diferenciou, otvorená súťaž s konkurenciou vás môže zničiť

Naivne by ste si mysleli, že etablovaný hráč vás bude ignorovať. Opak je pravdou. Má pred vami náskok už len silnou zákazníckou základňou. Okrem toho dokáže tiež veľmi rýchlo reagovať  a zlepšovať funkcie svojej aplikácie, keďže ich má na kom odskúšať. Ak sa nebudú páčiť, vráti sa k pôvodnému. Preto musíte byť schopný odlíšiť funkcie od samotného výrobku, len vtedy máte nejakú šancu konkurovať.

 

„Musím mať“ je už obsadené a „mať, lebo je to pekné“ nestačí

Keď trpíte bolesťou, nechcete vitamín, ale liek. Preto je pri tvorbe aplikácii dôležité uvedomiť si, že „musím mať“ je už obsadené nejakou inou značkou a „mať, lebo je to pekné“ nikoho nezaujíma. Niekedy je lepším riešením ponúknuť svoju myšlienku konkurencii. Daná aplikácia existuje, no vylepšenia prídu postupne, a tak môžete na vašej myšlienke aj zbohatnúť.

 

applits.com

zdroj: applits.com

 

Word-of-mouth: Masívna reklama? Nie, kľúčom  je ústne podanie

Mnoho z dnes už najúspešnejších aplikácií na trhu sa nešírilo vďaka masívnej reklame v TV, rádiu alebo časopisoch, ale vďaka slovnému odporúčaniu. Najznámejším príkladom tejto reklamy je každodenne využívaný WhatsApp.

Pri tvorbe aplikácii treba mať na pamäti, že je to mnohokrát len o jednej veci. O emócii. Keď toto svojim potenciálnym zákazníkom ponúknete, máte v značnej miere vyhraté.

 

Zdroj: finance.yahoo.com, mas-ss.com

 

Pridať komentár (0)