Jedna skupina ľudí môže mať pri vakcinácii od Pfizeru problém. Vytvorí sa im o polovicu menej protilátok ako iným
AKTUÁLNE: Sputnik V dorazil na Slovensko. Matovič prezradil, koľko sme zaň zaplatili aj to, či sa ním dá zaočkovať
Sputnik V spôsobil politické zemetrasenie. Na Matoviča sa valí kritika z každej strany
Lujza pre chorobu prišla o vlasy, no nevzdala sa: Strata vlasov ma priviedla k splneniu sna
- V minulosti sa Lujza venovala organizovaniu podujatí pre firmy, startupy alebo rôzne vzdelávacie programy
- Dnes stojí za obľúbenou značkou Moonlou, ručne šitými turbanmi, čelenkami a šatkami s vlastným dizajnom
- V minulosti sa Lujza venovala organizovaniu podujatí pre firmy, startupy alebo rôzne vzdelávacie programy
- Dnes stojí za obľúbenou značkou Moonlou, ručne šitými turbanmi, čelenkami a šatkami s vlastným dizajnom
Príbeh značky Moonlou sa začal písať v roku 2019, keď Lujzu Púchyovú k podnikaniu priviedla vlastná skúsenosť. Potrebovala pohodlnú pokrývku hlavy, ktorá by zakryla jej estetický problém s vypadávaním vlasov, avšak stále sa chcela cítiť žensky. Zistila, že turbany sú pre ňu ideálnym módnym doplnkom.
Lujzine podnikanie súvisí aj s autoimunitným ochorením menom alopécia. „Nechcem, aby to bolo vnímané negatívne. Vždy som si chcela vyskúšať podnikanie, no chcela som prísť s projektom, ktorý bude mať hlbší zmysel a bude ma napĺňať spokojnosťou,“ hovorí zakladateľka značky.
Vníma to ako príležitosť, ktorá jej umožnila pustiť sa do niečoho, po čom túžila. Zároveň môže prostredníctvom skúseností pomáhať ostatným a šíriť vlastnú filozofiu.
Načerpanie novej energie a sily
Práve to priviedlo Lujzu na Srí Lanku, kde vycestovala kvôli ajurvéde. Indickú alternatívnu medicínu chcela vyskúšať ako pacient, takže hlavný dôvod cesty bola liečba.
„Srí Lanka je krásna krajina a miestami je ešte nedotknutá turistami. Pobyt mi ukázal spôsoby, ako hľadať vnútorný pokoj, zároveň pracovať na sebe a svojom vnútornom nastavení,“ opisuje svoju skúsenosť Lujza.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Vďaka svojej ceste sa dostala aj k joge, meditácii a naučila sa, aké dôležité je spoznať samú seba. Všetky tieto aspekty jej pomohli prijať alopéciu ako súčasť života jednoduchšie.
Nápad s výrobou turbanov vznikol ešte na Slovensku, keď Lujza hľadala vhodnú pokrývky hlavy. „Viazala som si na hlavu rôzne farebné šatky, ktoré sa stretli s pozitívnymi ohlasmi u žien. A tak vznikla prvá myšlienka,“ konštatuje.
Túto ideu si následne odniesla na Srí Lanku, kde ju časom začala rozvíjať a hľadať možnosti realizácie. Neskončilo to len pri hľadaní, onedlho Lujza prišla s prvou Moonlou kolekciou, ktorú po pol roku na Srí Lanke priniesla na Slovensko.
Podnikanie si vyžaduje sebazaprenie a výdrž
Vstúpiť do podnikateľského sveta nie je tak jednoduché, ako sa mnohým môže zdať. Aj pre Lujzu to bola veľká zmena. „Podnikateľský svet je neistý, nepredvídateľný a vyžaduje si veľkú dávku motivácie, sebazaprenia a výdrže,“ opisuje svoj pohľad na podnikanie.
Avšak Lujzu nič nezastavilo, keďže v podnikaní videla možnosť realizovať sa, plniť si sny a zažiť slobodu, pre ktorú ju to vždy lákalo skúsiť. Tak, ako aj minca má dve strany, krok do sveta podnikania ukázal Lujze, kde má medzery a na čom musí popracovať v profesijnej a tiež aj v osobnostnej rovine.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Dnes sa mladá podnikateľka venuje svojmu projektu naplno a nie je to len biznis. Vďaka tomuto projektu má možnosť šíriť vlastnú filozofiu. Dokonca aj značka Moonlou si nesie svoje motto.
„Enjoy being you – prijať sa také aké sme, objaviť našu jedinečnosť a hrdo ju nosiť. Značkou sa snažím šíriť myšlienku vnútornej krásy, podporovať ženy k odvahe a sprevádzať ich na ceste k sebadôvere,“ opisuje svoju značku Lujza.
Kampaňou chce otvoriť rôzne tabu témy
Okrem toho, že sa Lujza naplno venuje turbanom, v jej ponuke nájdeš aj čelenky, šatky a gumičky, ktoré sú tiež štýlovými doplnkami. Cieľová skupina značky Moonlou sú ženy, ktoré majú chuť skúsiť niečo nové, netradičné a odvážne vykročiť vpred.
„Šijeme pre ženy, ktoré vlásky majú, ako aj pre ženy, ktoré o ne z rôznych dôvodov prišli. Turbany sú módnym doplnkom, no zároveň aj pomôckou,“ hovorí zakladateľka značky a dodáva, že práve to spája všetky ženy bez rozdielu.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Lujza má síce širokú ponuku rôznych doplnkov, no pracuje aj na iných projektoch. Jedným z nich je kampaň, ktorej poslaním bude odvaha prijať naše strachy a zároveň o vnútornej sile premeniť ich na odvahu. Práve s rôznymi obavami bojujú pravdupovediac všetci.
Kampaňou chce ukázať, že je dôležité priznať si svoje strachy, pretože sú bežnou súčasťou nášho života a ukázať, že ich prijatím sa posúvame vpred. Zároveň má kampaň otvoriť rôzne tabu témy, o ktorých sa v spoločnosti veľa nehovorí.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Ďalšou oblasťou, ktorej sa Lujza venuje, je spolupráca s organizáciami, ktoré pomáhajú v rôznych smeroch tým, ktorí to najviac potrebujú. „Mám otvorenú spoluprácu so združením Amazonky, Liga proti rakovine, a taktiež s detskými nemocnicami v Banskej Bystrici a v Bratislave,“ objasňuje.
Mladá podnikateľka môže byť skvelou inšpiráciou, ako robiť podnikanie s hlbšou myšlienkou. Okrem toho, že v budúcom roku plánuje rozšíriť portfólio o ďalšie produkty, k spomínaným turbanom pribudnú aj iné zaujímavé doplnky. Lujza tiež verí, že v budúcnosti otvorí vlastnú dielňu. V neposlednom rade plánuje rozšíriť spoluprácu na ďalšie nemocnice a lekárne na Slovensku a v zahraničí.